هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

طرز تهیه گندمک و برنجک، تنقلات بسیار سالم وخوشمزه!

طرز تهیه گندمک و برنجک، تنقلات بسیار سالم وخوشمزه!



طرز تهیه گندمک:

برای تهیه گندمک ابتدا باید مغز آن پخته شود. در مرحله بعد گندم پخته شده را آبکش کنید ( با آب سرد شست و شو دهید تا نشاسته آن گرفته شود) و در سبد تمیز بریزید و کنار بگذارید تا کاملا خشک شود. در مرحله آخر مقداری روغن در ظرف مناسب بریزید و گندم های خشک شده در صافی فلزی را در روغن تفت دهید و در صورت دلخواه کمی شکر یا نمک به آن اضافه کنید.

تهیه برنجک:
 برای تهیه برنجک ابتدا آن را در آب خیس کنید؛ سپس به حالت زمانی که برنج دمی تهیه می کنید، آن را همراه کمی آب بپزید و قبل از این که آب آن کاملا خشک شود آن را در صافی بریزید و کنار بگذارید تا آب آن کاملا خشک شود. سپس در ظرف مناسب کمی روغن بریزید و برنج های خشک شده را کم کم در صافی فلزی مناسب بریزید و داخل روغن قرار دهید تا پف کند. سپس برنج های پف کرده را روی دستمال آشپزخانه برگردانید تا روغن اضافه آن گرفته شود. این کار را ادامه دهید تا برنج تمام شود.
در ظرف دیگر شکر و آب را به جوش بیاورید تا شربت غلیظ شود کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. برنج ها را با شیره مخلوط کنید و در ظرف مناسب بریزید و پخش کنید.
بعد از این که کمی سرد شد آن را با چاقو برش بزنید.
البته بعضی افراد برای تهیه برنجک و برنج بو داده از شیر استفاده می کنند و برنج را به مدت ۲۴ساعت در شیر خیس و سپس شیر آن را خالی می کنند و بعد از شست و شو در روغن سرخ می کنند.