هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

صدای افق 683

صدای افق 683



باسلام، از مسئول اد‌اره راه و ترابري بافق خواهش مي‌كنم يك سري به جاد‌ه بافق_يزد‌ قسمت كيلومتر 5 تاشهرك صنعتي بزنيد‌. متوجه خواهيد‌ شد‌ د‌ر حال نزد‌يك شد‌ن به ايام ورود‌ و تشريف فرمائي مسافران از شهرهاي د‌يگر كشور به شهر د‌ارالشجاعه هستيم و اين چاله‌ها نماي زیبایی براي ورود‌ اين عزيزان نيست. باتشكر. (ي _ م)
913-791


آقايي كه با پيكان وانت د‌ر بلوار (...) من و خانواد‌ه‌ام را تهد‌يد‌كرد‌ي شماره ماشينت را برد‌اشتيم(...)
913-552

جناب آقاي "عباس كارگران" از اينكه از جمع ما رفتي بسيار ناراحت و سر به زانو هستيم؛ به اميد‌ بازگشت د‌وباره شما. (با عنوان) جمعي از رانند‌گان كاميونهاي محور چاه گز
 913-552

چرا شهرد‌اری بافق فضاي سبز شهر را به د‌ست يكي د‌و نفر انسان خوش سليقه و خوش فكر نمي د‌هد‌. بخد‌ا فضاي سبز شهر افتضاح هست به غير از شهرك آهنشهر.
 913-166

اي كاش خيري پيد‌ا مي‌شد‌ و يك د‌ستگاه سونوگرافي به بيمارستان بافق اهد‌ا مي‌كرد‌، چند‌ روز هست د‌رد‌ مي‌كشم و بيمارستان سونوگرافي ند‌ارد‌ واي به حال زنان بارد‌ار.
 914-577

سلام، از شهرد‌اري بافق خواهشمند‌يم نسبت به ايجاد‌ يك د‌ور برگرد‌ان د‌ر بلوار شهد‌ا اقد‌ام نمايد‌. اكثركشاورزان اين منطقه به علت طولاني بود‌ن مسير خلاف جهت مي‌روند‌.
 913-886

با سلام، (....)  د‌ر شهر بافق به اوج خود‌ رسيد‌ه، نمونه اش آمد‌م هزينه كرد‌ن چراغ‌هاي روشنايي و تزئيني برای اطراف ميد‌ان شهد‌ا و امامزاد‌ه عبد‌ا... نصب كرد‌ند‌، بعد‌ از انجام اين كار ياد‌شان آمد‌ه كه برای ميد‌ان شهد‌ا آبنما د‌رست كنند‌ و ميد‌ان امامزاد‌ه را هم سنگفرش كنند‌. بالاخره چراغها را از بين برد‌ند‌؛ واقعاً حيف از هزينه كرد‌ن الكي و بي مورد‌ نيست؟!! واقعاً كه...
 913-166

قابل توجه (...) بافق لطفاً فكري براي د‌كتر (...) برد‌اريد‌كه با بي تجربگي با جان مرد‌م بازي نكند‌ كه (...) تا تاريخ 18بهمن93كه آمار د‌اشتم3 نفر اعزام به بيمارستان شهيد‌صد‌وقي يزد‌ شد‌ند‌.
913-540

چرا علمك گذاري گاز تعطيل شد‌ه است؟!! چند‌سال د‌يگر بايد‌ منتظر گاز بمانيم؟!!
938-268

جواب فرد‌ی که گفته بود‌ بازنشسته‌ها چرا سركار هستند‌؟!! و جای وی پرشد‌ه و سركار نيستند‌..بگویم شما ماشاا... پد‌رتان به اند‌ازه کافی سرمایه د‌ارد‌ و فكر پد‌رهاي د‌يگر نيستيد‌؛ د‌رضمن بند‌ه 10سال هست بيكارم، اما نان بري نمي كنم. مهد‌ي بيكار مباركه
 937-502


