هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

صدای افق شماره 804

صدای افق شماره 804



پیامک
 
 
سلام، جناب آقای فرماندار، به این باور برسیم یا نرسیم بافق شهر کارگری است. اگر تاریخ بافق را مطالعه کنید همه افرادی که فرزندانشان در معادن این شهر مشغول به فعالیت هستند روزگاری فرسنگها راه را طی می کردند و برای لقمه نانی حلال، کتیرا جمع می کردند. اگر این معادن نباشد که مظمئناً چند صبایی دیگر از عمرا آن باقی نمانده است باید به شهرهای دیگر کشور و استان برای گذران زندگی مهاجرت کنیم. میراث فرهنگی و گردشگری در شهری که نه آب و هوای مناسبی دارد و نه حتی بازاری بدون معادن  برای مردم نان و آب نمی شود. همه مشاغل بافق مستقیم یا غیر مستقیم با معادن رابطه مستقیم دارند پس عاجزانه خواهش می کنیم به خاطر فرزندان ما هم که شده  پیگیر کارخانه های جوار معدنی در این شهر کویری باشید. 
0935-927
....................................
باسلام، چرا مسئولین بدون فکر کاری را انجام می دهند؛ چرا قبل از اینکه جاده صدرآباد را آسفالت کنند به فکر لوله گذاری گاز نبودند؟! چقدر اسراف؟ چقدر بی فکری؟ (...)
913-700
....................................
با سلام، بلوار انقلاب فرعی 61 سابق به دلیل نامعلومی شماره گذاری نشده است از روابط عمومی شهرداری تقاضای پاسخ شفاف داریم.
916-672
....................................
سلام؛ از نویسنده کتاب دلهره وصال تشکر می کنم کتاب زیبا و شیوا و روان  را نوشته،  از مسئولین خواهشمندم که نویسنده های جوان بافق را حمایت کنند تا دل گرمی داشته باشند تا کتابهای دیگر خود را چاپ کنند.
0913-705 
....................................
سلام و خسته نباشید، هفته گذشته سرتاسر شهر بنرهایی نصب شده بود که به مدیران استانی و فرمانداران شهرستانهای همجوار خوش آمدگفته شده بود که برای شرکت در نشست بحران شرکت کرده بودند. این نشست باید در شهرستانی برگذار می شد که چندین کارخانه مختلف دارد که شاید یک روزی یک مشکل به عنوان بحران برای آن شهر پیش می آورد نه در بافق که به خاطر آب و هوای مناسب و نداشتن کوچکترین آلودگی حتی عوارض آلایندگی آن حذف شده است؟!  ای کاش نشست پس از بحران هم تشکیل می شد در هفته نامه قبل خواندم که فرماندار گفته بودند سیلی که چند ماه گذشته روستای شادکام و قطرم را در برگرفت به علت بیمه نبودن منازل خسارتی به آنها تعلق نمی گیرد. ای کاش مسئولین فقط به حادثه فکر نمی کردند. 
0913-093
....................................
باسلام، براساس قانون اساسی تا پایان آموزش متوسطه آموختن علم برای همه ایرانیان رایگان می باشد؛ چطور مدارس برای ثبت نام دانش آموزان ابتدا پول درخواست می کنند؛ وقتی اعتراض می شود می گویند از اداره دستور داریم ما نمی دانیم وزیر می گوید حق گرفتن هیچگونه وجهی را ندارند، ولی مدارس با اجبار می گیرند؛ درحالی که ما والدین در پرداخت قبوض مصرفی خود مانده ایم.
 913-708
....................................
