هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

صدای افق 676

صدای افق 676



تشكر بابت آوردن گاز، اما از فرمانداری و شركت گاز بافق درخواست داریم كلاس ایمنی گاز را برای مردم بگذارند مرگ خاموش به كسی رحم ندارد، قبل ازآمدن هر چیز طریقه استفاده آز آن باید آموزش داده شود. محمدرضاامید
056-913
*******************
درجلسه كارگروه گفتند آقای روحانی به یزد می آید و می توان حق خواهی كرد، البته اگر مثل آقای لاریجانی كه همه جا رفت بجز بافق (...)و محروم.610-901
*******************
مدیرمحترم (ش س) من مدت20سال درشركت سنگ آهن شركتی هستم، چطوراست كه (...) یكماه است قراردادی شده، ولی ما شركتی باید باشیم؛ مگرخون او از ما رنگین تراست. ما مخالف قراردادشدن او نیستیم اگر بحث قراردادی است ما هم باید قراردادی شویم، خیلی از نیرو به این موضوع اعتراض دارند.
 924-913
*******************
باسلام، چرا حقوق ما شركتیها باید كم باشد، ولی حقوق تبدیلها باید بیشتر باشد و سر موقع حقوقشان واریز شود، ولی شركتیها باید خون جگر بخورند تا حقوقشان را بگیرند؛ لطفاً آقای عسكری پیگیری شود.
589-913
*******************
باسلام و احترام، از مسئولین محترم خواهش می كنم فكری به حال زمین های محمد آباد كه شهرداری گفته در محدوده شهری نیست بكنند.
685-913
*******************
سلام، این چه وضعی هست لبنیاتی می رویم مابقی پول آدامس یا شكلات می دهند، داروخانه می رویم چسب زخم می دهند؛ الآن هم جدیداً نانوایی قوطی كبریتی كه دانه ای هشتادتومان است یكصد و پنجاه تومان حساب می كنند؛ چرا اداره اصناف پیگیری نمی كند?!!
323-913
*******************
باسلام، می خواستم سؤالی از آقای(...) بپرسم..قبل از اینكه به فكر روزمزد شدن بچه های تبدیل وضعیت باشید به فكر كارگران استخراج باشید كه بعد از 16سال خاك خوردن هنوز شركتی هستند.(...)؟!! بگویید ما هم بدانیم.. (با عنوان)جمعی از بچه های استخراج باسابقه بالای 16سال604-913
*******************
قابل توجه شهرداری بافق: لطفاً کوچه های بلوار انقلاب  فرعی 63 را نامگذاری کنید. واقعاً ما رانندگان آژانس هنگام آدرس گرفتن از مسافران این منطقه با مشکل روبرو هستیم.
258-913
*******************
درحالی كه وزیر بهداشت در دورترین روستاهای (كنارك)چشم محرومان را جراحی می كند ما بافقیها برای مراجعه به پزشك زنان كه هیچ مطبی در شهر ندارد باید ساعت 6صبح به بیمارستان رفته تا وقت بگیریم و آخرسر پزشكی كه حتی یك دستگاه سونوگرافی ندارد ما را به سونوگرافی بیمارستان حواله می دهد تا ده روز دیگر برایش جواب ببریم به خدا تبلیغات بس است برای خدا كاری كنید.
559-913
*******************
قابل توجه بخشداری بافق: شوراها مطالبات مردم روستا را پیگیری نمی کنند، آب روستای هنسک دیر زمانی است که قطع می باشد. لطفا دستور فرمایید آب روستا وصل گردد. آب و فاضلاب  روستایی بهانه جاده را می آورد. شاید جاده هرگز درست نشود. آیا باید آب شرب مردم قطع باشد؟!!!
( با عنوان اهالی روستای هنسک)
*******************
سلام، می خواهم به گوش بعضی از مسئولین برسانیم ما در شركت (ج) مشغول به كار هستیم و دركنار ما شركت (ش) هم كار می كند با همان میزان بارگیری منتها تعداد نیروی شركت ما410 نفر و تعداد نیروی(ش) به 130 نفر نمی رسد، چون شركت (ج) دستگاه كوچكتر یا(نان دهنده تر به دیگران را دارد)، ولی (ش) دستگاه بزرگتر و نیروی كمتر را دارد پس كلاً برای ما جوانان (ج) بهتر است هم خودش نان می خورد هم 4تا جوان بیشتر را مشغول به كاركرده است پس افرادی كه برای (ج) نقشه می كشند فكراشتغال برای جوان ها هم باشند دستگاه سنگین تر نانی برای ما ندارد.
(با عنوان) راننده شرکت(ج) شهروند بافقی(چندین پیام در این موضوع)
970-913
