هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

صورتجلسات بر زمین مانده

صورتجلسات بر زمین مانده



رییس شورای شهر بافق در نشست پرسش و پاسخ با مردم که در محل مسجد امام رضا(ع) برگزار شد با بیان این که شورا به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است گفت: شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را برای تحقق احقاق حق مردم به کار می بندد.
وی اشاره ای به یکی از مهمترین خواسته مردم شهرستان کرد و اظهار داشت: جاده بافق- یزد یکی از پرحادثه ترین جاده های استان است که به دلیل تردد زیاد تریلر و کامیون ها و عدم دوبانده بودن تاکنون تلفات زیاده داده است.
رنجبر افزود: بعد از گذشت نه سال هنوز این جاده به اتمام نرسیده است و مردم هر روز شاهد کشته شدن عزیزانشان در این محور هستند شهری با ذخایرغنی خدادادی هنوز محرومیت های آن زودوده نشده است.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی برای برطرف شدن مشکلاتی اعم از جاده، گازرسانی و احداث صنایع جوار معدنی فعالیت هایی زیادی را در دستور کار قرار داده است خاطر نشان کرد: بالغ بر ۲۰۰ جلسه در محل شورا و ۳۵۸ ماموریت به خارج شهر که ۱۰۵ مورد آن سفر به تهران بوده است انجام گرفته است.
رییس شورای اسلامی بافق به گلایه مندی و اعتراضات مردمی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: صورتجلسه های زیادی تنظیم شده اما به علت عدم پیگیری بر زمین مانده است.
وی عنوان کرد: در۵۰ نقطه از شهر کارهای عمرانی در حال انجام است اما به دلیل محرومیت زیاد و گستردگی کار و همچنین محدود بودن امکانات این فعالیت ها به چشم نمی آید.
رنجبر تصریح کرد: علمک گذاری قسمتی از شهر باقی مانده که پیمانکار موظف است ظرف ۳ ماه آن را به اتمام برساند و این کار نیز از اواسط شهریورماه آغاز می شود.
بدهی یازده میلیاردی شهرداری بافق
سید علی نوروز زاده در این نشست گفت: به علت عدم پرداخت ارزش افزوده حاصل ازفروش سنگ آهن، شهرداری بافق یازده میلیارد تومان بدهی دارد؛ اما با وجود عدم پرداخت برخی از عوارض های سنگ آهن بافق به شهرداری، هیچ کدام از طرح های عمرانی شهرداری تعطیل نشده است .
شهردار بافق افزود: در یک سال گذشته کمتر از یک پنجم درآمد حاصل از ارزش افزوده فروش معادن پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: خدمات ماهانه شهرداری بافق بیش از هفتصد میلیون تومان است .
نوروززاده بیان داشت: شهرداری بافق در بخش نظافت و فضای سبز ماهانه بیش از سیصد و پنجاه میلیون تومان حقوق پرداخت می کند.
شهردار بافق گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری بافق آماده جوابگویی به مشکلات مردم می باشد و شهروندان می توانند حتی مشکل جزئی را به اطلاع همکاران ما در شهرداری برسانند تا رسیدگی شود.
معادن دیگر بافق مثل چاه گز باید عوارض پرداخت کنند
در ادامه این نشست مهندس محمد حسن تشکری، عضو شورای شهر بافق در پاسخ به این پرسش که در رابطه با آنومالی های معدنی منطقه به غیر از سنگ آهن اعضای شورا چه تدبیری اندیشیده اند؟ گفت: از لحاظ ذخایر معدنی، همه می دانند بافق بهشت معادن می باشد. شورا پیگیری های زیادی در این باره داشته است. آخرین پیگیری که انجام شد جلسه ای با جعفری رییس تهیه و تولید بود.
وی افزود:  شرکت سنگ آهن شامل چغارت و سه چاهون است. 138 آنومالی که آهن، فسفات، منگنز، سرب و رو ی کل ذخایر است در اختیار شرکت فلات مرکزی به مدیریت مهندس مرشدزاده است. هفته گذشته صحبتهایی درخصوص بحث توسعه فسفات و اینکه فسفات قبل از اینکه به اجاره برود در ابتدا کارخانه اش را باید احداث کنند. 
رییس سابق شورای شهر تصریح کرد: طرح هایی هم خود دولت در زمینه عناصر نادر خاکی دارد. 
وی در خصوص پرداخت عوارض معادن به شهر عنوان کرد: برای معادن دیگر به جز معدن چغارت یا شرکت سنگ آهن که در محدوده شهری است صحبت هایی شد و مصوب گردید معادن دیگر بافق مثل چاه گز یا در رأس آن فلات مرکزی که شامل زاغیا و... می شود باید عوارض پرداخت کنند. در جلسه ای که با حضور جعفری رییس تهیه و تولید تشکیل گردید درخصوص عوارض 2درصد چاه گز مصوب شد و قول داده شد تا اولین فروش متعلق به شهرستان بافق باشد.