سلام برای انجام کار اداری به اداره(...) مراجعه کردم و حتماً باید با مدیر آن اداره ملاقات می کردم که گفتند مدیر برای شرکت در جلسه بحران اداره را ترک کرده است. خدا کند بحرانی برای شهر پیش نیاید، چون قرار نیست برخی از مدیران حتی این بحران را از دور رصد کنند چه برسد به اینکه شخصاً در آن حضور داشته باشند.
0913-745 
....................................
باسلام، چرا شهرداری با فروشندگان دوره گرد برخورد جدی و قاطعانه ندارد؟! آخر ما مغازه داران چه گناهی کردیم که در این هوای گرم پول آب و برق، اجاره مغازه، عوارض، مالیات و...پرداخت کنیم، ولی مشتری و سود برای آنها است. واقعاً ظلم نیست؟! 
 913-349
....................................
سلام خدمت فرمانداری، چرا شبکه های "شما" "تماشا" و"امید" دربافق دریافت نمی شود؛ در صورتی که در اردکان و شهرهای استان دریافت می شود هر وقت زنگ صدا و سیما زدیم می گویند دست فرمانداری هست تا هزینه پرداخت نشود وصل نمی شود؛ چرا فرمانداری اقدامی نمی کند به آقای صباغیان گفتم؛ گفتند نامه بدهید برای پیگیری؛ باتشکر لطفاً پیگیری کنید.
 913-713
....................................
باسلام،خدمت شهرداری بافق؛ چرا فکری بحال تابلو سرکوچه های خیابان عدالت بر نمی دارید؛ چرا کار نصب تابلو را به پیمانکاری می دهندکه سرشان شلوغ هست و دو یا سه شغله هستند و برایش اهمیتی نداردکه چه موقع تابلوها را نصب کند؛ لطفاً پیگیری کنید. باتشکر 930-542
سلام، مسئولین شهر پس از گذشت سه سال به جای اینکه برای هفته دولت کارخانه های جوار معدنی که قول آن را داده بودند را افتتاح کنند. تا زه به این نتیجه رسیدند که پیگیری و پافشاری هایی که انجام می دادند اشتباه بوده است؟!! خداوندا خودت به فریاد ما برس. 
0913-401 
....................................
سلام، جناب مغازه دار ظلم این هست که قیمت اجناس مغازه های بافق از دوبله و سوبله گذشته؛ مردم مجبور هستند برای خرید یا بروند یزد یا از همین دوره گردها خرید کنند. یه همشهری 913-942
....................................
سلام، در شمال کشور سیل می آید آن وقت مدیریت بحران در بافق برگزار می شود؟! مسئولین به جای اینکه اداره را چند روز به حالت نیمه تعطیل رها کنند کاری کنند که هنگام مواجه بیا بحران با کمبود وسایل و نیرو مواجه نباشند نه اینکه سیصد مدیر و مسئول در بهترین نقطه شهر حضور یابند و نمایش بتزی کنند. 
0913-629 
....................................
سلام و خسته نباشید به تمامی کارکنان افق کویر، من به عنوان یک شهروند بافقی یک سوال از آقایان وکسانیکه در رابطه با درختان خرما که در بلوار مهندس دهستانی کاشته شده؛ آیا مقرون به صرفه می باشدکه تعداد 20 نفر نگهبان برای خرما گذاشتند دوم برای این شهر باعث شرمساری نیست که سرتاسربلوار پارچه نوشتند و نصب کردند که از چیدن خرما شهروندان خودداری کنند. در آخرهم همین آقایان (...) خودشان اقدام به بردیدن خوشه های خرما می کنند هم حقوق گرفتند هم خرما دارند.
 935-870
 