قابل توجه شهرد‌اری بافق: ما بچه‌هاي محله حوزه علميه چند‌ين سال است كه پاركي د‌ر نزد‌يكي خانه هايمان نيست؛ باتوجه به اينكه پارك بهمن را خراب كرد‌ند‌ و د‌ر عوض آن جایی براي تفريح مان د‌رست نكرد‌ند‌، لطفاً اقد‌امي د‌ر اين زمينه انجام د‌هید‌.913-526

سلام، من يك خواهش از رئيس محترم شبكه بهد‌اشت د‌ارم كه لطف كنند‌ بازد‌يد‌ي سرزد‌ه از مغازه‌هاي ساند‌ويچي و پيتزافروشي د‌اشته باشند‌، چون بعضي از آنها با اينكه تبليغ زياد‌ي برای فروش مي‌كنند‌ اصلاً كيفيت خوبي ند‌ارند‌، حتي باعث مسموميت هم مي‌شوند‌. باتشكر
913-792

باسلام خد‌مت شهرد‌اری بافق: تقاضا د‌ارم با نزد‌يك شد‌ن عيد‌ براي شستن تمام بلوك‌هاي كه رنگ آميزي شد‌ه اعم از پياد‌ه روها و باغچه‌هاي سطح شهر اقد‌ام نمايند‌.با تشكر
 913-034

مي گويند‌ د‌ر كشور آلمان، از هر هفت نفر، يك نفر، زيرخط فقر، است؛ البته خانواد‌ه هايي زيرخط فقر هستند‌ كه د‌رآمد‌ ماهيانه آنها كمتر از 781 يورو باشد‌، يعني به پول ما، حد‌ود‌ سه ميليون تومان. حال به نظر شما (...)كلانتري
910-314

كد‌ام مسئول جوابگوست!!! لباسهاي بسيج و سپاه مظهر ايثار و شهامت بود‌ه و هست.و مد‌تيست كه كارگران اتباع بيگانه مي‌پوشند‌ و كارهاي خد‌ماتي د‌ر شهر انجام مي‌د‌هند‌. اين چفيه زماني حكم سجاد‌ه، سفره، باند‌ جهت زخم مجروح و.....را د‌اشت به خد‌ا نگذاريد‌ اين حرمت مقد‌س بشكند‌. د‌هقان جانباز
913-203

از فوايد‌ عيد‌، مي‌توان به د‌يد‌ و بازد‌يد‌ اشاره د‌اشت. اين تعطيلي‌ها بهترين فرصت است براي همنشيني. همان طور كه پيامبر اكرم(ص) فرمود‌ه‌اند‌: صد‌قه به جا و نيكوكارى و نيكى به پد‌ر و ماد‌ر و صله رحم، بد‌بختى را به خوشبختى تبد‌يل و عمر را زياد‌ و از مرگ بد‌ جلوگيرى مى كند‌.
 913-316

قابل توجه نمايند‌ه محترم مجلس شوراي اسلامي، فرماند‌ار محترم و مد‌ير عامل شركت سنگ آهن بافق واقعاً كم لطفي است كه شهرستان بافق با اين همه امكانات و معاد‌ن فرود‌گاه ند‌اشته باشد‌؛ اميد‌وارم به جد‌ پيگير باشيد‌ تا انشاا.. د‌ر آيند‌ه نزد‌يك شاهد‌ افتتاح فرود‌گاه شهرستان بافق باشيم.
913-316

سپاسگزاریی ها

خدمت آقای محبی مسئول حسابداری و آقای قائمی مسئول كارگزینی و پرسنل حسابداری بیمارستان ولیعصر(عج) سلام، از تلاش دلسوزانه و خالصانه بابت پرداخت به موقع حقوق و عیدی از شما تقدیر و تشكر می كنم.
 913-035

می خواستم از سركارخانم "خواجه ای" مدیر محترم مدرسه شرف و معاون و مسئول پرورشی و تمامی معلمان این مدرسه كمال قدردانی و تشكر را دارم.
رؤیا كارگران و جمعی از دانش آموزان دوم تجربی

آقای دكتر میرترابی فقط می توانم بگویم اجركم عندا...
 علیرضا پورسلطانی

سلام، آقای "سید منصور میرعلمی" دهیار روستای جزستان به خاطر زحمات بی دریغتان در امر زیبا سازی و اجرای طرح های عمرانی روستا از شما كمال تقدیر و تشكر را داریم.
0913-100
 
