هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

صدای افق (شماره 764)

صدای افق (شماره 764)



پیامک
 
قابل توجه مسئولین دست اندرکار مراسمات و هیئت های مذهبی شهرستان بافق، باسلام به اطلاع می رساند عاشورا همه مردم بافق عزا دار آقا امام حسین (ع) بودند و به علت کشته شدن کودکی زیر چرخ تریلی در روز عاشورا مردم بافق عزادار مضاعف دیگری شدند؛ چرا این اتفاق افتاد؟ اگر وسایلی که اصلاً نیاز نیست را درست نمی کردند و در روز تاسوعا و عاشورا بیرون نمی آورند و نمایش نمی دادند گلی پرپر نمی شد و خانواده ای داغدار نمی گشت این مصیبت برای خانواده این نوجوان جبران ناپذیر است. مسئولین شهرستان بافق در هر مراسمی در سطح شهرستان خصوصاً باتجمع جمعیت بالا به صورتی که نه ماشین باشد نه شتر، نه اسب و نه کشتاری هرکس می خواهد وسایل برای عاشورا و تاسوعا درست کند اجازه ندهید. برخی از مسئولین فرهنگ شهرستان بافق را خراب نکنید چه موقع کارها می خواهد درست شود؟! مگر امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) تخت می خواهند که درست می کنید عزاداری کنید نه نمایش فیلم (....)
 913-713
 باعرض سلام، خواهش می کنیم که شهرداری بافق بیشتر به آسفالت کوچه ها رسیدگی کند.  913-409
 با سلام، از مسئولین درخواست داریم درباره نصب علمک گاز در قسمت مستضعف شهر، کوچه امام جعفر صادق(ع) و محله آب میل فکری کنید تا امسال منت آقای (....) را برای نفت نکشیم.
 ایمیل ارسالی
 سلام 0935-720 چندین سال و نسل است که ایام محرم در بافق اینگونه عزاداری می شود و به ندرت شاهد حوادث ناگوار بوده ایم. ما فرهنگ سازی را باید از خودمان(مادر و پدرها) شروع کنیم و مراقب بچه هایمان باشیم. مقصر سهل انگاری از ما والدین هست که یکجا می نشنیم و بچه ها را می سپاریم به امان خدا 
910-574
 قابل توجه اعضا ی محترم شورای شهر شهرستان بافق، شهردارمحترم و مسئول محترم فضای سبزشهرداری بافق، همانگونه که اطلاع دارید فضای سبز اطرف حرم امامزاده عبدا...(ع)، نگین شهرستان و این مکان مقدس به علت پاخوردن و پا مال کردن و راه رفتن توسط بعضی افراد بر روی باغچه ها از فضای سبز مناسبی برخوردار نیست؛ لطفاً فکر و تصمیم مقتضی با نظر کارشناسی مجرب به عمل آورید و پیگیری شود تا افراد نتوانند داخل باغچه ها بروند؛ فقط گل های زیبای فصلی و چمن کاشته شود و زنجیر و میله مناسب تهیه و کار گذاشته و اقدام شود تا بچه ها و فردی برروی گلهایی که ان شاا...در آینده می کارید نروند و خراب نکنند؛ فقط گل ها و بوته ها کاشته شده جهت دیدن و از زیبایی آن لذت بردن باشد نه پامال کردن و بیت المال را خراب کردن توسط بعضی افراد بی فرهنگ و بعضی بچه های نا اهل خودی و بیگانه.
 913-713
 با سلام، در شبکه های مجازی، تصاویری از مسئولینی که در حال هم زدن دیگ های آش بودند مشاهده کردم و یا برخی مواقع اخباری از حضور تمام مسئولین در مدارس منتشر می شود؛ چگونه است که مسئولین برای خودنمایی در این مراسمات شرکت می کنند، ولی اگر قرار باشد وقت نماز در یکی از مساجد حضور یابند و با مردم و مشکلات آنها آشنا شوند این کار را انجام نمی دهند؟! 
0913-730
 باسلام، چندروزی است قالیشوی به نام(...) کار خود را در بافق شروع کرده. بافق و سه قالیشوی!! چرا مسئولین در دادن مجوزها دقت نمی کنند و کار دیگران را با دادن مجوزهای بدون کارشناسی خراب می کنند و عده ای از کارگران زحمتکش قالیشویهای قبلی بیکار می شوند وتبعات بیکاری هم برای جامعه که همه می دانند.
 913-349
