هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فشار یگان ویژه نتوانست کلید استارت کار در سنگ‌آهن مرکزی بافق را بزند

فشار یگان ویژه نتوانست کلید استارت کار در سنگ‌آهن مرکزی بافق را بزند


فشار یگان ویژه نتوانست کلید استارت کار در سنگ‌آهن مرکزی بافق را بزند

علی رغم حضور و اقدام یگان ویژه کار در شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق آغاز نشد.
یگان ویژه که از عصر روزچهارشنبه هفته گذشته با ورود به سنگ آهن چغارت بافق با هدف دستگیری چند تن از کارگران معترض به نحوه واگذاری شرکت سنگآهن مرکزی و کمک به شروع مجدد کار در این معدن اقدام به متفرق نمودن کارگران متحصن نموده بود به اهداف خود نرسید.
خبرهای رسیده از بافق از آن حکایت دارد که با ورود نیروهای امدادی نیروی انتظامی به ماجرای اعتصاب کارگران شرکت سنگ‌آهن بافق موجی از نگرانی و عصبانیت در مردم این شهر ایجاد گردیده است.
تا جایی که پس از ارسال پیامک از سوی روابط عمومی شرکت سنگآهن بافق به کارگران شیف سه کاری مبنی بر حضور در محل کار خود و تهدید به غیبت در صورت عدم حضور، این خانواده‌های بافقی بودند که شب گذشته به این پیامک جواب مثبت داده و با حضور در این معدن علیه برخی از مسئولین شهرستان که اجازه یا درخواست ورود یگان ویژه به بافق و معدن را داده‌اند شعار دادند.
برخی از کارگران اعتصاب کننده نیز در اقدام دیگری با آوردن دامپتراکهای شرکت در محل درب ورودی و انسداد راه ورود به معدن با پنچرنمودن و تخلیه سوخت این ماشینهای غول پیکر نسبت به حضور یگان ویژه در معدن عکس‌العمل نشان دادند.
شایان ذکر است کارگران معترض خواستار تعلق 15 درصد از سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی به بافق برای جبران عقب‌افتادگی‌ها قبل از هرگونه واگذاری این شرکت و آزاد شدن همکاران دست‌گیر شده خود می‌باشند و اعلام نموده‌اند تا تحقق این خواسته‌ها حاضر به شروع مجدد کار نیستند.
یزدفردا