سلام، آقای "مجید دهقانشاهی" رییس گاز ناحیه بافق، تقدیر و تشكر از جنابعالی به خاطر رفتار بسیار خوبتان با پرسنل اداره. پرسنل اداره گاز ناحیه بافق
913-100

از زحمات شبانه روزی سركار خانم دكتر "زنبق" متخصص زنان و زایمان نهایت تشكر را دارم. اجركم عندا...
914-577

با سلام خدمت مدیرعامل محترم مجتمع فسفات اسفوردی جناب آقای مهندس "محمد جواد فتوحی"ضمن عرض تقدیر وتشكر از همراهی و مساعدت های جنابعالی در حادثه غمناك از دست دادن عزیز دلمان احمد افضلی جزستانی برای شما و خانواده محترمتان از خداوند منان توفیق روز افزون را خواستاریم.اجركم عندا…
خانواده داغدار افضلی
 913-100
 باسلام واحترام خدمت سركارخانم "میرحسینی" معلم مدرسه 13 آبان ملحق شدن حضرتعالی را به جمع یاسهای سفید و پیشكسوتان عزیزتبریك عرض می نماییم و هركجا كه هستید خداوند یار و یاورحضرتعالی و خانواده محترمتان باشد و ما را هم فراموش نفرمایید، امیدوارم در این گذار ما را از تجربیات ارزنده سالهای كار و تلاش بهرمند ساخته و موجبات تعالی این سازمان با رهنمودهای حضرتعالی فراهم آید.
 از طرف والدین پریسا صالحیان
 913-115
 باسلام، كمال تقدیر و تشكر را از مدیر و معاون دبیرستان رضوان خانم "پور اسماعیلى" و خانم "تفكرى" كه واقعاً مثل مادر دلسوز زحمت مى كشند داریم.
(باعنوان) جمعى از مادران
 باسلام و خسته نباشید به پرسنل زحمتكش شهرداری به خصوص پرسنل شاغل در راهسازی ما اهالی خیابان امام رضا (ع) فرعی49 برخود لازم دانستیم بنا به سخن شریفه (لم یشكر مخلوق لم یشكر خالق) از آن پرسنل خدوم كمال تشكر و قدردانی را بنماییم.
 913-850

اس ام اس باران

پناه می برم به خدا از عیبی كه امروز در خود می بینم و دیروز دیگران را به خاطر همان عیب ملامت می كردم.

حرفهایم كه فایده نداشت... می نویسم...اگر روزی رفتم...شاید بماند برایتان آقا... می نویسم... می نویسم... منتظرت خواهم ماند.
رؤیا کارگران

انتظار واژه قشنگی بود برای وقتی كه او در راه بود/ انتظار تلخترین واژه می شود وقتی می دانی قرار نیست بیاید /هر ثانیه مرگ است انتظار كسی كه می دانی نخواهد آمد و من همیشه در انتظار...
 اعظم

دكترعلى شریعتى: چه رنجى است لذت ها را تنها بردن و چه زشت است زیبایى ها را تنها دیدن و چه بدبختى آزار دهنده اى است تنها خوشبخت بودن، حتى در بهشت تنها بودن سخت تر از كویراست.
 مرتضى -مباركه

از این دنیا كه خوشی هایش لحظه و غمهایش دنیاست متنفرم.كاش می شد از این دنیا انصراف داد.

گفته بودی پاییز كه تمام شود/ به سراغ رؤیاهایم می آیی/ تا دلت را پیشكش عاشقانه هایم كنی/ من جوجه هایم را شمرده ام/ ببین ... تو نیامدی.
درندی- بهاباد

سرگرمی ام شده گرفتنِ فال حافظ و من خسته از جواب های تكراری :غم تمام می شود، غصه نخور مشكلات حل می شود و دلم می گیرد، چرا حافظ نمی داند بی او هیچ چیز تمامی ندارد جز این زندگی؟!

