هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فرسودگی های تیرهای برق را اعلام کنید

فرسودگی های تیرهای برق را اعلام کنید



هما السادات رضوی| به گزارش هفته نامه افق کویر، ناصر میرفخرالدینی، رییس اداره برق شهرستان بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر پیرامون تیرهای فرسوده که در سطح شهر وجود دارد گفت: تیرهای برق سطح شهرستان بافق با توجه به فرسودگی شدیدی که به خاطر شوری خاک و آب دارند، تعویض می شوند و یا بعضی از تیرها را مقاوم سازی می کنیم تا بتوانیم جلو این سقوط ها را بگیریم. تاکنون کنترل هم کرده‌ایم، ولی متأسفانه با توجه به شرایط جوی که پیش آمد یک تیر سقوط کرد.
وی افزود: همکاران ما مرتب بازدید دارند، اگر مراجعه کنید به همان مکانی که تیر سقوط کرده است حدود 90% از تیرها یا عوض شده یا قالب گیری آن انجام شده و در مورد آن ها هزینه صورت گرفته است.
رییس اداره برق با بیان اینکه سال گذشته حدود 1500 اصل تیر عوض شده و یا مقاوم سازی صورت گرفته است، تصریح کرد: هدف ما این است که جلو این گونه حوادث را بگیریم و اقدامات خوبی هم انجام شده. یک دستگاهی باید باشد تا به ما اعلام کند که تیر فرسوده است با یک نگاه نمی توانیم تشخیص دهیم که تیر فرسوده است یا خیر! مشکل اساسی که داریم در بعضی از معابر خاک ریزی شده و آسفالت هم شده است و آن نقطه ای که تیر فرسوده شده است قابل شناسایی نخواهد بود.
شایان ذکر است، هفته پیش در شهرک مناجات، یک تیر برق به علت فرسوده بودن، بر روی خودرو پراید سقوط کرد که خوشبختانه دقایقی قبل از آن سرنشینان خودرو، از ماشین پیاده شده بودند؛ گرچه این حادثه آسیب جانی در بر نداشت؛ اما به خودرو پراید آسیب جدی وارد شد.