هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عزم ما برای تبدیل استان یزد به قطب پزشکی کشور جدی است

عزم ما برای تبدیل استان یزد به قطب پزشکی کشور جدی است


استاندار یزد:

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح شنبه 31 مرداد ماه و در آستانه روز پزشك، نشست هم انديشي جمعي از پزشكان يزدي با استاندار يزد در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در ابتداي اين نشست ضمن تبريك روز پزشك به همه پزشكان استان ، هدف از برگزاري اين هم انديشي را بحث پيرامون بررسي دستیابی يزد به عنوان قطب پزشكي كشور و بررسي پتانسيل ها و نيازهاي اين امر دانست و گفت : در مجموع به دنبال اين هستيم كه جايگاه و توانمنديهاي استان در مسير تبديل به قطب پزشكي كشور را بشناسيم و اگر در اين مسير ضعف ها و نيازمنديهايي نيز وجود دارد، آن را نيز شناسايي و در جهت رفع آن اقدام كنيم.
"سيدمحمد ميرمحمدي " آنگاه به بيان آماري درخصوص توانمنديها و ظرفيتهاي استان در عرصه پزشكي پرداخت و خاطرنشان كرد: استان يزد از نظر دارابودن تعداد تختهاي بيمارستاني در كشور رتبه اول را دارد و در ازاي هر 100 هزار نفر، 278 تخت در استان موجود است، همچنين از نظر تعداد پزشك نيز استان يزد رتبه اول كشور را داراست و در ازاي هر صد هزار نفر، 78 پزشك موجود است كه نشان مي دهد ما در اين دو حوزه تأثيرگذار و در بخش پزشكي از ديگر استانها جلوتر هستیم و اين ظرفيت بسيار بالايي است.
وي افزود: يكي ديگر از ظرفيت هاي موجود در استان جهت تبديل آن به قطب پزشكي ، وجود خيرين محترم و بزرگواريست كه در زمينه تأمين فضا، امكانات و تجهيزات پزشكي كمكهاي شاياني را انجام داده و مي دهند.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه با اشاره به اين امر كه "استان يزد از نظر دارابودن تجهيزات و امكانات پزشكي جايگاه نسبتاً مناسبي در كشور دارد " خاطر نشان نمود: برخي كمبودها در اين خصوص احساس مي شود كه بايد در جلسات اينچنيني شناسايي تا جهت رفع آن برنامه ريزي صورت گيرد.
استاندار يزد سپس به تعريف قطب پزشكي پرداخت و گفت : اينكه استان يزد به قطب پزشكي كشور بدل شود يعني اينكه در اين استان شرايطي فراهم آيد كه هر بيماري از هر نقطه از كشور و يا منطقه و جهان به استان مراجعه كرد، تمامي خدمات بهداشتي ، درماني و دارويي و خدمات جانبي آن را دريافت كند و به همه اين موارد دسترسي داشته باشد تا مجبور نشود براي اخذ خدمات به ديگر نقاط كشور مراجعه كند.