هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

طی 15-16 سالی که امام جمعه هستم اولین جلسه‌ای است که در مورد حقوق شهروندی تشکیل شده است

طی 15-16 سالی که امام جمعه هستم اولین جلسه‌ای است که در مورد حقوق شهروندی تشکیل شده است


طی 15-16 سالی که امام جمعه هستم اولین جلسه‌ای است که در مورد حقوق شهروندی تشکیل شده است

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر؛ چهار شنبه هفته گذشته جلسه صیانت از حقوق شهروندی با حضور امام جمعه، فرماندار بافق و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان برگزار گردید.
 طلایی مقدم، فرماندار بافق در ابتدا در مورد صیانت از حقوق شهروندی گفت: در جوامع پیشرفته در بحث مدنیّت و جامعه مدنی، حقوق شهروندی مطلب تازه‌ای نیست. با اینکه علم پیشرفت کرده و با وجود تجهیزات متنوع و مسائل مختلفی که به وجود آمده، باز هم منابع انسانی حرف اول را می زند. همه تجهیزات، اعم از هواپیما، ربات، موشک، سفینه‌ها و... تنها توسط انسان هدایت می شود و اینها بدون هدایت منابع انسانی نمی توانند کاری انجام دهند.
طلایی مقدم افزود: پیشرفت و تعالی بر محور عدالت انسانی است و این باعث می شود که خیلی از مسائل و موارد مرتفع شود. در این زمینه هر چقدر که اطلاع‌رسانی شود افراد جامعه و شهروندان به حق و حقوق خودشان بیشتر واقف می شوند و شهروندان جامعه در بسیاری از موارد احساس امنیت بیشتری می کنند؛ اطلاع داشتن افراد از شرح وظایف و حق و حقوق خودشان کار را در سطح جامعه آسان‌تر می کند و روند خیلی از مسائل راحت‌تر می شود.
در ادامه حجت‌الاسلام حاج سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق گفت: طی 15-16 سالی که امام جمعه هستم اولین جلسه ای است که در مورد حقوق شهروندی تشکیل شده است و جای تقدیر و تشکر دارد، نظام ما یک نظام اسلامی است، قوانین ما هم نشأت گرفته از اسلام هست و حقوق مردم هم باید طبق دیدگاه اسلام در جامعه پیاده شود.
وی افزود: قرآن می فرماید: انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است؛ یعنی در درون انسان ارزشهایی نهفته شده است که بر روی زمین می تواند خلافت کند.
حاج سید جواد سلیمانی تصریح نمود: زمانی که به فصل سوم قانون اساسی نگاه می کنیم فصل سوم عنوان «حقوق ملت‌ها» دارد که اصل آن بر مساوات و برادری است، مسئله دوم امنیت است همه مردم در امنیت زندگی می کنند. مسئله سوم آزادی در چارچوب قانون است. امیرالمؤمنین می فرماید: «بنده هیچکس نباش جز بنده خدا». مسئله دیگر حق دادخواهی است. مسئله پنجم آموزش و پرورش هست. همه مردم در نظام اسلامی باید از آموزش و پرورش استفاده کنند و آخرین مسئله حق برخورد تأمین اجتماعی هست.
وی افزود: اگر کمیته امداد یا بهزیستی در حال حاضر وجود دارد همه نشأت گرفته از خود اسلام است.                  اکرم عباسی