هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

غرور کاذب در بین ورزشکاران باید از بین برود

غرور کاذب در بین ورزشکاران باید از بین برود



دوچرخه‌سواری نام ورزشی است که آن را می‌توان به صورت تک‌نفره یا گروهی انجام داد.به دلیل کشش عضلات پا در این ورزش لازم است که دوچرخه‌سوار در حین مسابقه از استقامت خوبی برای طی کردن مسافت‌های نسبتا طولانی برخوردار باشد. دوچرخه‌سواری می‌توان از تور دو فرانس نام برد. یکی از ورزش هایی که با جرات می توان گفت بیشترین زیر مجموعه ها را دارد دوچرخه سواری اس؛دوچرخه سواری کوهستان، دوچرخه سواری جاده، دوچرخه سواری نمایشی
این ۳ گروه به چند دسته دیگر تقسیم می‌شوند که هر کدام یک ورزش مجزا است و دوچرخه های مخصوص خودشان را دارند. مثلاً در دوچرخه سواری کوهستان دو رشته مرسوم و پر طرفدار کراس کانتری و دانهیل وجود دارد که در ایران از محبوبیت خاصی میان دوچرخه سواران برخوردار است
در ادامه گفتگوی هفته نامه افق کویر را با سرپرست تیم دوچرخه سواری باشگاه سنگ آهن می خوانید.
افق کویرلطفاً خودتان را معرفی کنید؟
ابراهیم حسنی نژاد دوچرخه سوار و سرپرست تیم دوچرخه سواری باشگاه سنگ آهن هستم. از سال 84 دوچرخه سواری را زیر نظر هیئت دوچرخه سواری بافق و باشگاه سنگ آهن شروع نمودم. اوایل آغاز به کار 45 نفر ورزشکار بودند با توجه به مشکلاتی که روی داد ورزشکاران دلسرد شده و فقط من ماندم و تنها برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری تمرین می کردم. با توجه به تجربه های به دست آمده و شرکت در مسابقات متعدد توانستم در سال 92 دو مدال نقره در سطح لیگ برتر کشور کسب نمایم. هماهنگی هایی با مدیر عامل و هیئت مدیره باشگاه صورت گرفت و مقرر شد آکادمی دوچرخه سواری به منظور پایه سازی در شهرستان ایجاد شود. با حمایت مسئولین بعد از سال جدید؛ یعنی 15 فروردین مدرسه دوچرخه سواری کار خود را آغاز می نماید؛ امیدوارم بتوانیم در رده های مختلف سنی این ورزش، ورزشکارانی را دعوت کنیم. قول خواهم داد تا دوسال آینده تیم جوانان باشگاه سنگ آهن جزء سه تیم لیگ برتر جوانان کشور باشد.
افق کویرچه مشکلاتی بر سر راه است؟
مشکلات همیشه وجود دارد، اما با پیگیری می توان بر آن غلبه نمود. از سال 84 که این رشته شروع شد حمایت های خوب و مؤثری انجام شد، اما با مسایل و مشکلاتی روبرو گشت؛ امیدوارم با درایت مدیر عامل باشگاه دوباره به این ورزش رونق بدهیم.
افق کویراگر ورزشکاری تمایل داشته باشد به این رشته ورزشی روی بیاورد چه کاری باید انجام دهد؟
در مدرسه آکادمی ثبت نام کند و به مروز زمان مراحل طی خواهد شد. رده سنی نوجوانان و جوانان در این مدرسه کار می شود و بعد از گذشت زمان بتوانند دوچرخه سواری را به صورت حرفه ای ادامه داده و در مسابقات شرکت نمایند. ورزش دوچرخه سواری برخلاف ورزش های دیگر ورزش سنگینی است و به وقت بیشتری نیاز دارد و حمایت خانواده نیز در این راستا مفید می باشد.
افق کویر با توجه به امکانات خوبی که وجود دارد؛ چرا ورزشکاران بافقی نتوانسته اند در سطح بالاتر و اردوی تیم ملی بدرخشند؟
 بعد از تلاش های زیادی که یک ورزشکار انجام می دهد، متأسفانه به خصوص در رده بزرگسالان حمایت مالی مناسب صورت نمی گیرد. بحث خانواده و کار نیز بر این مشکل افزوده می شود. کسب مدال نقره مرحله اول هشت میلیون هزینه داشت و از حساب شخصی هزینه نمودم ورزش حرفه ای با هزینه ی بالایی روبرو هست در عرض 6 ماه پدیده دوچرخه سواری استان شدم. استعداد در بافق زیاد هست نیاز است سرمایه گذاری شود و شناخته شوند. غرور کاذب در بین ورزشکاران باید از بین برود. یک مدال استانی باعث عدم پیشرفت نشود، بدانند مراحلی بالاتر از کسب مدال های استانی هم وجود دارد. باشگاه نیز نیاز هست تا ورزشکاران را برای حتی دیدن بازی های سطح بالاتر اعزام کند این انگیزه خواهد شد تا بر تلاش های آنان افزوده شود.
افق کویر برای ارتقای ورزش بافق چه نظری دارید؟
مسئولین با مربیان و ورزشکاران تعامل داشته و به رده امید بزرگسالان توجه ویژه ای شود. دید را تغییر دهیم و به مسایل نگاه مثبتی داشته باشیم.
افق کویراگر رشته ورزشی دوچرخه سواری را ادامه نمی دادید در چه رشته ای فعالیت می کردید؟
 قبل از ورود به این رشته 12 سال جودو کار کردم به مراحل قهرمان کشوری نیز رسیدم، اما با حریف تمرینی با مشکل روبرو شدم، اما دوچرخه سواری ورزشی هست که نمی توان آن را کنار گذاشت.
افق کویر حمایت باشگاه سنگ آهن را چگونه می بینید؟
 مدیر باشگاه دید بازی دارد و زمانی هم که رییس هیئت دوچرخه سواری بود حمایت خوبی صورت گرفت؛ امیدوارم بتوانم گامی مثبت در راستای پیشرفت ورزش بافق بردارم.
افق کویرحرف پایانی:
انشاءا... ورزش آکادمی دوچرخه سواری پایدار باشد و در چند سال آینده بافق به قطب دوچرخه سواری کشور تبدیل شود.