 قابل توجه اعضای محترم شورای تأمین شهرستان بافق، در خصوص عزاداری روز های تاسوعا و عاشورا لازم است از ورود هرگونه وسایل نقلیه و شتر و اسب در دسته ها و هیئت های عزاداری در سال آینده جلوگیری شود و همچنین از ذبج حیوانات در جلو هیئت ها که اطفال هم حضور دارند جلوگیری و در کشتارگاه انجام شود و کسانی که نذرگوسفند و گاو و شتر دارند هر جا ذبح شود خدای ما و امام حسین (ع) می بیند مردم را به زحمت نیندازید و خون در خیابان نریزید و همه مردم بافق عزاداری را بی ریا می خواهند و این روش باید عوض شود کارتان مثل شهرهای دیگر چرا نیست؟ چرا شما یک درصد، فرهنگ شهرستان را خراب نمایش و اجرا می کنید و می خواهید با نام حسین (ع) و قلدری حرف خودتان باشد. مردم بافق روش دیکتاتوری را قبول ندارند و مسئولین باید قاطع جلو بی نظمی ها را بگیرند تا خنده بعضی افراد در روز عاشور باگریه و عزاداری باشد و هیئت ها فقط پرچم هیئت ها با دسته های سینه زن و زنجیر زن برای سالار شهیدان و شفاعت آقا امام حسین (ع) همه عزاداری واقعی انجام دهیم و کسی با آوردن شتر و اسب و تخت راضی نیست. 
 913-316 حسینی
 باسلام، ما اطلاع داریم که این مکالمه رایگان که به عنوان هدیه زود پرداخت قبض به ما می دهند از مخابرات کل است؛ اما رییس مخابرات بافق در جلساتی که شرکت می کنند حداقل در اداره کل یزد اعلام کنند که مردم اعتراض دارند؛ چرا هدیه روزهای جمعه می باشد و ادارات نمی توانند بهره ببرند.                                                                                                  
0913-455
 با سلام، چرا برخی از اتاق های بیمارستان بافق، تابلو جهت نوشتن نام بیمار بالای سر تخت بیمار ندارد و بر روی کاشی دیوار نام بیمار نوشته می شود.
09135-439
 باسلام وخسته نباشید: چرا بعضی بانکها برای صدور عابر بانک این همه زمان می برند  مگر چقدر کار دارد که موکول می کنند برای روز دیگر یا یک هفته بعد.                                    
0913-372
 باعرض و خسته نباشید خدمت شهرداری بافق، خواهشمند است نسبت به جمع آوری زباله های بلوار امام جعفرصادق(ع) و نامگذاری کوچه های این منطقه اقدام نمایند 
913-642
 با سلام خدمت مسئولین و دست اندرکاران شهرستان بافق، شما را به خدا اجازه ندهید افراد و هیئتها با آوردن شتر و اسب در خیابان رعب و وحشت به جان عزاداران بیاندازند. اربعین نزدیک است. آیا دوباره آوردن این حیوانات به خیابان ها تکرار خواهد شد؟ جالب است که هر ساله کمیته برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا برگزار می شود، ولی این بدعتها کنار گذاشته نمی شود. حتماً هدف از برگزاری این جلسات دید و بازدید است نه تصمیم گیری برای بهتر برگزار شدن مراسم
0935-754
 سال گذشته از بانک صادرات شعبه(...) بافق، ده میلیون تومان وام دوساله باسود 21درصد برای ادای قرضهایم گرفتم. پس از یکسال و بازپرداخت نصف وام، یک وام ضروری پنج میلیونی باسود چهار درصد از بانک(...) گرفتم و به بانک (...) رفتم تا وام را تسویه کنم، اما قبول نکردند و گفتند چه الآن تسویه کنید و چه درمدت دو سال قسط بدهید شما باید حدود دو میلیون تومان سود بدهید. آیا بانکداری اسلامی این است؟! ... وای به حال ما که مسلمانیم و در یک کشور (...) زندگی می کنیم. 
913-514
 باسلام خدمت آقا و خانمی که می گوید روز عاشورا تریلر و وانت به خیابان نیاورند؛ آیا بهتر نیست مواظب بچها باشید، چون در مکه کجا ماشین بود که اینقدر کشته شدند. خود مراقب باشیم.
  910-368
 با سلام، انتهای خیابان مهدیه، جای پارکینگ برای توقف ماشین و وسایل سواری نمی باشد. از شهرداری بافق درخواست داریم با توجه به اینکه یکی از منازل انتهای خیابان مهدیه را می فروشند آنجا را برای پارکینگ بخرند. 
0913-173
