هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عملکرد عمرانی آموزش و پرورش بافق در دولت یازدهم

عملکرد عمرانی آموزش و پرورش بافق در دولت یازدهم



به گزارش هفته نامه افق کویر، علی اصغر رنجبر مدیرآموزش و پرورش بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر پیرامون فعالیتهای انجام شده در دولت یازدهم گفت: در دولت یازدهم طرح های زیادی پیگیری شد که در دست اجرا است.
وی افزود:با همت ومساعدت مجتمع معدنی وصنعت آهن وفولاد بافق ، مدرسه خیری قرآنی دخترانه یاران مهدی(عج) با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون تومان در مدت زمان کمتر از یک سال ساخته شد و اواخر شهریور ماه افتتاح خواهد شد و مدرسه بنت الهدی صدر و بهار از شیفت خارج می شوند.
رنجبر تصریح کرد: سالن ورزشی هنرستان عصمتیه مراحل پایانی خود را می گذراند که تأسیسات و کفپوش سالن مانده، ساختمان اداری آن در حال انجام است و طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. همچنین برای سالن ورزشی چند منظوره در شهرک مناجات حدود 500 میلیون تومان هزینه شده و 350 میلیون تومان دیگر هم نیاز است تا این طرح به اتمام برسد. در جنب همین سالن چند منظوره ، برای طرح استخر سر پوشیده تاکنون 600 میلیون تومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: طبق صورتجلسه ای که سال 94 در دفتر معاون هماهنگی عمرانی استانداری یزد ، با حضورفرماندار بافق ، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر کل نوسازی مدارس استان، رییس شورای اسلامی شهر و حراست فرمانداری به خاطر کمبود مدارس در شهرستان ، تنظیم شد ؛ مقرر گردید شهرستان ساخت چهار مدرسه را در دستور کار خود قرار دهد واسکلت بتنی این پروژه ها را انجام دهد و اداره کل نوسازی آن را تکمیل کند. با توجه به مساعدت خوب اداره راه وشهرسازی شهرستان در امر واگذاری زمین برای ساخت مدارس ، طبق صورت جلسه انجام شده، سه مدرسه با مساعدت خیرین بویژه شرکت سنگ آهن مرکزی تأمین اعتبار شد و دو مدرسه شش کلاسه در شهرک امام حسین(ع) و یک مدرسه 12 کلاسه در شهرک فرهنگیان (با 35 درصد پیشرفت کار ) تا کنون انجام شده و ان شاء ا... با اعتباری که نوسازی مدارس اختصاص می دهد و کمک خیرین ، این مدارس تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از خواسته های به حق اولیاء بحث اتمام مدرسه خادمیان است اظهار داشت: برای مدرسه خادمیان اعتبارات ملی در نظر گرفته شده بود که متأسفانه در سال ۹۵ تخصیص داده نشد. در جلسه ای که هفته گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان با حضور فرماندار و معاون سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل شد ، این موضوع مطرح و تأکید شد تا به هر نحو ممکن مشکل حل شود و قرار بر این شد تا در انجام این پروژه تسریع شود. فرمانداربافق برای شروع مجدد پروژه ، پرداخت مبلغ 100 میلیون تومان به این مدرسه را متقبل شدند و قرارداد آن با پیمانکار بسته شد تا نوسازی مدارس هم ادامه کار را انجام دهد. با ساخت این مدرسه مشکل دو شیفت بودن مدرسه زهره و خلدبرین برطرف خواهد شد.
رنجبر تصریح کرد: آموزش و پرورش ساخت دو مدرسه در محله فخریه و یک مدرسه در بلوار امام جعفر صادق(ع) را در برنامه دارد و با جدیت به دنبال زمین برای احداث این سه مدرسه هست؛ اگر خیرین زمینی در آن منطقه به آموزش و پرورش اهدا کنند؛ می توانیم ساخت و ساز این مدارس را در برنامه قرار دهیم. 
وی در خصوص پروژه کارگاهی هنرستان پسرانه تلاش گفت: با همت بنیاد توسعه و تجهیز مدارس شهرستان بافق ، سوله آن نصب شده است و طی دو ماه آینده هنرجویان از آن استفاده خواهند کرد.
رنجبر با بیان اینکه35 درصد مدارس و مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش باید تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی شود گفت : پروژه های نیمه تمامی هم که در دست ساخت است اعتبار زیادی نیاز دارد و می طلبد تا جدای از اعتبارات دولتی ، خیرین و دیگر شرکت ها ،معادن و مجتمع های معدنی شهرستان هم ، در امر آموزش و تربیت فرزندان این شهرستان تا جایی که امکان دارد مساعدت کنند؛ متأسفانه خیلی از معادن و شرکتها در این زمینه ورود پیدا نکردند. رنجبر تأکید کرد: آموزش و پرورش حداقل 10 مدرسه جدید دیگر لازم دارد تا بتواند جوابگوی دانش آموزان سطح شهرستان باشد . 
وی پیرامون مشارکت مردمی در مدارس گفت: از کسانی که توانایی دارند انتظار داریم برای تعلیم وتربیت فرزندان خود به مدرسه کمک کنند و ما قول می دهیم مساعدتی که می شود صرف هزینه های جاری مدرسه همچون مبلمان مدرسه و وسایل غیر ضروری نشود؛ بلکه صرف تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان در حوزه های مختلف آموزشی ،پرورشی و ورزشی در مدرسه شود و دانش آموزان از آن بهره مند شوند. رنجبر یادآوری کرد که رییس انجمن اولیاء و مربیان هر مدرسه که از خود والدین هستند به طور مستقیم بر هزینه کردها در مدرسه نظارت می کنند؛ ضمن اینکه تأکید می کنم خانواده های بی بضاعت و نیازمند نباید هزینه ای را پرداخت نمایند و دراین زمینه مدیران مدارس توجه خاص دارند ومساعدت لازم را می نمایند.
رنجبر با بیان این که برای کمک های خیری در
امر مدرسه سازی و مدرسه
یاری بزودی شماره حسابی با
عنوان "مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بافق" اعلام خواهد شد ؛گفت: خیرین می توانند مبالغی را که مد نظر دارند به این شماره حساب واریز کنند و یا در پروژه های عمرانی که داریم مشارکت داشته باشند و یا تجهیزات برای مدرسه ای که نیاز دارد را فراهم کنند.
وی در پایان با بیان این که یک خیر ممکن است توانایی ساخت یک مدرسه را نداشته باشد ولی همین که مدرسه یار هم باشند برای آموزش پرورش ارزشمند است .
 وی افزود: ابتدای سال ۹۶ طرح یک شاخه گل یک فرصت در شهرستان برگزار شد که اهداف آن در همین راستا و بیشتر برای مشارکت های خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار است. مدیر آموزش وپرورش اظهار امیدواری کرد،بزودی ساخت مدرسه ای تحت عنوان " طرح یک شاخه گل یک فرصت " در محله فخریه آغاز گردد و در این راستا از کسانی که مشارکت داشته اند نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
رنجبر در پایان از تمامی کسانی که در حوزه خیری برای آموزش و پرورش تلاش کرده اند از جمله: اولیای خیر، خیرین مردمی و مسئولان تلاشگر در عرصه مدرسه سازی و مدرسه یاری بویژه مهندس زاده رحمانی فرماندار، مهندس عسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی، مهندس ابویی مدیر عامل مجتمع معدنی وصنعت آهن وفولاد بافق،نوسازی مدارس استان ، شهردار بافق، رئیس اداره راه وشهرسازی و مدیر عامل بنیاد توسعه وتجهیز مدارس بافق تقدیر وتشکر نمود.