هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

علت را از مسئولین جویا شوید

علت را از مسئولین جویا شوید



 به گزارش هفته نامه افق کوی، در خردادماه سال 1399 خبرنگاران هفته نامه افق کویر ازخیابان توحید(دارایی سابق) پیرامون مشکلات آن گزارش تهیه نمودند و اکثر اهالی از این خیابان شکایت داشتند،  و الان با گذشت بیش از دوسال خبرنگاران افق کویر برای جویا شدن از اینکه چه مقدار از انتظارات آن ها برآورده شده است تصمیم به تهیه گزارش در این منطقه شدند که در ادامه می خوانید: 
 
با اضافه شدن روشنایی،خیابان ایده آل می شود
محمدی یکی از اهالی خیابان توحید گفت : خیابان بعد از اینکه خبرنگاران هفته نامه افق کویر گزارش تهیه نمودند دوبانده شد و این باعث گردید تصادفات کاهش یابد و به حداقل برسد.
مهدی پوراکبری گفت: اگر روشنایی این خیابان نیز مورد بررسی قرار گیرد خیابان ایده آل می شود.
 
درختان باعث قطعی برق می شوند
در ادامه یکی دیگر از مغازه داران در خیابان توحید گفت: قبل از اینکه خیابان دو طرفه شود تصادفات زیادی صورت می گرفت هر هفته شاهد تصادف بودم در حال حاضر نیز اگر در این چهار راه یک میدان کوچک ایجاد کنند امنیت آن بیشتر می شود حتی می توان با بلوک یک میدان کوچک ایجاد کرد که خیابان کامل و مطلوبی داشته باشیم همچنین درختان خیلی قد کشیده و باعث قعطی برق می شود برخی را هرس نمودند اما هنوز این درختان وجود دارند.
فضای سبز نیاز به ساماندهی دارد
یکی از ساکنین این منطقه گفت: فضای سبزی که در کنار این خیابان است مناسب نیست و نیاز به ساماندهی دارد و در دستور کار مسئونین نیز بود اما مثل اینکه به فراموشی سپرده اند.
سید رسول میرعلمی یکی از کسبه جوان این منطقه افزود: خیابان دوبانده و عریض است و امنیت این منطقه نسبت به سایر مناطق شهر بیشتر است.
یکی از خانم های ساکن در این منطقه با ناراحتی گفت: فضای سبز بسیار وضعیت نا مناسبی دارد این منطقه را به عنوان بالاشهر می شناسند و درست نیست که فضای سبز چنین وضعیتی داشته باشد، درختان بلند قامت با شاخه های آویزان و بدون روشنایی باعث پاتوق معتادان شده بود و خودم شاهد ناهنجاری های اخلاقی در این فضا بودم و در حال حاضر با بریدن شاخه ها قرار نیست که این فضای مطلوبی شود باید روشنایی و با کاشت گل و گیاه و قرار دادن نیمکت فضای مناسب و شایسته ایجاد کنند، فضا وجود دارد و باید به نحو مطلوب استفاده شود و به زیبایی این منطقه نیز افزوده می شود. اهالی این منطقه چندین بار پیگیر این مشکل بوده اند اما به جوابی نرسیدند؛ به نظر من اگربه این فضای سبز رسیدگی شود این منطقه از مناطق عالی شهر محسوب می گردد.
در ادامه خبرنگاران هفته نامه افق کویر به وقت اذان ظهر به مسجد محله رفته  و بعد از نماز اهالی خواسته های خود را از مسئولین بیان کردند که در ادامه می خوانید:
علت را از مسئولین بپرسید
سید مهدی میرعلمی گفت: خیابان دوبانده شده است و عالی اما هنوز تکمیل نشده است خودم چندین بار دیده ام که پیرزن و پیر مرد می خواهند به آن طرف خیابان بروند اما نمی توانند و باید این ریزکاری ها را نیز مد نظر داشته باشند و از مسئول مربوطه خواهش داریم که روشنایی این منطقه را پیگیری نماید.
حسین کمالی گفت: این منطقه وسیله بازی برای کودکان ندارد و چندین دفعه اهالی محله درخواست پیگری از مسئولین کردند و قرار بود که کار انجام شود اما بعد از مدتی مسئولین گفتند دست نگهدارید؛ از شما می خواهیم که علت را از مسئولین بپرسید.
در شهر کوچک اینگونه کار کردن
 جای تأسف دارد
رضاکارگران افزود: آب شیرین کن این منطقه خیلی نامناسب است و فیلترها تعویض نمی شود و در حال حاضر آب شیرین کن قعط است.
خانم 45 ساله گفت: فاضلاب شهری خیلی بوی بد و نا مطبوعی دارد و این نباید اینگونه باشد در این شهر کوچک اینگونه کارکردن واقعا که جای تأسف دارد و اخیرا نیز که چندین کشته داده است و باعث رنجش روح و روان همه شده است. آسفالت های کوچه همه خراب است و باعث شده است که ماشین ها را در این دوران گرانی زود به زود تعمیر کرد.
تنهایی قادر به ساماندهی این مسئله نیستم
وی در ادامه گفت: در این منطقه مدرسه دختران است و موقع تعطیلی پسران با موتور مزاحمت ایجاد می کنند من چندین بار تذکر داده ام چرا که امر به معروف و نهی ازمنکر واجب است اما من تنهایی قادر به ساماندهی این مسئله نیستم خواسته ام این است که در زمان تعطیلی مدرسه برنامه ای بریزند و این مشکل را رفع کنند.
یکی از اهالی با بیان اینکه  25 سال ساکن این منطقه هستم گفت: برخی از فضای سبز درختان و بوته ها خشکیده اما باز آبیاری می شود و درختی نیز جایگزین آن نگردیده است.
در ادامه خانم 50 ساله ای گفت: مسجد محله نیاز به حسینیه دارد و حتی حیاط آن نیز درست نیست اگر مسئولین و مردم کمک کنند که فضای مناسبی ایجاد شود که در ایام محرم کمتر به مشکل بر بخوریم تشکر می کنیم.
در پایان گفتنی است که همه اهالی این منطقه از مسئول مربوطه جهت دوبانده کردن خیابان توحید(دارایی سابق) تشکر کردند.
 
 
حدیث عباسی- حدیثه امیریان |