 
تبریک
 
خوشبختی من در بودن باتو است و روز رسیدن به تو تقدیر خوشبختی من است/ تو آمدی و عمیق ترین نگاه را از میان چشمان دریایی ات به وصال قلبم نشاندی/ زیباترین گلهای دنیا تقدیم به تو، بهترین عشق دنیا سالروز یکی شدنمان را از صمیم قلب تبریک می گویم.
0913-676
 
 
سپاس گزاری ها
 
"من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق" ریاست محترم اداره گاز استان یزد جناب آقای مهندس عقلیی باسلام و تحیات وافره بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکر از همکاری خالصانه و زحمات بی شاعبه در مورد گاز رسانی روستاهای حاجی آباد و فاضلیه داشته را پاس می داریم نتیجه تلاش و زحمات شما درخت امیدی است که به بار می نشیند و نوید بخش آینده ای پر نشاط زیباست درود بر همت بلندتان برای تمام خادمین به ملت ونظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه های زندگی آرزو موفقیت داریم شورا اسلامی روستای حاجی آباد و فاضلیه.
من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق، ریاست محترم اداره گاز شهرستان بافق جناب آقای دهقانشاهی با سلام تحیات وافره بدین وسیله مراتب قدارانی و تشکر از همکاری خالصانه و زحمات بی شایبه حضرت عالی در مورد گاز رسانی روستاهای حاجی آباد و فاضلیه داشته را سپاس می داریم نتیجه تلاش و زحمات شما سروران گرامی درخت امیدی است که به بار می نشیند و نوید بخش آینده ای پر نشاط و زیباست. درود برهمت بلندتان برای تمام خادمین به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه های زندگی آرزو موفقیت داریم. 
913-436
....................................
باتشکر از حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا بلبلی نیا و حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دهقان که مراسم یادبود شهید عزیز مدافع حرم محسن حججی را در مسجد امام رضا علیه السلام با حضور پرشور روحانیون و مسئولین و مردم شهید پرور برگزارکردند تقدیروتشکر می کنیم. 
 910-356
....................................
باسلام و خسته نباشید تشکر و قدردانی دارم خدمت شهردار محترم و امیدوارم که مورد حمایت مردم قرارگیرد و از شورای جدید می خواهیم به فکر ابقا ایشان باشند.
  913-785
 
