هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فرماندار تدبیر و امید پاسخ می دهد

فرماندار تدبیر و امید پاسخ می دهد



اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر، پنجشنبه هفته گذشته نشست خبری با حضور فرماندار بافق و اصحاب رسانه در محل فرمانداری بافق برگزار گردید.
سیدمهدی طلایی مقدم در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان و استان؛ ضمن تبریک روز خبرنگار و هفته دولت گفت: فعالیت خبرنگاران یکی از نقاط قوت شهرستان بافق است و انتقال اخبار و انعکاس مشکلات شهر می تواند در پیشبرد اهداف راهگشا باشد.
فرماندار بافق با بیان اینکه خریدار انتقادات هستیم افزود: به قاطعیت عنوان می کنم از عملکرد اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان رضایت دارم.
وی با اشاره به اینکه ۳۴ طرح در هفته دولت با حضور استاندار به بهره برداری می رسد خاطر نشان کرد: کلنگ زنی مجتمع آبرسانی روستاهای جزستان،کوشک، شیطور و مبارکه، کلنگ زنی صحن جامع امامزاده عبدا... (ع(، بهسازی بقعه قاضی میرجعفر، جداسازی کامل آب فضای سبز و…. از جمله این طرح ها است.
نمایندگان پنج حوزه دفاعیات خود را در رابطه با تخصیص ارزش افزوده به شهرستان ها در نظر داشته باشند
وی اتمام جاده بافق – یزد، بیمارستان ۹۶ تختخوابی ولیعصر(عج) و صورتجلسه 93/۶/۹را از مهمترین موضوعات قابل پیگیری شهرستان دانست و بیان کرد: صورتجلسه ای که با حضور مقامات استانی، مسئولین صندوق بازنشتگی فولاد و همچنین مسئولین شهرستان تنظیم شده است باید تا حصول نتیجه، مفاد آن پیگیری شود.
فرماندار بافق در ادامه با اشاره به قانون تجمیع عوارض عنوان کرد: شهرستان بافق موافق این قانون نیست و معتقد است باید تمام جوانب از جمله عقب ماندگی شهرها در این قانون لحاظ شود.
وی با بیان اینکه موضوع به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی منعکس گردیده است گفت: این قانون برای اجرایی شدن نیاز به مصوبه مجلس دارد و از نمایندگان پنج حوزه می خواهیم تا دفاعیات خود را در رابطه با تخصیص ارزش افزوده به شهرستان ها در نظر داشته باشند.
برگزاری مناقصه محدود علمک گذاری گاز در ۲۵ روز آینده
بالاترین مقام اجرایی در شهرستان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای اتمام محور بافق – یزد تا پایان سالجاری بکار خواهیم بست یادآور شد: به لحاظ اهمیت موضوع، آسفالت ۵ کیلومتر ابتدایی این محورآغاز شده است.
وی در ادامه به وقفه سه ماهه در فاز دوم بیمارستان ۹۶ تختخوابی ولیعصر(عج) اشاره کرد و متذکر شد: اعتبارات دولتی شامل حال فاز دوم این پروژه می شود به همین دلیل نیاز است تا پس از برگزاری مناقصه پیمانکار مشخص و روند کار ادامه پیدا کند که ظرف ده روز آینده پیمانکار این فاز نیز مشخص می گردد.
فرماندار در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری مناقصه محدود علمک گذاری گاز در ۲۵ روز آینده خبر داد.
وی پیرامون تکمیل جاده بافق به نوق وآسفالت آن گفت: بخشی از جاده که در حوزه بافق بوده، تکمیل شده و قسمت باقی مانده در حوزه استان کرمان است. فرماندار رفسنجان نیز گفته تأمین اعتبار برای تکمیل این جاده جزء مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان است که پیمانکار آن مشخص شده و بزودی آغاز خواهد شد.
طلایی مقدم اقدامات انجام شده در رابطه با طرح ساماندهی میدان امامزاده عبدا...(ع) را چنین بیان داشت: با توجه به ترافیک در میدان امامزاده عبدا... خصوصاً در ساعات قبل و بعد از نماز  مغرب و عشاء این طرح برای شهر بافق؛ اگر حال هم اجرا نشود باید چند سال آینده اجرا شود. اما در بحث اقدامات انجام شده برای این طرح شهردار سابق به خاطر هزینه بالا و اینکه اگر قرار باشد این طرح اجراشود برای دیگر طرح های عمرانی اعتباری باقی نمی ماند زیر بار این کار نرفت، ولی هم معاون عمرانی استانداری و هم  شرکت سنگ آهن قول مساعدت در اجرای این طرح را داده اند. با این حال اجرای این طرح نیازمند مجوز از سوی شهرداری و شورای شهر است.
