هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عدم شناخت و درک درست برخی مدیران از جایگاه روابط عمومی‌ها

عدم شناخت و درک درست برخی مدیران از جایگاه روابط عمومی‌ها



رضیه زارع پور|به گزارش خبرنگار افق کویر، نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ های استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار، دبیر و اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و جمعی از مدیران استان، عصر سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در تالاراندیشه استانداری برگزار شد .
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در این نشست اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها و ادارات استان هنوز به شیوه‌های سنتی اداره می‌شوند و تعریف جداگانه‌ای از کار روابط عمومی‌ها ندارند.
«عباس ملازینلی» عنوان کرد: از این پس در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نشست‌هایی به شکل مستمرتر و مؤثرتر برگزار می‌شوند، ضمن اینکه نشست‌های آموزشی نیز با حساسیت و نگاه ویژه‌ای دنبال خواهد شد تا شاهد شکوفایی روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های مختلف باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تدوین سند روابط عمومی‌ها بیان کرد: همه مسئولان روابط عمومی‌ها از لحاظ فنون روابط عمومی، سوابق کاری و مستندات کاری در جایگاه قابل قبولی قرار دارند؛ اما اینکه چرا تاکنون برخی از آنها نتوانسته‌اند اثرگذاری بالایی در دستگاه‌های خود داشته باشند، قابل بررسی است.
ملازینی خاطرنشان کرد: دانش، اشراف و آگاهی سازمانی در روابط عمومی‌های استان یزد نیاز به تقویت دارد، ضمن اینکه برخی مدیران نیز شناخت و درک درستی از جایگاه روابط عمومی‌ها ندارند و حلاوت همکاری با روابط عمومی‌ها را نچشیده‌اند.
مشاور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استاندار بیان کرد: البته در نقطه مقابل، برخی روابط عمومی‌ها به اندازه‌ای قوی،‌ محکم و با آگاهی عمل کرده‌اند که در تصمیم‌گیری‌های کلان و استراتژیک دستگاه‌ها سهیم هستند.
وی افزود: در مجموع در برخی موارد به نظر می‌رسد که خود روابط عمومی‌ها نیز خودشان را جدی نگرفته‌اند در حالی که حضور روابط عمومی به فعالیت موفق‌تر و مؤثرتر دستگاه‌ها کمک می کند.
ملازینلی یادآور شد: برخی دستگاه‌ها و ادارات نیز به همان شیوه سنتی اداره می‌شوند و یک نیرو کار روابط عمومی، رئیس دفتری و دبیرخانه را با هم انجام می‌دهد که این امر به هیچ وجه زیبنده عنوان روابط عمومی نیست؛ زیرا روابط عمومی یک هنر است.
دبیرشورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: جبر توسعه در نهایت این سازمان‌ها را موظف به تعریف جایگاه روابط عمومی می‌کند؛ اما امیدواریم این دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر بتوانند از برکت حضور روابط عمومی‌ها بهره‌مند شوند و روند توسعه را در دستگاه خود عمیق‌تر احساس کنند.
در پایان این نشست از دبیر و اعضای سابق هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و برخی مدیران حامی روابط عمومی با اهدای لوح تقدیر تجلیل و احکام اعضای جدید هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان داده شد.