ناد علیاً مظهرالعجائب، چون علی ارزنده تر دیگر نمی بیند بشر. گوهری پیدا نشد در این جهان ارزنده تر.
مرتضایی

در ایام نوروز نیز همچون دیگر روزهای سال، با كودكان خود مهربان باشیم؛ چرا كه در روایات و احادیث اسلامی نیز بر این امر توجه و تأكید زیادی شده است.

پیامبر اكرم(ص) درمورد رفتار با كودكان می فرمایند: كودكان را دوست بدارید و با آنان مهربان باشید و هرگاه به آنان وعده دادید، به آن وفا كنید، زیرا آنان، روزى دهنده خود را كسى غیر از شما نمى ‏دانند.

چرا قرآن به زبان عربی است؟ پیامبرانی را كه خداوند مبعوث می فرمود باید برای ارتباط با قوم خود به زبان همان قومی كه در میان آنها مبعوث شده اند صحبت می كردند. خداوند پیامبراكرم (ص) را در میان قوم عرب مبعوث فرمود، پس باید به زبان آنها صحبت كرده و معجزه ای می آورد كه قابل فهم باشد.

شرایط قبولی توبه چیست؟ سه شرط قبولی توبه: گناه از روی نادانی انجام گرفته باشد، توبه به تأخیر نیفتد، خطا جبران گردد، سوره نساء آیه17 "پذیرش توبه بر خداست، نسبت به كسانی كه از روی جهالت، كار زشت انجام می دهند، آنگاه زود توبه می كنند. خدا توبه اینان را می پذیرد و خدا دانا و حكیم است.

از موضوعاتی كه در ایام نوروز دارای اهمیت فراوانی است و در دین مبین اسلام نیز به آن صراحتاً اشاره شده است، رفتار مهرآمیز با همسایگان است. امام علی(ع) در این باره می فرمایند: زكات رفاه، نیكى با همسایگان و صله رحم است.


















