هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فراهم شدن امکان اخذ دیپلم در شش رشته فنی بدون حضور در مدرسه

فراهم شدن امکان اخذ دیپلم در شش رشته فنی بدون حضور در مدرسه



گودرز شاه مرادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: افراد متقاضی می توانند به یکی از مدارس آموزش از راه دور مراجعه و پس از طی دوره مهارت و دروس عمومی به صورت مجازی دیپلم متوسطه را اخذ  کنند.
وی گفت: رشته های تحصیلی بر اساس نیاز استانها متفاوت است و رشته های پیشنهادی از طریق مدرسه به آموزش و پروش استان ها اعلام می شود.
وی از فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل زندانیان تا مدرک دیپلم خبر داد و افزود؛ با توافق نامه ای که با سازمان زندانها امضا کرده ایم زندانیان می توانند از طریق آموزش از راه دور دروس دبیرستانی را گذرانده و مدرک دیپلم بگیرند.
شاه مرادی خاطر نشان کرد؛ این طرح هم اکنون در استان های مازندران، یزد و کرمان انجام می شود و 194 زندانی تا کنون به روش آموزش از راه دور موفق به اخذ دیپلم شده اند.
وی همچنین تبلیغات برخی مؤسسات برای دریافت دیپلم آسان و سریع را غیرواقعی و عوام فریبانه دانست و گفت: تنها مرجع صدور دیپلم آموزش و پرورش است و ما با این مؤسسات نیز برخورد قانونی کرده ایم.
شاه مرادی تأکید کرد: گروهی مرکب از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، قوه قضائیه و نیروی انتظامی تشکیل شده است که با شناسایی 25 مرکز غیرقانونی نسبت به تعطیلی و برخورد قانونی با آنها اقدام کرده اند.
وی از مردم خواست فریب تبلیغات این گونه مؤسسات غیرقانونی را که از طریق جراید، ‌پیامک و فضای مجازی است  نخورند و برای اخذ مدرک دیپلم تنها به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.