*******************
قابل توجه برگزارکنندگان کلاسهای ازدواج: از ما که گذشت، ولی برای زوج های جوان بعدی طوری برنامه ریزی کنید که کلاس خسته کننده نباشد آخه مغز انسان حداکثر یکساعت کشش دارد نه سه ساعت پشت سرهم و آن هم بدون هیچگونه استراحت و پذیرایی، در ضمن مطالبی که در این کلاسها مطرح می شود برای قبل از دوران عقد و زمان خواستگاری مفید می باشد در صورتی که زوج های شرکت کننده این دوران را پشت سر گذاشته اند.
387-913
*******************
حدود بیست سال پیش شاید هم بیشتر بود كه این جانب در روستا كار می كردم زن و مرد هر كس ما را می دید از فاصله دور می گفت خسته نباشید یا می گفتند خدا قوت و الان نزدیك به نوزده سال است كه كار می كنم یاد نمی دهم كسی یک خسته نباشید به ما گفته باشد. از (...)و از (...) می‌خواهم كه به ما احترام بیشتری داشته باشند اجرشان با خداوند مهربان باشد.
 679-913
*******************
اگر مسئولین یا یك دلسوز مثل شهرداری جواب مشكلات مردم را در هفته نامه افق كویر می دادند حداقل دلمان خوش می شد كه بعضیها از محرومیت ها خبر دارند؛ اما چراكاری نمی كنند نمی دانم؟!!
559-913
*******************
قابل توجه مسئولین شهرداری: اگر رفتگران زحمتكش كمی به باغچه ها هم توجه كنند و آشغالهای داخلش را جمع كنند از این حالت افتضاح بیرون می آید. حالا برخی از همشهریها بی توجه هستند و آشغال ریختن را نشانه(...)می دانند.
123-913
*******************
مدیرعامل محترم سنگ آهن، باسلام جنابعالی درمصاحبه با ماهنامه آهن فرموده بودید: درتلاش هستیم نیروهای تبدیل وضعیت، روزمزد دایم شوند، ضمن تشكر از شما می خواستم سؤال كنم آیا برای تبدیل وضعیت كردن نیروهای پیمانكار تلاشی شده است؟!!
924-913
*******************
شما می دانید چرا سه راهی روبروی پمپ بنزین لطفی تابلوی راهنمایی ندارد؟!! چندین بار كه می خواستم به خیابان دارایی بروم از میدان دانشجو سردرآوردم!!!
098-917
*******************
چرا میراث فرهنگی در بافق ضعیف عمل می كند؛ مثلاً در ساباط پشت زورخانه رحیم، در احیا و نگهداری بافت قدیم، درحفظ و تجهیز امكانات رفاهی ریگهای صادق آباد، احیای باغ صدرآباد و غیره.
 380-913
*******************
آقای(...)شماكه اینقدرخوب بلدی در مسجدجامع برای فلان وزیرداد بزنی و از آنها گله كنی؛ چرا این حرفها را در مجلس نمی گویید؟!! هر وقت رادیو مجلس را گرفتم شنیدم همه نمایندها مشكلات مردم را در مجلس می گویند، جز شما! اگر هم شما راست می گویید یك روز به مردم بافق بگویید فلان روزدرچنین ساعتی برای مشكلات شهربافق در مجلس صبحت می كنم پس پشت تریبون مسجدجامع(...) صدایت به هیچ جایی نمی رسد
 356-910
*******************
از مسئولین خواهشمندیم درمورد منطقه آریز و منابع آن كوتاهی نكرده و جدیت و قاطعیت به خرج دهند.
380-913
*******************
باسلام، از زحمات شهردار محترم بابت عمران و لكه گیریهای سطح شهر قدردانی می كن، ولی یك خواهش از شهرداری بافق دارم؛ لطفاً كوچه علی آبشاهی دركلوپ ورزشی را لكه گیری نمایید و اگر هزینه زیادی برای شهرداری دارد بگویید پرداخت می کنیم.
 ذبیح ا...كارگران
178-913
*******************
سلام، نمی دانم دردم را به چه كسی بگویم، گفتم به افق كویر پیام بدهم شاید مسئولین بخوانند و برای من و امثال من فكری بردارند مادر، سه فرزند هستم، دخترم دم بخت است. شوهرم كار درست و حسابی ندارد هر چه این در و آن در زدیم كه سر كار دولتی برود، نشد. پانزده سال هست كه مستأجر هستیم و هزار و یك گرفتاری دیگر. از مسئولین محترم و خیرین گرامی تقاضا دارم در صورت امكان سر پناهی برای امثال من كه با سیلی صورتمان را سرخ نگه می داریم ساخته و هزینه اش را به صورت قسطی دریافت كنند. بخدا خسته شدیم از بس اجاره خانه دادیم خدا به همه كسانی كه سبب خیر می شوند خیر و بركت دهد.
163-914
ایمیل های رسیده

