هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عوارض جدی خیره شدن به مانیتور و گوشی برای چشم

عوارض جدی خیره شدن به مانیتور و گوشی برای چشم



یک چشم پزشک معتقد است: خستگی و تمرکز بیش از حد هنگام کار با موبایل و کامپیوتر، بیشتر از امواج موجود در مانیتور به چشم ضرر می‌رساند.
دکتر مصطفی فقهی اظهار کرد: بیشتر نارسایی‌ها در بینایی چشم ناشی از خستگی و تمرکز است و میزان آن به مدت زمانی بستگی دارد که فرد از وسایل ارتباطی استفاده می‌کند.
 وی افزود: خیره شدن به مانیتور در ساعت‌های متمادی، از عمده‌ترین دلایلی است که فرد را دچار عارضه چشمی می‌کند. سردرد، تحریک چشم، تاری دید و سیاهی رفتن چشم از عوارض جانبی خیره شدن به مانتیور است.
این چشم پزشک با اشاره به ضرر نور شدید امواج مانیتورها، تصریح کرد: دیگر امواج مغناطیسی با نور شدید و آزاردهنده همراه نیستند. در تکنولوژی جدید نیز سعی شده از شدت این نور جلوگیری شود و نور کنترل شده در مانتیور این وسایل به کار رود.
فقهی ادامه داد: حداقل فاصله‌ای که باید چشم با مانیتور داشته باشد، 30 تا 40 سانتی‌متر است و در فاصله هر 20 دقیقه کار با وسایل دارای مانیتور، لازم است 5 تا 10 دقیقه به چشم و بدن استراحت داد.
وی با بیان اینکه حین کار علاوه بر استراحت چشم، باید به عضلات بدن نیز استراحت داد، افزود: نور مانیتور وسایل باید به صورت استاندارد کنترل شود و هم‌زمان با رعایت موارد بهداشتی در کار کردن، باید به طرز نشستن و قوز نکردن نیز دقت کرد تا به عضلات خستگی وارد نشود.

 

ایسنا