هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ضرورت نگاه ملی برای اجرای طرحهای صنعتی و معدنی

ضرورت نگاه ملی برای اجرای طرحهای صنعتی و معدنی


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توسعه متوازن همه استانهای کشور، گفت: دراجرای طرح های صنعتی و معدنی باید دیدگاه ملی داشته باشیم.
 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران؛ حسین ابویی مهریزی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص اجرا و تکمیل طرح های صنعتی ومعدنی، افزود: تمام اقدامات از سوی وزارت صنعت، به صورت شفاف، قاطع و منطبق با ضوابط و دستورالعمل ها انجام می گیرد و در شرایط یکسان بین تمام استان ها اجرا می شود.
وی با بیان اینکه رویکرد و نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت منافع ملی و بهره برداری بهینه از مزیت های منطقه ای است، تصریح کرد: در راستای توسعه متوازن استان های کشور برخی سیاست ها اتخاذ می شود که مطابق با اصول و قوانین مربوطه است و هیچ گونه اغماضی در این بین وجود ندارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای طرح های مهم در کشور به صورت منظم رصد می شود و وزیر صنعت؛ معدن و تجارت شخصا از موانع ومشکلات، راهکارها دریافت گزارش و پیگیری می کند.
ابویی مهریزی گفت: جلسات شورای سیاست گذاری صنعت خودرو هر دو هفته یک بار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پیشبرد توسعه این صنعت برگزار می شود.
وی گفت: سلسله جلساتی با موضوع تکمیل زنجیره فولاد از سنگ آهن، گندله، کنسانتره و آهن اسفنجی برگزار می شود و نعمت زاده شخصا به بررسی تک تک این طرح ها و مشکلات آن می پردازد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تمام بخش های وزارتخانه با جدیت توسعه صنعتی وتجاری کشور دنبال می شود و نباید برای اجرای یک طرح یا پروژه با فشار سیاسی و یا رسانه ای خواستار انجام آن شد.
وی با اشاره به موضوع راه اندازی گندله سازی در بافق، یادآور شد: در این راستا طبق دستورالعمل ها و ضوابط قانونی عمل شده است.
ابویی مهریزی با انتقاد از کسانی که در این بین به فکر شانتاژ و گل آلود کردن فضا هستند، خاطرنشان کرد: با قاطعیت تلاش می کنیم تا طبق قوانین و ضوابط و صرفاً در جهت رضای خدا و منافع ملی و پشتیبانی از توسعه موجه اقتصادی منطقه‌ای اقدامات لازم صورت بگیرد و ملاک ارزیابی، به هیچ وجه الزام به تأمین منافع بنگاه و گروه خاصی نخواهد بود.