هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

غبار محرومیت هنوز از چهره شهرستان بهاباد زدوده نشده است

غبار محرومیت هنوز از چهره شهرستان بهاباد زدوده نشده است


فرماندار بهاباد در دومین جلسه شورای اداری سال جاری شهرستان بهاباد عنوان نمود:

حميدرضا اخوان| دومين جلسه شوراي اداري شهرستان بهاباد در سال 94 به منظور همکاري مسئولين با شوراي مرکزي يزدهاي مقيم مرکز"شميم" و با حضور دستجردي، لقماني و عظيمي نيا از اعضاي اين شورا در محل فرمانداري بهاباد برگزار شد.

در اين جلسه راههاي همکاري مسئولين و انجمن رشد و توسعه شهرستان بهاباد با شميم بررسي و تصميمات لازم اتخاذ گرديد.

فرماندار بهاباد ضمن خيرمقدم به اعضاي شميم گفت: قطعاً اين ديد و بازديدها تأثير مهمي در پيشرفت و استفاده از استعدادهاي منطقه و به فعليت رساندن استعدادهاي بالقوه شهرستان دارد.

"عباس اقبال" افزود: متأسفانه علي رغم خدمات ارزشمندي که در شهرستان بهاباد بعد از انقلاب اسلامي صورت گرفته است امّا شدت محروميت منطقه به حدي است که اين غبار محروميت هنوز از چهره شهرستان زدوده نشده است.

وي با اشاره به اينکه استان يزد به استان برخوردار و پيشرفته معروف است گفت: باتوجه به مسئوليتي که در ساير استان ها داشتم، استان يزد استان برخوردار و پيشرفته اي نيست؛ دليل آن هم وجود شهرستان هاي محرومي مثل بهاباد است که از اين مجموعه تشکيل استان يزد را داده است.

اقبال تصريح کرد: علي رغم همه زحمت هايي که يزدي ها در سراسر کشور کشيده اند و منشاء اثر هستند ما اگر بخواهيم در شهرستان دو شرکت در صنايع تبديلي، دامپروري، کشاورزي و ساير شرکت هاي صعنتي را نام ببريم ندارد.

وي گفت: استان يزد هنوز خيلي نقاط محروم دارد و اين ذهنيت نسبت به استان يزد که يک استان پيشرفته است بايد در کشور و خود يزدي ها عوض شود.

اقبال ادامه داد: خيلي از نقاط کشور که مي رويم مشکلي به نام گاز ندارند؛ گازي که به اقصي نقاط دنيا صادر مي شود در منطقه اي مثل بهاباد با فاصله 100 کيلومتر از بافق که آن هم در کوير و مسير آن صاف مي باشد هنوز گاز ندارد که اميدواريم انشاا... گازرساني به شهرستان بهاباد باتوجه به پيگيري هاي خوب استاندار يزد در اين دولت به نتيجه برسد و مردم بهاباد شيريني خدمت، تدبير و اميد را بچشند.

بهاباد حتي از داشتن پزشک عمومي در حد لازم محروم است

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان ادامه داد: بهاباد حتي از داشتن پزشک عمومي در حد لازم محروم است؛ بيشتر از 80 درصد روستاهاي بهاباد آب شرب بهداشتي ندارند؛ بايد کارهاي زيربنايي صورت گيرد؛ صنايع کشاورزي بايد رونق يابد؛ در بحث آبياري کارهايي انجام شده است و بايد سريع به نتيجه برسد؛ اميدواريم کارهاي زيربنايي واقعي انجام شود تا از اين امکاناتي که داريم استفاده بهينه شود.

فرماندار بهاباد در پايان از شميم که يک مجموع بسيار ارزشمندي از يزدي هاست و وابسته به هيچ گروه سياسي نيست خواست بيشتر روي محروميت شهرستان هاي استان تمرکز نمايد و با استفاده از همه نيروها، امکانات و نخبگان يزدي به دولت کمک کنند تا بتواند زودتر نسبت به محروميت زدايي از نقاطي مانند بهاباد موفق شود.

در ادامه اين جلسه دبير اجرايي شميم با ارائه گزارش مختصري از نحوه شکل گيري اين شورا گفت: با مسئولين استان ها جلساتي داشته ايم و در نظر داريم اين شورا را در 7 استان و چند کشور ديگر ايجاد کنيم.

"رضا دستجردي" با بيان اينکه برند يزدي، برند بالايي است گفت: در نظر داريم ارزش هايي که در طول تاريخ در فضاي جغرافياي يزد به عنوان ارزش هاي يزدي است از جمله اخلاق مداري، مديريت بهينه منابع و ساير موارد که در سطح جهان از آن استفاده مي شود و يزدي ها نماد آن هستند را احيا کنيم.

وي با بيان اينکه دنياي امروز دنياي رقابت است گفت: انشاا... شميم بتواند در معرفي جاذبه ها، استعدادها، ارزش ها و ويژگي هاي خاص يزدي ها موفق باشد.

لازم به ذکر است شوراي اداري شهرستان بهاباد به ياد يک شهيد برگزار مي گردد که باتوجه به حضور خانم عظيمي نيا فرزند شهيد سيدمحمدرضا عظيمي نيا که يکي از اعضاي شوراي شميم مي باشد اين جلسه با ياد اين شهيد بزرگوار برگزار شد.