از پیامبر اكرم (ص) پرسیدند: مبغوض ترین عمل در پیشگاه خداوند كدام است؟ فرمودند: شرك به خدا. پرسیدند بعد از آن؟ فرمودند: قطع رحم. علت پافشاری اسلام به حفظ پیوند خویشاوندى این است كه همیشه براى اصلاح، تقویت، پیشرفت تكامل و عظمت بخشیدن بهیك اجتماع بزرگ، باید از واحدهاى كوچك آن شروع كرد.
از امام صادق (ع) روایت است هر كس هفت بار خانه خدا را طواف كند خداوند برای او ثواب شش هزار حسنه می نویسد شش هزار گناه از نامه عمل او محو می كند و شش هزار درجه به او می دهد سپس امام (ع) فرمود بر آوردن حاجت مؤمن برتر از ده طواف است.
غیر از در دوست در جهان كییابی/ جز او به زمین و آسمان كییابی/ اونور زمین و آسمانها باشد/ قرآن گوید چنان نشان كییابی.
بهیادتم رفیق/ فقط خدا فقط حسین. از طرف عمو حمید
توی زندگیت بارون نباش كه فكر كنند با منت خودتو به شیشه می كوبی، ابر باش كه منتظرت باشند كه بباری.
هدیه دادن به دیگران، از جمله كارهایی است كه در دین اسلام بر آنها تأكید بسیار شده است. موضوعی كه در عید نوروز و بیشتر شدن مراودات و معاشرت ها، باید به آن توجه داشت. پیامبر اكرم(ص) می فرمایند: بهیكدیگر هدیه بدهید، زیرا كینه ها را از بین مى برد.
آداب ظاهری دعا چه تأثیری در اجابت دعا دارد؟ دعا همچون سایر عبادات آداب و شرایط ویژه دارد كه در صورت انجام و رعایت آداب و شرایط ظاهری و باطنی نتیجه بهتری به دست می آید مانند ایمان به عظمت و قدرت خداوند، توجه قلبی، شناختن خیر و شر و مشروع بودن خواسته .
امام علی(ع): عترت پیامبر (ص) جایگاه اسرار خداوندی و پناهگاه فرمان الهی و مخزن علم خدا و مرجع احكام اسلامی، و نگهبان كتابهای آسمانی و كوه های همیشه استوار دین خدایند. خدا بوسیله اهل بیت(ع) پشت خمیده دین را راست نمود و لرزش و اضطراب آن را از میان برداشت. خطبه2
سكه ها همیشه سر و صدا می كنند، اما پولهای كاغذی همواره ساكتند؛ پس وقتی ارزش شما زیاد می شود ساكت و فروتن باقی بمانید. عسل
به سلامتی مادری كه وقتی فهمید غذا كم هستیهو هوس نون و ماست كرد. سلامتی مادرم
فاطمه زهرا (س) می فرماید: نزدیك ترین اوقات زن به خدای خود هنگامى است كه در كنج خانه خود باشد. پس از این جواب، پیامبر اكرم (ص) فرمود :حقا كه فاطمه پاره تن من است. احمدرضاطاهری
ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯها ﺟُﺰ ﺭَﻓﯿﻘام کسی پُشت ﺩُﺷﻤَﻨام نسیت! آتنا
تو خدای بی شریكی، تویگانه ای و دانا، تو چه خوب و مهربانی، تو كه پاكی و توانا، تو در آن زمان كه نامی ز جهان نبود بودی در بستهی جهان را به جهانیان گشودی. مرتضایی
انسانهاى ساده لوح، چوب سادگى خود را مى خورند، همیشه درگوشه ذهنت جایى را اختصاص بده به اینكه به هرخواسته اى ناخواسته جواب مثت ندهى.گاهىیك نون كوچك به اول درخواست نابجاى دیگران تو را از درد سرهاى بزرگ نجات مى دهد و نون خانواده ات بریده نمى شود. مثلاً ( ضامن نمى شوم! نسیه نه و٠٠٠)انغوزه اى
آیا انسان می تواند مرگ خود را از خدا طلب كند؟ اگر این درخواست از سر شوق به رسیدن به قرب الهی و دیدار حضرت حق باشد اشكالی ندارد؛ كما اینكه علی بن ابیطالب (ع) گاهی این اشتیاق را داشت (شواهد التنزیل ج2( ولی اگر از سر فشار مشكلات و سختی های زندگی باشد این امر كراهت دارد.
اهمیت دید و بازدید به حدی است كه سخنان زیادی درباره آن آمده است. از آنجا كه امام باقر(ع) نیز فرموده اند: «صله رحم موجب حسن رفتار و بخشش است. همچنین باعث پاكى نفس و زیادى رزق و تأخیر در مرگ می شود.
ماشقایق های باران خورده ایم/ سیلی ناحق فراوان خورده ایم/ ساقه احساسمان خشكیده است/ زخمها از تیغ و طوفان خورده ایم/ تا چه بوده تا الآن تقصیرما، تا چه باشد بعد از این تقدیر ما.

خوش یمن ها

روزی كه به دنیا آمدی داشت باروون می آمد، اما آن روز هوا اصلاً ابری نبود .این فرشته ها بودند كه گریه می كردند، چون یكی از آنها كم شده بود...هستی جان! تولد دوسالگیت مبارك. ّ
از طرف مامان و بابا

دخترگلم،انسیه خانم! تمام دقایق مانده از عمرم به همراه زیباترین گلهای دنیا هدیه ای برای روزتولدت باشد؛ امیدوارم شمع عمرت هزاران سال فروزان باشد
 پدر و مادرت و داداشی محمدمهزیار
 
خدای اطلسی ها با تو باشد* پناه بی كسی ها با تو باشد* تمام لحظه های خوب یك عمر* بجز دلواپسی ها با تو باشد * سیماجان! تولدت مبارك.
از طرف همسرت ناصر
 
دختر عزیزم، سوگند جان! 16اسفند تولدت مبارك.
از طرف پدر و مادرت و خواهرت ساناز خانم

امید جان! زندگی معنی لبخند توست خنده هایت بی نهایت دیدنی است، پس آرزویم این است نرود لبخند از عمق وجودت هرگز تولدت مبارك.
از طرف نوید و طاها كوچولو و پدر و مادرت كه بسیار دوستت دارند.

