هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عدم‌اجرای کامل طرح کمربند سبز آینده یزد را به خطر می‌اندازد

عدم‌اجرای کامل طرح کمربند سبز آینده یزد را به خطر می‌اندازد


رئیس منابع طبیعی شهرستان یزد:

رئیس منابع طبیعی شهرستان یزد با اشاره به اینکه عدم اجرای کامل طرح کمربند سبز یزد به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبار است گفت: عدم‌اجرای کامل طرح کمربند سبز آینده یزد را به خطر می‌اندازد. 
محمدحسین نوری زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه طرح کمربند سبز یزد از سال 1378 شروع‌شده است، گفت: در آغاز، این طرح پنج هکتار کلنگ خورده است که روبروی بقعه شیخ سلطان گردفرامرزبوده است.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هدف این طرح مقابله با آلودگی‌های موجود در منطقه، جلوگیری از گردوخاک، تلطیف هوا و همچنین کاربرد چندمنظوره آن به‌عنوان پارک بوده است؛ افزود: دلیل کندی روند کار، کمبود بودجه و اعتبار است.
وی خاطرنشان کرد: سه هزار و 600 هکتار مساحت کل طرح برای کاشت بوده است که هزار و 200 هکتار را گونه‌های زینتی و بقیه را گونه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد؛ چنانچه از سال‌های 78 تا 91 حدود 121 هکتار توسط منابع طبیعی و حدود 120 هکتار شهرداری‌های یزد و شاهدیه اجرا کرده‌اند.
رئیس منابع طبیعی شهرستان یزد تأکید کرد: در سال‌های 93 و 94 حدود 140 هکتار منابع طبیعی و 10 هکتار شهرداری‌های یزد و شاهدیه فعالیت داشته‌اند.
نوری زاده با اعلام این خبر که با رسیدن اعتبارات، فاز چهار از ورودی بافق شروع خواهد شد اظهار داشت: اگر کمربند سبز اجرا نشود آینده یزد درخطر است و یکی از دلایل تعویق پیشروی کار کمبود بودجه و اعتبارات است.
وی بیان اینکه متولیان طرح کمربند سبز منابع طبیعی محیط‌زیست، صنایع و معادن، استانداری (به‌عنوان رئیس کارگروه کمربند سبز) هستند تصریح کرد: فاز یک طی سالیان 1378 تا 1391 و فاز دو و سه طی سه سال تکمیل‌شده است.
این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: در صورت وجود اعتبارات طی هفت‌تا هشت سال آینده طرح کمربند سبز به‌طور کامل به پایان می‌رسد و همچنین برای افزایش سرعت کار رایزنی‌هایی با افراد صورت گرفته که با در اختیار دادن زمین توسط منابع طبیعی به افراد و خرید آب توسط این افراد اقدام به راه‌اندازی پارک، فضای سبز و کمپ‌های ورزش گری فضای سبزی نمایند.