داروخانه هلال احمر مشکلی از نظر تأمین اعتبار و نقشه  وجود ندارد
وی در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد اداره محیط زیست هرگونه پرورش و مطالعه در رابطه با پرورش ماهی تیلاپیا را باتوجه به اینکه مجوز ۱۰ مجموعه پرورشی در بافق صادر شده بود را ممنوع کرده است؟ افزود: با پیگیری استاندار یزد مجوز ۱۰ سایت پرورش این نوع ماهی آنهم مختص بافق صادر شد، ولی محیط زیست در ایراداتی در مورد اینکه این پرورش ماهی تیلاپیا در سایت تحقیقات انجام شود؛ فعلاً دستور توقف اجرای این پروژه از طرف محیط زیست صادر شده است. این مسئله در کار گروهی که در استانداری تشکیل شده بود مطرح و قول مساعد داده شده تا یک ماه آینده مسئله حل شود.
فرماندار بافق در مورد بلاتکلیفی 2 ساله در ساخت  داروخانه هلال گفت: در خصوص  داروخانه هلال احمر همانطور که گفته شده است هیچ مشکلی از نظر تأمین اعتبار و نقشه  وجود ندارد؛ متأسفانه پیمانکار در اجرای فنداسیون وارد پیاده رو شده است و به همین خاطر شهرداری اجازه اجرای طرح را نداده است.
وی پیرامون اقدامات انجام شده در اجرای طرح ۲۰۰ هکتاری نخیلات در بحث سند چشم انداز عنوان کرد: این طرح در دو مبنا اجرا می شود یکی اصلاح نخیلات و دیگری ایجاد نخلستانهای جدید که ملزم به حفر چاه آب و مجوز بهره برداری است.
در مورد اصلاح نخیلات امسال در برنامه جهاد کشاورزی قرار است پاجوش خرما به نرخ تعاونی به کشاورزان عرضه کند و طی صورت جلسه ای با حضوراستاندار و جهاد کشاورزی در مورد مجور بهره برداری ۱۵۰ لیترآب  در ثانیه برای پرورش ماهی و ایجاد چاه کشاورزی درخواست شده است.
مشکل گاز کارخانه نورد مجتمع فولاد بافق با پیگیری رسانه ها و مسئولین حل شده است
طلایی مقدم درخصوص وضعیت ۲۸/۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی اظهار داشت: ۲۸/۵ درصد به هر کجا واگذار شود مهم این است که منافع شهرستان و حق و حقوق شهرستان از این مقدار سهام داده شود. در این زمینه رایزنی ها از طرف نماینده مردم و دیگر مسئولین در حال انجام است و قول های مساعدی از وزیر رفاه  داده شده است.
وی درباره اقدامات صورت گرفته پیرامون مشکلات فولاد بافق و طرح گندله ابویی تصریح کرد:
مشکل گاز کارخانه نورد مجتمع فولاد بافق با پیگیری رسانه ها و مسئولین حل شده است.  مسئولین شهرستان در مورد اخذ مجوز فولاد ۵ میلیون تن خیلی تلاش کردند و از وی توقع داریم سریع آن را اجرا کند؛ اما مثل اینکه اختلافاتی با بانک ملت که شریک اصلی آن است در مورد اجرا داشته اند با تغییرات در سیتسم مدیریت بانک ملت ان شاا... این پروژه بزودی اجرا شود.
فرماندار در خصوص طرح گندله سه چاهون و تعطیلی فولاد کسری گفت:گندله سه چاهون از ابتدای سال روند پیشرفت خوبی داشته است؛ اما فولاد کسری به دلیل اینکه توجیه اقتصادی ندارد طرح کوره بلند فعلاً تعطیل شده است ودر حال بررسی و ارزیابی مجدد است تا همین طرح یا با تکنولوژی دیگری اجرا شود.
طلایی مقدم همچنین در این نشست از حرکت همه روزه قطار از بافق به مقصد مشهد ازمهرماه سالجاری، برگزاری بازارچه پاییزه، رفع مشکل گاز فولاد ابویی، حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری در جلسه بعدی گزارش دهی کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن، حصار کشی، بلوک گذاری، حسابرسی مجموعه مسکن مهر ظرف ۴ روز آینده ، راه اندازی کارگاههای زود بازده و ایجاد میدان میوه و تره بار در شهرستان خبر داد.