هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

طلسم جاده بافق- نوق شکسته شد

طلسم جاده بافق- نوق شکسته شد



اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر جاده بافق- نوق یا همان جاده بافق- روستای جوادیه فلاح، یکی از جاده هایی است که بیش از 15 سال است که کار ابنیه و آسفالت آن با موانع مختلف روبرو شده است.

« علی عباسی» بخشدارمرکزی بافق در سال 1381 گفتگویی با هفته نامه افق کویر انجام داده است که در شماره 106 این هفته نامه به تاریخ  سه شنبه  اول مرداد ماه 1381 درج گردیده است.

در این شماره بخشدار وقت مرکزی بافق درخصوص جاده بافق- نوق گفته است: برای خروج شهر از بن بست پیگیری های جدی و مستمر داشته ایم تا بتوانیم جاده بین استانی و مفید بافق- نوق را پیگیری نماییم که تا این لحظه مرکز شهر تا کیلومتر 10آن اخیراً آسفالت گردیده است و تا کیلومتر 30 پل و ابنیه اجرا شده؛ درحالی که بستر و حداقل یک لایه زیرسازی آن انجام شده است و در حال انجام می باشد.

حال با گذشت 15 سال از درج این گزارش همچنان وضعیت این جاده نابسامان است و بهره برداری از آن صورت نگرفته است.

«علی عباسی پور»، رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان پیرامون جاده بافق- نوق گفت: پیمانکار انتخاب و قرارداد منعقد گردیده است و درحال تجهیز کارگاه می باشد؛ البته تأمین قیر مورد نیاز با اشکالاتی روبرو شده که در حال پیگیری و رفع آن هستیم.

«علی اکبر حیدری» یکی از اهالی روستای جوادیه فلاح گفت: از ابتدای آبان ماه قراردادها بسته شده و قرار بود کار 25 کیلومتر جاده بافق- نوق را شروع کنند؛ اما کوتاهی شد و کار را شروع نکردند.

وی افزود: چهارشنبه 22 دی ماه نقشه برداری جاده انجام شد و منتظر "بردزر" هستند تا کار را شروع کنند و مشکل قیر هم نداریم.

در ادامه «اسماعیلی فرد» دهیار جوادیه فلاح گفت: تجهیز کارگاه انجام و نقشه برداری ها صورت گرفته و به تأیید اداره کل راه و شهرسازی کرمان رسیده است و مشکل قیر نیز به هیچ وجه نداریم.

وی افزود: پیمانکار در حال اتمام طرحی در خاتون آباد سرچشمه است که پس از پایان کار دستگاه ها را به جاده بافق – نوق منتقل و کار را شروع می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که" آیا جاده تا قبل از سال جدید به بهره برداری خواهد رسید یا خیر؟ تصریح کرد: قبلاً قول داده بودند که اگر آذر ماه کار را را شروع کنند تا قبل از عید جاده به پایان برسد.

«فتوحی» رییس اداره راه و مسکن و شهرسازی بافق پیرامون نصب تابلو و خط کشی این جاده در محدوده حوزه کاری اش گفت: قرارداد روکش آسفالت 20 کیلومتر بوده که فقط 11 کیلومتر از مسیر روکش آسفالت آن انجام شده تا زمانیکه 20 کیلومتر جاده روکش آسفالت آن انجام نشود نمی توان کار خط کشی را انجام داد. وی افزود: قول می دهم برای سفرهای نوروزی تا هر قسمتی که آسفالت شد خط حاشیه را انجام دهیم. 

 در تازه ترین خبر شنیدیم که  ظهر جمعه به تاریخ 1/11/1395 عملیات اجرایی جاده جوادیه به سمت بافق به طول 28 کیلومتر توسط استاندار کرمان آغاز گردید.
این طرح با هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد تومان از محل اعتبار راه های کویری توسط پیمانکار موبوطه شروع به کار نموده است.