نام شما : مرتضی
نام خانوادگی : غریبی
سوال : سلام، آیا با آب رودخانه در شهرستان گرمسار می توان پرورش ماهی تیلاپیا داشت؟ باید حتماً آب شور باشد؟ چه مساحتی احتیاج دارد؟
*******************
نام شما : بهجت
نام خانوادگی : حقیقی
سوال: سلام، تو صفحه نخست یه شعر نو از قول صائب تبریزی گذاشتید با عنوان فکر را پر بدهید، میشه بگویید از کدام کتاب صائب هست؟!! اگه اشتباه برداشت نکرده ام! یا اینکه صائب تبریزی جدیدی داریم که شعر نو می گوید؟!
*******************
نام شما : مهسا
پیشنهاد و انتفاد : لطفاً به عناوین بالای صفحه خود موضوع آشپزی نیز اضافه کرده و مطالب آشپزی را در آن جای دهید تا هم نظمی داشته باشد هم دسترسی به آنها آسانتر باشد.

خوش یمن های زمستانی

خواهر عزیزم، فاطمه جان! 18دیماه روزشكفتنت و به دنیا آمدنت را به تو تبریك می گویم. بهترینها را برای توكه بهترینی آرزو می كنم.
 خواهرحقیرت؛نعیمه
*******************
دخترم، رقیه جان! 12 سال از بهار تو می گذرد؛ امیدوارم صدها سال زنده باشی تولد تو بهانه ی شد تا بهترین شادباش هایم را تقدیم حضورت كنم و چه اندازه شیرین است این روزها. 25 دی تولدت مبارك.
از طرف مامانت فاطمه و بابایت حسین
*******************
میلاد تو رو به تك تك گل های دنیا تبریك می گویم، ولی می دانم همه حسودیشان می شود آخه تو تنها گل باغچه قلبمی. یاسر جان! تولدت مبارك.
*******************
امیرعلی جان!یك جهان قاصدك ناز به راهت باشد/ بوی گل، نذر قشنگی نگاهت باشد/ و خداوند شب و روز و تمام لحظات/ با همه قدرت خود پشت و پناهت باشد.
 تولدت مبارك !ازطرف نسرین..