امروز سالروز تولد توست و من برایت هدیه ای نخریده ام آنچه خریدنی است بی شك٬ لایق تو نیست. نمی دانم با كدام جمله "دوستت دارم" را برایت انشاء كنم، اما كاملتر از این چیزی ندارم* ثنا خانم! تولدت مبارك.
از طرف خاله جون

رسول جان! داماد عزیزم، طلایی ترین روزها ارزانی نگاهت، نیلی ترین آسمان ارزانی چشمانت و بغل بغل گل سرخ پیشكش قلب ماهت19 اسفند سالروز تولدت مبارك.
 از طرف مادر خانم

تمام وجودم را در قلبم، قلبم را در چشمانم و چشمانم را در زبانم خلاصه می كنم تا بگویم روز تولدت مبارك عشقم!
از طرف همسرت فخرالسادات

روزی كه به دنیا آمدی هرگز نمی دانستی زمانی خواهد رسید كه آرامش بخش روح و روان كسی می شوی كه با تو دنیا برایش زیباتر است !بهانه ی آرامشم، اكرم جان! تولدت مبارك …
از طرف همسرت مهدی

تبریک

جناب آقای "هوشنگ ترك دهجی" متأهل شدن شما را به فال نیك گرفته و به شما و خانواده محترمتان تبریك عرض می نمایم.
كارگران
 
دوست عزیزم، نعیمه جان! طعم شیرین دوباره مادر شدن شما برای فرزندی دیگر در 25اسفند را تبریك عرض كرده از خداوند برای شما عمل موفقیت و برای فرزند خود سلامتی كامل را خواستاریم...
پیشاپیش قدم نو رسیده مبارك...
"دوستدارتa

پیا مهربانی

تقدیم به پدری مهربان و دلسوز كه هم پدر نمونه است و هم پرستار نمونه شده است. پدرم! تو تپش قلب خانه ای وقتی هر روز صبح با تلنگر عشق از خانه بیرون می روی و با كشش عشق دوباره باز می گردی! دهلیز های قلبمان را با تمام وجود تقدیم وجود نازت می كنیم و بر دستان پر توان و روی زیبایت هزاران بوسه می زنیم.
از طرف سه پسرانت: امید، نوید و طه و همسرت

یادبودها

سر پستم رسیدم خوابم آمد/ محبت های مادر یادم آمد/ نوشتم نامه ای با برگ چایی/ كلاغ پر می روم مادر كجایی/ نوشتم نامه ای با برگ انگور/ جدا گشتم دو سال از خانه ام دور.
 به یاد سجاد
 
ای شهیدان، عشق مدیون شماست / هرچه ما داریم از خون شماست/ ای شقایق ها و ای آلاله ها/ دیدگانم دشت مفتون شماست. روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)گرامی باد
 (طاهری)
 
شیشه پنجره را باران ششت، از دل من اما، چه كسی نقش تو را خواهد شست.
برای شادی روح برادرزاده عزیزم
زهرا رستگاری (صلوات)

تسلیت

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای شما و خانواده محترمتان غلام حسین طالعی صبوری و شكیبایی مسئلت می نمایم. خداوند قرین رحمتش فرماید.
 (باعنوان) جمعی از پرسنل فضای سبز
 
بسم رب ارباب بی كسان مولاناحسین بن علی(ع)، چه ساده اند آنها كه فكرمی كنند من عكس تو را به دیوارهای قلبم آویزان كرده ام آنها نمی دانند كه من دیوارهای قلبم را به عكس تو آویخته ام……» شادی روحش صلوات.
بیاد مداح سیدالشهدا "آقا سید جواد ذاكر، طباطبایی
 
ﺩر ﻋﺰﺍﯼ ﻣﺎﺩﺭﺕ ﯾﺎﺑﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ(ع) ﯾﮏ ﺩَﻡ ﺑﯿﺎ/تا ﻧﮕﻮﯾﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ : " باﻧﯽ ﻣﺠﻠﺲ ﮐﺠﺎﺳﺖ؟
سیلی كین.../ سقط جنین.../ سوختن مادر.../ سرسجاده زینب../ سوی چشمان مادر.../ سینه مجروح مادر.../ سوت و كور خانه...." اینم هفت سین فاطمیه!!!
 ایام شهادت فاطمه"س" تسلیت باد..