هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

صلاحیت 24داوطلب تایید شد

صلاحیت 24داوطلب تایید شد



رئیس ستاد انتخابات یزد با اشاره به احزار صلاحیت 24 داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ،گفت: 60 درصد از نامزدهای ثبت نام کننده دهمین دوره مجلس در این استان تأیید صلاحیت شدند.
ایرنا| محمدعلی طالبی افزود: 172 نفر در استان یزد برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد چهار نفر انصراف داده و صلاحیت 168 نفر مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: براساس نتایج بررسی‌های اخیر شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت داوطلبان، صلاحیت 24 نفر دیگر از استان محرز شد تا مجموع افراد تأیید صلاحیت شده استان به 100 نفر برسد.
رئیس ستاد انتخابات یزد اضافه کرد: در این مرحله چهار نفر از کسانی که قبلا تأیید شده بودند نیز رد صلاحیت شدند .
به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد ، بدین ترتیب 60 درصد از نامزدهای انتخاباتی استان تأیید صلاحیت شدند و صلاحیت 68 نفر دیگر یعنی 40درصد ثبت نامی ها رد شد.
طالبی یادآور شد: بدین ترتیب در مجموع تعداد داوطلبان تایید شده استان یزد که در مرحله قبل 80 نفر بود بعداز بررسی دوباره شورای نگهبان به 100 نفر رسید.
رئیس ستاد استان یزد درباره تعداد داوطلبان هر حوزه نیز اظهار کرد: در حوزه اردکان از 12 نفر هشت نفر تایید و چهار نفر رد، در حوزه تفت و میبد از 39 نفر 19 نفر تایید ، 19 نفر رد و یک نفر انصراف داد ، در حوزه مهریز، ابرکوه ،بافق ، خاتم و بهاباد از 44 نفر 32 نفر تایید و 12 نفر رد و در حوزه یزد و اشکذر هم از 77 داوطلب 41 نفر تایید ،33 نفر رد و سه نفر هم انصراف دادند.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت و 10شهرستان دارای چهار حوزه انتخابیه با چهار نماینده برای مجلس شورای اسلامی است.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه برگزار می شود.