هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فرصت حضور همه افراد و گروه‌ها در انتخابات

فرصت حضور همه افراد و گروه‌ها در انتخابات


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد:

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان گفت: اميدواريم با اقدامات هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان در فرآيندی قانونی، فرصت حضور حداكثری افراد، گروه‌ها و جریان‌های سياسی در انتخابات فراهم شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری يزد، نشست ستاد انتخابات استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار، مديركل حوزه استاندار و سرپرست اداره كل روابط عمومی و مديركل دفتر امور سياسی و انتخابات استانداری، فرمانداران و معاونان فرماندار در سالن زنده‌یاد حميديا استانداری برگزار شد.
معاون سياسی، امنيتي و اجتماعی استاندار در اين جلسه ضمن تشكر از فعالیت‌های فرمانداران و هیئت‌های اجرايی استان در احراز صلاحيت داوطلبان انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمين دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نسبت تعداد تائید صلاحيت داوطلبان به‌کل افراد ثبت‌نام كننده برای انتخابات با 97 درصد در جايگاه نخست كشور قرار داريم.
محمدعلی طالبی ادامه داد: اين آمار در مقايسه با دوره قبل با رشد 39 درصدی همراه بوده است و اميدواريم اين روند در هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان نيز دنبال شود و آمار رد صلاحیت‌ها در كشور كاهش يابد.
رئيس ستاد انتخابات استان افزود: در بحث عدم احراز صلاحیت‌ها بايد حوادث احتمالی را به‌خوبی مديريت نماییم و اجازه ندهيم عده‌ای بخواهند خلاف قوانين انتخابات مشكلاتی را در حوزه سياسی، امنيتی و اجتماعی برای جامعه به وجود آورند.
طالبي تصريح كرد: لازم است فعاليت و تبليغات داوطلبان، طرفداران آن‌ها و گروه‌ها و احزاب سياسی در زمان باقيمانده تا روز برگزاری انتخابات به‌خوبی رصد و مديريت شود و موارد سوءاستفاده‌های احتمالی به اطلاع ستاد انتخابات استان برسد.
وی با اشاره به موضوع تقسيمات كشوری گفت: اين بحث در حال حاضر در كشور و استان متوقف‌شده است و لازم است رؤسای ستادهای شهرستانی مديريت و دقت لازم را در اين حوزه داشته باشند.
معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: افراد و گروه‌هایی علاقه‌مند هستند در مقطع حساس انتخابات پيش رو با بزرگنمايی برخی از مشكلات زمينه نارضايتی مردم را فراهم كنند كه لازم است با مديريت شايسته از اين امر جلوگيری كنيم و بر نحوه خدمات ادارات استان به‌ویژه دستگاه‌های خدماتی نظارت نماییم.
طالبی ادامه داد: لازم است با همكاری تمام دستگاه‌های نظارتی و اجرايی استان زمينه حضور حداكثري مردم در انتخابات فراهم شود و شاهد مشاركت مردم در دو انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمين دوره مجلس شورای اسلامی باشيم.
وی در پايان سخنان خود از فرمانداران و رؤسای ستادهای شهرستانی خواست تا ضمن مستندسازی و تهيه گزارش از فعالیت‌های انجام‌شده در طول برنامه زمان‌بندی انتخابات، بدون تعارف با نامزد خاصی در خصوص استفاده كانديداها از امكانات دولتی برای تبليغات خود جلوگيری كنند.
گفتنی است در ادامه اين نشست هرکدام از اعضای حاضر در جلسه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در راستای برگزاری سالم و باشكوه انتخابات در هفتم اسفندماه سال جاری ارائه كردند.