پیام مهربانی

سلام، خاله سمانه عزیزم! بردنت یا باختنت مهم نیست مهم این هست كه تو همیشه قهرمانی و آسمونی.
*******************
خوشبخت ترین،خوش شانس ترین،سعادتمندترین آدم دنیا تو نیستی اونی هست كه شماها را دارد. تقدیم به خواهرزاده های گلم سیما، ستاره و ریحانه ..
از طرف خاله عظیمه
*******************
بهترین سلام روی زیباترین بال كبوتران مهاجر تقدیم به تنها ستاره زندگیم سكینه جان! دوستت دارم همسر مهربانم.
از طرف همسرت محمد

سپاسگزاری ها

جناب آقای "محمد دهقان" راننده محترم شهرداری، اقدام خیرخواهانه جنابعالی را ما تنها قادر به تشكر لفظی هستیم، اما امیدواریم دعای خیر ما و دانش آموزان حافظ سفرهای شما باشد. (با عنوان آموزشگاه شاهد غدیر)
918-913
*******************
تقدیرتشكرصمیمانه دارم از نیروهای فضای سبز شهرك آهنشهركه واقعاً زحمت می كشند.
(بخصوص از سرپرست نیروها آقای فلاح)
 307-913
*******************
سلام، تشكر می كنیم ازكارگروه پرتلاش مخصوصاً آقای ندافیان و آقای صباغیان، حامی شما هستیم و دستتان را می بوسیم.
610-901
*******************
جناب آقای "علی اكبرشوشتری"، تكنسین كارخانه فرآوری از شما كمال تشكر را داریم بابت آزاد سازی شوت اجمیل چغارت.
(باعنوان) از طرف پرسنل شیفت
065-910
*******************
بدین وسیله می خواستم ازخانم دكتر نجفی متخصص داخلی بیمارستان حضرت ولی عصر(ع) بافق كه برای بهبودی پدرم حداكثر سعی و تلاش خود را كردند،تشكر و قدردانی كنم. انشاا... همیشه سلامت باشید. رنجبر024-913
*******************
باسلام و خسته نباشید، تشكر از آقای "مهدی برزگرانی" ریس بانك ملی آهنشهر و از برخورد خوبشان با مشتری؛ خدا پشت و پناهتان ان شاا... موفق و پیروز باشید. ابراهیمی753-913
*******************
باسلام، به شهردار محترم جناب آقاى عفتى، از شما تشكر می كنم به خاطر آبادانى شهر. دست مریزاد. خداقوت.
یك شهروند
736-913
*******************
با سلام، از آقای ابراهیم غفاری مدیر هتل نیكان تقدیر و تشكر می كنم.
 محمد حسینی فرد
 692-939
*******************
با سلام خدمت معلم دلسوز وگرامی سركار خانم "شیر محمدی" و مدیر محترم سركار "خانم سلیمانی" از زحمات بی دریغتان ممنون و متشكرم.
 با تشكر والدین ابوالفضل
 216-913
*******************
در آخرین روزهای ماه صفر كوله بار عبادت خود را پر كردیم از حضور در كلاس درسی كه گروه تعزیه رسالت به سرپرستی آقای "عباسزاده" در آموزشگاه ما بر پا كردند. امید آن كه مزد و پاداش این اعمال فرهنگی، مذهبی را بانی اصلی سردار سرهای بر نیزه آقا اباعبدا... الحسین(ع) اهدا كند.
(با عنوان آموزشگاه شاهد غدیر)
918-913
*******************
با سلام و خسته نباشید، خواستم ازكاركنان واحد عمران شهرداری بافق به خاطر زیر كوبی كوچه های اطراف مسجد طفلان مسلم واقع در خیابان شهید تفكری تشكر كنم. نصیری
647-913
*******************
سلام، از مدیرعامل شركت سنگ آهن بابت پیگیری (روزمزد دائم كارگران)تشكر از مسئولین كه حمایت می كنند. تا در این فصل سرد، باعث دل گرمی شده. زحمات شما پایدار همچون كوه استوار مانده در پناه خداوند .
 شب وروزگارخوش
 ملك زاده 713-913
*******************
جناب آقای "مجتبی برزگری" سرپرست شیفت 4سه چاهون شركت جهاد نصر از رفتار و اخلاق خداپسندانه شما با پرسنل شیفت تقدیر و تشكر می كنیم.
از طرف پرسنل كنترل چی ها
877-913

