هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عدم حمایت مردمی از کارخانه کاشی بافق

عدم حمایت مردمی از کارخانه کاشی بافق



الهام نصیرزاده | محمدعلی ملانوری مشاور در امور کارخانه کاشی و سرامیک زمرد بافق درگفتگو با این هفته نامه مشکلات و روند پیشرفت کارخانه را بیان نمود.
وی افزود: تولید و فروش این کارخانه فعلاً داخلی است و اندکی باید بر روی کیفیت کارکنیم تا به مرحله صادرات برسانیم؛ در حال حاضر روزانه 4000مترمربع تولید و خاک کاشی را از بهاباد، آباده ،ابرکوه و اردکان و نائین می آوریم دراین کارخانه تنها با 40%ظرفیت کار را انجام، و ظرفیت کامل نمی باشد. هدفمان این است که تا اردیبهشت ماه ظرفیت را به 70% الی 80 %برسانیم. 
وی پیرامون مشکل اساسی این کارخانه گفت: مشکل اصلی نیروی کار است. کارخانه با کمبود نیروی کار متخصص مواجه هست.
وی تصریح کرد: مراجعه کنندگان اکثریت بی سواد هستند و افراد با تفکراتی که از سنگ آهن در ذهنشان دارند به کارخانه کاشی مراجعه می کنندکه کار نکنند و حقوق 3 الی 4 میلیونی بگیرند؛ اما نمی دانند در بخش خصوصی این چنین مسائلی امکان پذیر نمی باشد.
ملانوری پیرامون نحوه حقوق دهی و معوقات شرکت گفت: ما حقوق معوقات نداریم و حقوق آبان و آذر را پرداخت و  دی را هم در همین روزها پرداخت خواهیم کرد؛ر در حال حاضر این یکماه معوقه به حساب می آید.
وی در پاسخ به این پرسش که طبق گزارش قبل به این هفته نامه که اعلام کرده بودید دستگاهها به روز و افزایش می یابد آیا این کار صورت گرفته است؟ گفت: این کار هزینه بالایی می طلبد. برای تهیه یک دستگاه چاپ دیجیتال باید 1میلیارد تومان هزینه کرد زمان راه اندازی 5/3 میلیاردتومان پول داده ایم تا کارخانه راه اندازی گردیده نزدیک به 1میلیارد تومان بدهی معوقات کارگران بوده که شکایت کرده بودند، 450 میلیون تومان هزینه برق و گازی که قطع و بدهکار بوده ایم را پرداخت نمودیم. 
وی اظهارداشت: تاجرها برای خرید کاشی چک برای 3 الی 4 ماه دیگر می دهند تمام چکهای دریافتی بعد از عید نقدخواهندشد، حتی 4میلیاردی که اینجا هزینه گردیده را هنوز پرداخت نکرده اند تا ماشین آلات جدید خریداری گردد. تمام دستگاههایی که در این کارخانه موجوداست زمان راه اندازی نیاز به تعمیر و تعویض قطعه و سرویس داشت و تقریباً 200 میلیون تومان روغن و گریس ...و لوازم روانکاری خریداری شده است. 
وی افزود: فرهنگ کار در بافق نسبت به  یزد و اردکان که کار می کردیم کاملاً متفاوت است بیشتر خانمها مراجعه می کنند؛ درصورتی که کار در کارخانه کاشی سخت و مردانه است تا جایی که باید کارتن ها را از بالا به پایین بگذارند و ما نیرو ازشهرهای جنوبی آورده ایم ، نیروهای بومی 1 الی 3 ساعت که کار می کنند فرار می کنند و می روند.