هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

صنایع جوار معدنی خوبی در کنار معادن بافق ایجاد شده است!!!

صنایع جوار معدنی خوبی در کنار معادن بافق ایجاد شده است!!!


استاندار یزد در همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشورعنوان نمود:

ايرنا| سيد محمد ميرمحمدي روز پنجشنبه در همايش ملي نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد و توسعه کشور افزود: نقش معدن در ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي ملموس است و در استان يزد نيز با توجه به ذخاير بالا و تنوع معدني اين بخش جايگاه ويژه اي دارد.

وي با اشاره به مشکلات حوزه معدن افزود: بزرگترين مشکل اين بخش خام فروشي است در حالي که با کمک تکنولوژي و فناوري مي توان به مواد معدني ارزش افزوده فراوان داد و به عنوان مثال يک ماده معدني کم حجم و کم ارزش را به فرآورده با ارزش بالا تبديل کرد.

استاندار يزد اضافه کرد : در اين خصوص توجهات خوبي در دولت به معادن اين استان همچون بافق و چادرملو شده بويژه که صنايع جوار معدني خوبي در کنار اين معادن ايجاد شده است.

ميرمحمدي تاکيد کرد: با تکميل چرخه توليد در کنار معادن در واقع مي توانيم از خام فروشي آنها جلوگيري کنيم و اين امر از سياست هاي اصلي دولت تدبير و اميد است.

وي خواستار افزايش کيفيت توليدات و لزوم توجه به تکنولوژي هاي روز دنيا در حوزه معدن شد و گفت: تکنولوژي در حال پيشرفت است و ما بايد تمهيدات لازم را براي استفاده از پيشرفته ترين تکنولوژي ها داشته باشيم و خط مشي ما هم در زمينه هاي صنعتي همين بخش است.

ميرمحمدي يادآور شد : خوشبختانه وزير صنعت و مجموعه وزارتخانه اين تجربه ،روشن بيني و آينده نگري لازم و نيز تاکيد بر استفاده از تکنولوژي هاي پيشرفته را دارند.

وي با اشاره به خوشنامي و سابقه صنعتگران و معدنکاران و کارآفرينان استان يزد افزود: امروز با گسترش امکانات ارتباطي، اطلاعات روز دنيا در اختيار اين قشر قرار دارد و نبايد فراموش کنيم که يکي از مباني اصلي پيشرفت، در اختيار داشتن اطلاعات و اخبار صحيح است.

استاندار يزد ادامه داد: بايد با بهره گيري از اين امکانات، ضعفهاي موجود در همه زمينه ها را شناسايي و مسير پيشرفت را با سرعت تداوم بخشيم تا به اهداف نظام دست يابيم.

استاندار يزد تاکيد کرد: خوشبختانه در استان يزد از نظر شاخص هاي اقتصادي در همه زمينه ها از ميانگين کشوري بالاتريم و اين امر نقطه قوت استان و نشان دهنده تدبير و تلاش صنعتگران و مديران استان است.

ميرمحمدي با بيان اين نکته که نقش مديريت در دستيابي استان به اين موفقيت ها بسيار چشمگير است ادامه داد : کارگران مهمترين مؤلفه در رونق اقتصادي استان هستند که در بخش معدن هم ،حضور و نقش آفريني چشمگيري دارند و کارفرمايان استان نيز در حفظ حقوق ايشان همه تلاش خود را به کار مي گيرند تا آنجا که ارتباط بين کارگران و کارفرمايان در استان يزد، ارتباطي برادرانه است و هر يک منافع ديگري را منافع خود مي داند چرا که منافع مشترک دارند.

به گفته استاندار يزد ديانت، تعهد و عرق مذهبي سبب شده که کارگران و کارفرمايان، اصول مذهبي را در ارتباط با هم سرلوحه کار خود قرار دهند و راه توسعه استان را در پيش گيرند.

اين مسوول با بيان اينکه در مسير توسعه استان به بحث آب بي توجه نباشيم ، گفت: مهمترين زير ساخت رشد و توسعه استان در همه زمينه ها از جمله بخش صنعت و معدن، آب است بنابراين بايد به هر صورت ممکن اين مشکل رفع شود تا آنجا که تصميم گرفته ايم حتي به قيمت صرف هزينه گزاف، از خليج فارس و درياي عمان نيز آب مورد نياز صنايع استان را منتقل کنيم.

وي خواستار مشارکت کارفرمايان، صنعتگران و معدنکاران استان در اين خصوص شد و افزود : اين امر قطعا به سود توسعه اقتصادي استان و در نهايت به نفع خود شما خواهد بود.