یادبودها

سخته، باباسخته بخواهی همیشه خودتو جلو همه محكم نشان بدی/ سخته، باباسخته عزیزترین آدم زندگیت زیرخاك باشه/ سخته توگلوت همیشه یه غده آماده تركیدن باشه. به یاد بابام شادی روح حسن ولی پور'صلوات
*******************
زهرا جانم..."دلتنگی " را چگونه هجی كنم تا درك كنی كه چهار ستون بدنم زیر سنگینی اش تا خورده....؟
 از طرف دختر عمه ات:ریحانه
*******************
"علی اكبریان" خیلی دلم برات تنگ شده از روزی كه از پیشم رفتی خیلی تنها شدم جات خیلی خالی هست سركار به خصوص شبهای منكر. همكارت اكبرشاهپورزاده.
 برای شادی روحش صلوات.
*******************
فراموش كردن كسی كه دوستش داری مثل به یاد آوردن كسی است كه هرگز نمی شناسی... به یاد دوست عزیز و مهربانم زهرا رستگاری،شادی روحش صلوات
*******************
خدایا! خسته شدم از این گریه های شبانه بیصدا/ مرگم را بده/ خلاصم كن!...
.بیاد داداش سجاد
*******************
 خدایا... خیلی دلم گرفته!!!به یاد شهاب دهقان
*******************
به سلامتی پدر كه همیشه سخت ترین ها را داشت كه من بهترین ها را داشته باشم. شادی روح همه پدران آسمانی و حاج اكبرمسلمان صلوات.
*******************
حال ما در مرگ بابا كمتر از یعقوب نیست او پسرگم كرده بود و ما پدر گم كرده ایم. برای شادی روح علی اصغر جباری صلوات
*******************
دایی مهدی! خبرت هست كه بی روی تو آرامم نیست؟ چه زود رفتی ای داغ بر دل نشسته!!!دایی مهدی! هیچ وقت از یادها نخواهی رفت.  به یاد گل عزیزمان مهدی دبستان پناه. روحش شاد و یادش گرامی باد

