هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ظرف مدت دو سال پلی کلینیک بافق ساخته می‌شود تا قول وزیر بر روی زمین نماند!

ظرف مدت دو سال پلی کلینیک بافق ساخته می‌شود تا قول وزیر بر روی زمین نماند!



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، دکتر"سيد تقي توحیدی فر" مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد، در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هفته نامه افق کویر هدف از سفر معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی را به بافق بازدید از طرح ساخت پلی کلینیک، افزایش شیفت کاری درمانگاه و بررسی پتانسیل منطقه دانست و پیرامون کاهش متراژ ساختمان پلی کلینیک گفت: آنچه که برای یک پلی کلینیک تخصصی دیده شده است، ساخته می گردد. که بسته به متراژ زمین، ساخت پلی کلینیک ها متفاوت هست.
وی ادامه داد: مهم آن است آنچه که به عنوان ساختمان پلی کلینیک برای بافق تعریف شده، ظرف مدت 24 ماه به بهره برداری برسد.
دکتر توحیدی فر افزود: نقشه پلی کلینیک بافق مانند پلی کلینیک شهر نجف آباد اصفهان است که یک شهر پرجمعیتی می‌باشد.
 وی در پاسخ به این پرسش که نقشه ارائه به شهرداری 4821 متر بوده و ظاهراً بعد از آن این متراژ کم شده؟ گفت: این حرف ها ناشی از آن است که برخی به مسایل و تفاوت اصطلاح پلی کلینیک، درمانگاه آشنایی ندارند و این که حتماً ساختمان مطابق با پروانه و متراژ ساخته بشود دور از ذهن است و شاید متراژ تغییر کند، ولی آنچه که مسلم است خدمات به هیچ وجه کاهش نمی یابد.
وی در خصوص تخصص‌های موردنیاز این پلی کلینیک گفت: بسته به میزان تقاضا، جذب تخصصی می توانیم تخصص‌ها را افزایش بدهیم و در مرحله اول زنان و زایمان و در آینده قلب و گوش و حلق و بینی را خواهیم داشت.
دکتر توحیدی فر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان یزد در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون اقدام مؤثری در جهت راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی صورت نگرفته است؟ گفت: اطلاع دارید که دستگاه‌ها روز به روز در حال پیشرفته شدن هستند و اگر دستگاهی که هم اینک خریداری می شد تا دو سال دیگر موقع افتتاح پلی کلینیک جدید از به روز بودن می افتاد، در نتیجه تصمیم بر آن است تا با ساخت پلی کلینیک، دستگاه هم تهیه شود.
دکتر توحیدی فر گفت: نقشه ای که برای بافق تهیه شده بود، وزیر دستور داد ظرف دو سال ساخته شود، اما شرکت پیمانکار اعلام کرد فقط سه ماه زمان برای مسایل معماری آن می خواهد. در نتیجه به این سمت رفتیم که نقشه ای تهیه شود که ظرف مدت دوسال پلی کلینیک ساخته گردد و قول وزیر روی زمین نماند. در نتیجه مجدداً تأکید می کنم ساختمان پلی کلینیک بافق بر اساس نقشه سازمانی مرودشت شیراز و یا نجف آباد اصفهان هست. با توجه به فشارهایی که از همان شب افتتاح وارد شد، سازمان در تلاش هست تا ساختمان در موعد مقرر ساخته شود و هیچگونه تأخیری ولو سه ماه را نمی پذیرد.
وی با انتقاد از طرح این مسئله که نباید روی متراژ این پلی کلینیک اینقدر بحث و مجادله کرد گفت: به مردم بافق اطمینان می دهم، این پلی کلینیک عین پلی کلینیک شهر نجف آباد اصفهان هست و هیچ کمبودی نخواهد داشت.
وی در پایان خطاب به مردم بافق گفت: امیدوارم آنگونه کار بشود که مورد رضایت آنان قرار گیرد.