هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عدم تصمیم‌گیری نهایی در مورد روز بازار بافق

عدم تصمیم‌گیری نهایی در مورد روز بازار بافق


عدم تصمیم‌گیری نهایی در مورد روز بازار بافق

«قصد داشتیم تا قبل از سال جدید روز بازار را در بافق راه‌اندازی کنیم؛ اما به دلیل اینکه سالن اداره بازرگانی هنوز آماده نبود این برنامه به اواسط فروردین ماه موکول شد و حداکثر در اردیبهشت ماه 1393 روز بازار در بافق خواهیم داشت.» متنی که خواندید پاسخ کاظم صادقیان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بافق در شماره 632 هفته‌نامه افق‌کویر مورخ یازده اسفندماه 1392 در پاسخ به این پرسش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر «آیا برنامه‌ای دارید تا در شهرستان بافق روز بازار برگزار شود؟» بود.
حال دو ماه از زمانی که برای افتتاح روز بازار در بافق تعیین شده بود می‌گذرد؛ اما از روز بازار خبری نیست! برای پیگیری علت این موضوع خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر یکشنبه گذشته گفتگویی با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بافق انجام داد که در ادامه این گفتگو را می‌خوانید: 
افق‌کویر: اسفند ماه سال گذشته اشاره به افتتاح روز بازار در بافق داشتید سرانجام آن به کجا رسید؟
 آخرین جلسه آن در فرمانداری برگزار شد. این موضوع در کمیسیون قاچاق مبارزه با کالا و ارز در مورد روز بازار مطرح شد که درخواست آن از شهرداری آمده بود و قرار شد دوباره جلسه‌ای برگزار شود و تصمیم‌گیری شود. تصمیم‌گیری نهایی در مورد روز بازار متأسفانه صورت نگرفته است.
افق‌کویر: علت اینکه تصمیم نهایی گرفته نشده است چیست؟
در جلسه‌ای که گذاشتند قرار شد شهرداری و اصناف با همکاری هم تصمیم بگیرند که چه کاری باید انجام دهند.
افق‌کویر:قرار بود روز بازار در اردیبهشت ماه راه بیفتد در آن موقع چه مشکلی وجود داشت که این کار انجام نشد؟
مشکل خاصی پیش نیامد. به خاطر اینکه ما چند نمایشگاه داشتیم این کار انجام نشد؛ البته هنوز قانون جدید برایمان ابلاغ نشده است که ببینیم نحوه برگزاری روز بازار چگونه باید باشد؛ ما نمی‌توانیم این روز بازار را انجام دهیم؛ چون قانون آن نیامده است و قانون جدید کلاً تغییر کرده است؛ بعضی از بندهای آن ابلاغ شده است و بعضی از بندهای آن هنوز ابلاغ نشده است و تا قانون ابلاغ نشود ما نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.