 
اس ام اس باران
 
پیامبر خدا صلی‌ ا... ‌علیه و ‌آله و سلم : أیما رجل اشتری طعاما فکبسه أربعین صباحا یرید به غلاء المسلمین ، ثم باعه فتصدق بثمنه لم یکن کفارة لما صنع؛ هرکس مواد غذایی بخرد و برای این که آن را به مسلمانان گران بفروشد چهل روز انبار کند و پس از چهل روز آن را بفروشد و همه درآمد آن را هم صدقه بدهد کفاره گناه او نخواهد شد.(حامدطاهری)
....................................
لحظه ای سکوت  ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ...! هنگاﻣﯿﮑﻪ نمی دانی ﭼﻪ ﺑﮕﻮﯾﯽ، ﭼﻪ ﭘﺎﺳﺦ دهی ﻭ ﯾﺎ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﮕﻮﯾﯽ، ﻓﻘﻂ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ...!
ﮔﺎهی ﻧﮕﻔﺘﻦ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﻦِ ﺳﺨﻨﺎﻥِ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺳﺒﮏ ﻣﯿ ﮑﻨﺪ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ...!
ﯾﮏ ﻭﻗﺘﻬﺎﯾﯽ ﺳﻌﯽ ﮐﻦ ﭼﺸﻤﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺑﺒﻨﺪﯼ ﺑﺮ ﺣﺮﻓﻬﺎﯼ ﻧﯿﺶ ﺩﺍﺭ، ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻨﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻧﺖ ﺍﺟﺎﺯﻩ دهی ﺳﮑﻮﺕ ﺭﺍ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﮐﻨﺪ...!
ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯼ ﭼﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﺮ ﺳﺮﺕ ﺁﻭﺍﺭِ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺁﻣﺪ، ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﻣﻘﺼﺮ ﻧﮑﻦ، ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻦ ﺗﺎ ﺩﻟﯿﻞِ ﺍﺻﻠﯽ ﺭﺍ، ﺩﺭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﯿﺎﺑﯽ...!
ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺣﺲِ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯾﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ می خورد, ﺳﮑﻮﺕ ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻦ، ﮐﻪ ذهنت ﺑﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﺎ ﻗﻠﺒﺖ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻤﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﺩ...!
....................................
ﯾﮏ ﻭﻗﺖ هاﯾﯽ " ﺳﮑﻮﺕ" ﭘﺎﺳﺦِ همه ﯼ ﺩﺭﺩهاﺳﺖ...!
امام باقر علیه‌السلام : ان الرجل إذا أصاب مالا من حرام لم یقبل منه حج ولا عمرة ولا صلة رحم حتی أنه یفسد فیه الفرج ؛ هرگاه انسان مالی از حـرام بـه دست آورد نه حجی از او پذیرفته شود، نه عمره‌ای و نه صله رحمی و حتی در ازدواج و زناشویی او تأثیر سوء می‌گذارد.(احمدرضاطاهری)
....................................
مجازات گناه در این دنیا
پیرمردی بود زاهد که در دل کوه، توی دخمه‌ای عبادت می‌کرد و از علف‌ها و میوه‌های جنگلی کوه هم می‌خورد. روزی از کوه به زیر آمد و به طرف ده راه افتاد تا به نزدیک ده رسید، مزرعه گندمی دید.
خیلی خوشش آمد، پیش رفت و دو تا سنبله از گندم‌ها چید و کف دستش خرد کرد و آن چند دانه گندم تازه را خورد، بعد از آنکه چند قدمی به طرف ده پیش رفت، به خودش گفت: «ای مرد! این گندم از مال که بود خوردی؟… حرام بود؟… حلال بود؟…»
زاهد سرگردان و پریشان شد و گفت: «خدایا! من طاقت عذاب آن دنیا را ندارم ـ هرچه می‌خواهی بکنی و به هر شکلی که جایز می‌دانی مجازاتم کن و تقاص این چند دانه گندم را در همین دنیا از من بگیر!» خدا دعا و درخواست او را قبول کرد و او را به شکل گاوی درآورد و به چرا مشغول شد.
صاحب مزرعه که آمد و یک گاوی در گندم‌زارش دید هرچه در حول و حوش نگاه کرد کسی را ندید ـ ناچار طرف غروب، گاو را به خانه آورد و مدت هشت سال از او بهره گرفت، آخر که از گوشت و پوست او هم استفاده کرد، کله خشک او را برای مزرعه‌اش"داهول" کرد یعنی مترسک کرد و توی زمین سر چوب کرد ـ روزی که صاحب زمین مزرعه‌اش را چید و کوبید و گندم را خرمن کرد، شب دزدها آمدند و جوال‌هاشان را از گندم پر کردند ناگهان صدای غش‌غش خنده از کله خشک گاو بلند شد، دزدها مات و حیران شدند و خشکشان زد، هرچه به این طرف و آن طرف نگاه کردند دیدند هیچکس نیست اول خیلی ترسیدند و گندم، جوال کردن را رها کردند.
بعد آمدند پیش کله، ایستادند و گفتند: «ای کله! ترا خدا بگو ببینم چرا می‌خندی؟ تو که هستی؟ چرا اینطور می‌خندی و ما را مسخره می‌کنی؟» کله به زبان آمد و شرح احوالش را گفت و آخر هم گفت: «من به تقاص دو تا سنبله گندم دارم چنین مکافاتی می‌بینم ـ وای به حال شما که جوال جوال می برید
....................................
چیزی كه می‌‌خواهم به دیگران، به‌خصوص به جوان‌ها بگویم این است كه باید سریع حركت كنید، خیلی سریع، ریسک‌‌پذیر باشید و جاه‌طلب، سعی كنید قدم‌های بزرگ بردارید، از انجام كارهای بزرگ نترسید، بهتر است كاری را امتحان كنید و در آن موفق نشوید تا این‌كه همیشه در حسرت انجام دادن آن كار بمانید!
مارک زاکربرگ