هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عید سعید فطر، عید تجلی انسانیت بر مومنان مبارک باد

عید سعید فطر، عید تجلی انسانیت بر مومنان مبارک باد



ماه خودسازی، ماه عبودیت انسان در مقابل پروردگار عالم گذشت، رمضان هم یکسال دیگر خودش را میهمان دلهای مومنین کرد و پس از یک  ماه سفره احسان خود را جمع کرد و رفت. خوش به حال کسانی که توانستند خوشه برچینند و وای به حال آنان که از فیض این ماه کریم و شریف درماندند. حضرت علی (ع)  می‌فرمایند: « اى مردم! اين روز شما، روزى است كه نيكوكاران در آن پاداش مى‏گيرند و زيانكاران و تبهكاران در آن مايوس و نا اميد مى‏گردند و اين شباهتى زياد به روز قيامت تان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جايگاه نماز عيد شدن به ياد آوريد خروج تان از قبرها و رفتن تان را به سوى پروردگار و با ايستادن در جايگاه نماز به ياد آوريد ايستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت ‏به سوى منازل خود، متذكر شويد بازگشت تان را به سوى منازل تان در بهشت ‏برين، اى بندگان خدا، كمترين چيزى كه به زنان و مردان روزه‏دار داده مى‏شود اين است كه فرشته‏اى در آخرين روز ماه رمضان به آنان ندا می‌دهد و می گويد:  « هان بشارت تان باد، اى بندگان خدا كه گناهان گذشته‏تان آمرزيده شد، پس به فكر آينده خويش باشيد كه چگونه بقيه ايام را بگذرانيد.» 
حال و هوای پایان ماه مبارک رمضان مصادف شده با پایان مذاکرات ایران با قدرت های جهانی و توافقی که صورت گرفت. این توافق مورد خشنودی قاطبه مردم هست! دستاوردی بزرگ که برسر میز مذاکره بدست آمد و طرف مقابل نتوانست با ارعاب و تهدید اهداف شوم و پلید خود را دنبال کند.  این مذاکرات یک بار دیگر شعار همیشگی ایرانیان را به گوش جهانیان رساند که ایران اسلامی هیچگاه دنبال سلاح های کشتار جمعی نیست؛ چرا که معتقد است قدرتی برتر و نیرومند تر از اراده مردم نیست! مردمی که خود انقلاب را به وجود آوردند خودشان نیز حافظ دستاوردهای آن هستند. به گواه تاریخ استفاده از خشونت و قوه قهریه راه به جایی نبرده است. امروزه مردان هسته ای ما در میدان مذاکرات جهانی ثابت کردند که می توان با گفتگو و مذاکره به اهداف خود دست یابند. این منطق تدبیر و امید است که برخاسته از رای و نظر آحاد مردم است تا جامعه را از پرتگاه جنگ و ویرانی نجات بدهد. 
در منشور انقلاب و در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره به این موضوع شده است. تا جایی که  در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیئت وزیران با رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ ایشان ضمن تشکر  از زحمات و مجاهدت صادقانه و مجدانه تیم هسته ای  اشاره به چهار ویژگی مسئولان و حاکمان نمودند؛ همان چیزی که در منشور امیر مومنان(ع) خطاب به مالک اشتر آمده است:  «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، اینها مولفه هایی است که مورد توجه مسئولان عالی بوده و توانستند پس از چندین سال تحریم و تهدید، طرف مقابل را به پای میز مذاکره کشانده و  کشور را به سمت صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی سوق دهند.  
محمد حسین تشکری
مدیر مسئول و صاحب امتیاز