هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عملکردها مثبت، اما با تنش و چالش روبرو بود

عملکردها مثبت، اما با تنش و چالش روبرو بود



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، آئین تکریم و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق یکشنبه هفته گذشته 23 آذر در محل حسینیه امامزاده عبدا...(ع) با حضور مدیر کل اوقاف استان یزد، امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان محلی و خادمان و کسبه شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق در ابتدای این آئین ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدا... الحسین(ع) گفت: هر کسی در پست و مقامی که باشد بعد از مدتی می رود و دیگری به جای او قرار خواهد گرفت؛ عملکرد وی باید به نحوی باشد تا رضایت خدا در آن بوده و دید مردم نیز در این باره با احترام و مثبت به مسئول باشد. دو مسئولیت قضاوت و اوقاف با حساسیت زیادی روبرو هست.
حاج سید جواد سلیمانی عنوان نمود: اداره اوقاف و مسئله وقف بسیار ظریف و شرعی می باشد، گاهی انسان با یک حرکت ریز خدا نکرده عواقب وخیمی دامن او را می گیرد. نکته ای که قابل توجه است محیط سالم بافق می باشد. مردم، مردم معتقدی بوده و مقید به اجرائی نمودن مسائل وقف می باشند.
 وی ضمن تقدیر از فلاح رییس سابق افزود: عملکردها مثبت بود، اما با تنش و چالش نیز روبرو بود. برخی سخنان با نظر امام جمعه بیان می شد، اما هر چه بخواهم بگویم مستقیماً آن را به شخص می رسانم.
وی بیان کرد: امیدوارم حجت الاسلام والمسلمین کارگران نیز دراین سمت بتواند گام های مثبتی را بردارد. از وی نیز شناخت عمیقی دارم. از تمام کارکنان اداره اوقاف تقاضا دارم با وفاق و صمیمیت با وی همکاری نمایند.
در ادامه فرماندار فعالیت در عرصه وقف را یک امر مقدس دانست و گفت: وقف سنت پسندیده ای در تمام ادیان بوده و این آثار به جا مانده از گذشتگان از جایگاه بسیار مقدسی برخوردار است.
حجت الاسلام «غلامرضا عادل»، مدیر کل اوقاف استان یزد گفت: یکی از اقداماتی که اداره اوقاف و امور خیریه در طی چندین سال انجام داده است تبدیل نمودن امام زادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی می باشد، اگر وقف به صورت صحیح اجرا گردد می تواند در گسترش فرهنگ اسلامی مؤثر باشد.
با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبر در راستای تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی باید امکانات و زیر ساخت مورد نیاز در تحقق این امر فراهم گردد.