هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فرهنگ مصرف بی‌رویۀ دارو تغییر کند

فرهنگ مصرف بی‌رویۀ دارو تغییر کند


استاندار یزد:

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد در دیدار با مدیرکل بیمۀ سلامت یزد تغییر فرهنگ درمان و تجویز دارو را یک اولویت برای استان دانست و گفت: تجویز بی‌رویۀ دارو مسئله‌ای است که مي تواند زیان‌آور باشد و افزون بر عوارض گوناگون، موجب افزایش هزینه‌های درمان نيز می‌شود.
«سیدمحمد میرمحمدی» گفت: تجویز بی‌رویه دارو که مصرف بی‌رویه را نیز در پی دارد یکی از اشکالات فرهنگ درمان است و ضروری است به فرهنگسازی تجویز و درمان دارو عنایت خاصی شود.
به گفتۀ استاندار، در صورتی‌که پزشکان مسئلۀ تجویز دارو را به طور جدی در نظر بگیرند و بیماران نیز به استفاده از روش‌های جایگزین مانند انجام حرکات ورزشی روي بياورند، به تضمین سلامت خود و نیز کاهش هزینه‌های دولت از طریق بیمه‌ها کمک خواهند کرد.
وی دیگر عاملی که افزایش هزینه‌های درمان و بدهی شرکت‌های بیمه را در پی داشته، افزایش تعرفه‌ها دانست و با تأکید بر كوشش برای پرهیز از هزینه‌های غیرضروری، توجه به کاهش تعرفه‌های پزشکی را قابل توجه دانست. میرمحمدی گفت: درحالی‌که دولت با رکود تورمی مواجه است، تعرفه‌ها نیز افزایش ‌یافته و بي گمان این اقدام، کشور را دچار مشکل می‌کند. استاندار یزد افزود: دولت با محدودیت‌ مادی روبه‌رو است و باید برای برون‌رفت از این وضع به‌دنبال راهکار بود که یکی از این راه ها جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها است. وی گفت: باید نگاه‌های مادی را تضعیف کرد و با فرهنگسازی، نهادینه کرد که خدمت، گذشت، فداکاری و اخلاق‌مداری ارزشمندتر از پول است.