هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عدم امدادرسانی به حادثه دیدگان فاجعه منا عمدی بود

عدم امدادرسانی به حادثه دیدگان فاجعه منا عمدی بود


مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد:

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه عدم امدادرسانی به حادثه دیدگان فاجعه منا عمدی بود، گفت:جان بسیاری از زائران فاجعه منا با جرعه‌ای آب نجات پیدا می‌کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید محمدشریف حسینی‌کوهستانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای بسیج رسانه استان یزد که به مناسبت بازگشت وی از سفر حج انجام شد، با عرض تسلیت حلول ماه محرم اظهار داشت: سهل‌انگاری و سوء مدیریت دست‌اندرکاران سعودی مناسک حج از مهم‌ترین دلایل وقوع فاجعه منا در حج امسال بود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: امنیت حرم‌ها و زائران سرزمین وحی به هیچ عنوان برای مدیران و مسئولان سعودی اهیمت ندارد.
حسینی‌کوهستانی عدم همراهی لازم برای نجات قربانیان فاجعه منا را از جمله کینه‌توزی‌های سعودی‌ها در برابر زائران سرزمین وحی دانست و بیان کرد: بیش از 70 درصد از آسیب‌دیدگان فاجعه منا، به دلیل عدم توجه و رسیدگی به موقع جان خود را از دست دادند.
وی افزود: بیانات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت رسیدگی به آسیب زائران سرزمین وحی به ویژه آسیب دیدگان و جان باختگان فاجعه منا، مشکلات بسیاری از زائران را برطرف کرد و در واقع این بیانات، نعمت بزرگی برای زائران خانه خدا به حساب آمد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت مناسک حج را مهم‌ترین عامل وقوع فاجعه منا دانست و عنوان کرد: نیروهای اجرایی و انتظامات مناسک حج، که از سوی مدیران ارشد دولت عربستان منصوب شده بودند، نه تنها دارای صلاحیت کافی نبوده، بلکه بسیار متکبر و بی‌منطق بودند.
حسینی‌کوهستانی با اشاره به ضرورت جلوگیری از عدم ترویج اطلاعات غلط و ناقص دینی، خاطرنشان کرد: تقویت مبانی دینی و الهی مسلمانان نقش مهمی در تأثیرگذاری شیعیان در جوامع مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دنیا دارد.
وی محرم را مرجع مهمی در راستای ترویج درس‌های بصیرتی و سیاسی دانست و اظهار داشت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا، هیچ وقت با نظام جمهوری اسلامی ایران دوست نمی‌شود ، چون از ابتدا تاکنون به فکر براندازی انقلاب و نظام اسلامی ایران است.