اس ام اس باران

سر بر شانه خدا بگذار تا قصه عشق را چنان زیبا بخواند/كه نه از دوزخ بترسی و نه از بهشت به رقص درآیی/ قصه عشق انسان بودن ما هست
*ستاره سهیل*
*******************
ﺧﺪﺍ ﮔﺮ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮ ﺩﺍﺭﺩ، ﺯ ﺭﻭﻱ ﻛﺎﺭ آﺩﻣﻬﺎ/ ﭼﻪ ﺷﺎﺩﻳﻬﺎ ﺧﻮﺭﺩ ﺑﺮﻫﻢ/ ﭼﻪ ﺑﺎﺯﻳﻬﺎ ﺷﻮﺩ ﺭﺳﻮﺍ/ ﻳﻜﻲ ﺧﻨﺪﺩ ﺯ آﺑﺎﺩﻱ/ ﻳﻜﻲ ﮔﺮﻳﺪ ﺯ ﺑﺮﺑﺎﺩﻱ/ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺟﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﺷﺎﺩﻱ/ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺩﻝ ﻛﻨﺪ ﻏﻮﻏﺎ/ ﭼﻪ ﻛﺎﺫﺏ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺻﺎﺩﻕ/ ﭼﻪ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻛﺎﺫﺏ/ ﭼﻪ ﻋﺎﺑﺪ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻓﺎﺳﻖ/ ﭼﻪ ﻓﺎﺳﻖ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻋﺎﺑﺪ/ ﭼﻪ ﺯﺷﺘﻲ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺭﻧﮕﻴﻦ/ ﭼﻪ ﺗﻠﺨﻲ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺷﻴﺮﻳﻦ/ ﭼﻪ ﺑﺎﻻﻫﺎ ﺭﻭﺩ ﭘﺎئین/ ﭼﻪ ﺍﺳﻔﻠﻬﺎ ﺷﻮﺩ ﻋﻠﻴﺎ/ ﻋﺠﺐ ﺻﺒﺮﻱ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺭﺩ
*******************
گر نیایی تا قیامت انتظارت می كشم٬ منت عشق از نگاه پر شرابت می كشم، ناز چندین ساله چشم خمارت می كشم، تا قیامت باقی ست اینجا انتظارت می كشم.
من و غم سید*جزستان*
*******************
موهایش سفید شده بود كودكی كه یواشكی دفتره خاطراتم را خوانده بود...!
*******************
اینجا بجز درد و دروغ هم خانه ای با ما نبود، در غربت من مثل من هرگز كسی تنها نبود، عشق و شعور و اعتقاد كالای بازار كساد، سوداگران در شكل دوست بر نارفیقان شرم باد، هجرت سرابی بود و بس! خوابی كه تعبیری نداشت، هر كس كه روزی یار بود اینجا مرا تنها گذاشت.
* من وغم*
*******************
حقیقت همیشه زشت است، اما در لباس دروغ زیباست* هر چه مى دانى براى دیگران مطرح نكن، بعضى كوته نظران، حرفاتا به باد مسخره گرفته كوچكت شمرده و اگر نتوانست قانعت كند برچسبى بهت مى چسباندسخت تر از داغى شتر كه انگشت نماى عام وخاص مى گردى.
*انغوزه اى*
*******************
امام جواد (ع): بدان كه از دید خداوند پنهان نیستی، پس بنگر چگونه هستی.
(تحف العقول، ص 455 )
*******************
نیش عقرب از نیش نامرد بد تراست پس بزن عقرب كه دردش كمتر است.
*******************
در مسابقه بین شیر و گوزن، بسیاری از گوزن ها برنده می شوند، چون شیر برای غذا می دود و آهو برای زندگی، پس هدف مهم تر از نیاز است.
حامدطاهری
*******************
اگر می خواهی خوشبخت باشی برای خوشبختی دیگران بكوش، زیرا آن شادی ای كه ما به دیگران می دهیم به دل ما برمی گردد.
 حامدطاهری
*******************
ﺧﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺩﻋﺎﯼ ﺳﺎﻝ ﺗﺤﻮﯾﻠﺖ، ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ :ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺩﻟﯽ ﻋﺎﺷﻖ ﻧﺼﯿﺒﻢ ﮐﻦ ! ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﻗﻮﻝ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ ﻋﺎﺷﻖ ﺗﺮﯾﻨﺖ باشم.
*******************
خدایا! وقتی ازم گرفتی و بهم بخشیدی، فهمیدم كه معادله زندگی، نه غصه خوردن برای نداشته هاست و نه شاد بودن برای داشته ها.
ص . جعفریان

التماس دعا

کاش آسمان حرف کویر را می فهمید
واشک خود را نثار گونه های خشک کویر میکرد
کاش دلها انقدر خالص بود که
دعا ها قبل از پایین آمدن دست ها مستجاب میشد
کاش مهتاب با کوچه های تاریک شب آشنا تر بود
کاش بهار آنقدر مهربان بود که
باغ را به دستان خزان نمی سپرد
کـــــاش مرگ معنای
عاطفه
را می فهمید....