 به نام خدا و باسلام، چندروز پیش یکی از همکاران از من خواست که یک پراید کمتر از ده میلیون تومان برایش پیداکنم تا زن و فرزندان خردسالش در زمستان پیش رو، از سرما در امان باشند و جالب اینجاست که پدر زن ایشان چندسال پیش فوت کرده و بستگانش حدود هفتاد میلیون تومان داده اند تا بدنش را در یکی از اماکن مقدس بافق دفن کنند! چرا ما مردم اینقدر مرده پرست شده ایم و زنده ها را از یاد برده ایم ؟ ... اگر آن پدر زن در یک هواپیما مورد اصابت موشک قرار گرفته و بدنش خاکستر شده بود و اثری از او باقی نمانده بود بدنش را درکدام حرم مطهر دفن می کردند؟ 
913-514
  قابل توجه مردم و مسئولین هیئت های عزاداری بافق، با توجه به اینکه ما بافقی ها بعضی مسئولین بی تفاوت فرهنگی داریم که با هر کس هرطور عزاداری نماید برخورد نمی شود و (...) نداریم به اطلاع می رساند یکی از هیئت های زنجیر زنی به علت نامعلوم برای نوحه خوانی از جوان افغانی در تاسوعا و عاشورای حسینی انتخاب نموده بود که بهتر بود از مداح شهرخودمان انتخاب می کرد که جای تأسف دارد که عوض خواندن یا حسین یا حسین یاحسین این ایام یا علی یاعلی یاعلی می خواند و اگر این هیت مداح بافقی ندارد بهتر است از جوانان وطن و ایرانی باشد نه افغانی و بیگانه. 
 913-713
 باسلام، به اطلاع مسئولین هیئت های مذهبی بافق می رساند چند شب در یک محله روضه رفتم که یک شب سخنران از مهمان یزدی جلسه که همراه یک نفر از مسئولین بافقی در جلسه حضور و شرکت نموده بود از بس تعریف این دونفر را در سخنرانی نمود باعث اعتراض جمعیت شد. مسئول هیئت نباید اجازه دهد سخنران در مراسم و روضه از فردی اینقدرتعریف کند واقعاً اکثراً ناراحت شدند تعریف برای فرد یا مسئولی یک دفعه در حد خیرمقدم باشد نه اینکه وقت مردم را بگیرید و اگر تعریف نکنید جلسه نمی آید که نیاید که نیاید دنیا به آخر که نمی رسد. برزگری
 913-316
 سلام، خدا قوت ممنون از افق کویر؛لطفاً پیامک بیشتری چاپ کنید. افق کویر عالیه، جاش توی خونه ها خالیه. افق کویر خاطرت عزیزه خانواده صدیقی از روستای خویدک یزد. علی (ع) یارتان خدا نگه دارتان
 937-307
افق کویر: با عرض سلام و خسته نباشید و ضمن تشکر از ابراز لطف شما، پیامکهایی که در این صفحه درج می گردد همگی انتقادات و پیشنهادات خوانندگان است و ان شاء ا... این لطف همیشگی و مستدام باشد.
 قابل توجه شهرداری و مسئولین دست اندرکار شهرستان بافق، به اطلاع می رساند در شب شام غریبان که جوانان و بچه ها اطراف امامزاده عبدا...(ع) شمع روشن می کنند باعث سر خوردن افراد برروی موزایک و سنگ و اتفاق ناگوار چون شکستگی، صدمه به افراد، ایجاد مزاحمت و کثیفی پیاده روهای اطرف حرم می شود لازم است سال آینده تدابیری اتخاذ شود تا موارد تکرار نگردد و کاری کنیم در شأن مردم بافرهنگ باشد و محل مناسبی جهت روشن کردن شمع تهیه و انتخاب و اطلاع رسانی شود تا اینقدر بی نظمی نبینیم. 
913-316
 باعرض سلام و خسته نباشید؛ قابل توجه مسئولین مربوطه؛ لطفاً یک دستگاه آب شیرین کن درخیابان امام رضا(ع) جهت رفاه مردم این محله در نظر بگیرید. 
 913-254
 خدمت هیئت امنای حسینیه میانگاه خسته نباشید می گویم بابت ساخت و ساز و بزرگتر کردن میانگاه، شما که اینقدر زحمت کشیدید بابت حسینیه از شما تقاضا دارم که سرویس بهداشتی زنانه و مردانه هم احداث کنید که در شب های روضه مردم با مشکل مواجه نباشند، چون خیلی مشکل هست برای کسانی که بچه کوچک دارند و برای افراد سالمند کمال تشکر را دارم. 
 913-168
 
اس ام اس باران
 
قلب ها باخبر از عاطفه اند ... آنجا که اشک؛ دلیل عشق می شود.»* یا ذبیح العطشان: یا حسین»ع»
* این «من» و «تو» حاصل تفریق ماست، پس تو هم با من بیا تا «ما « شویم، حاصل جمع تمام قطره ها می شود «دریا «، بیا دریا شویم .*
 زنده یاد قیصر امین پور
 « سخن این است که ما بی تو نخواهیم حیات «* سلام بر جمع عزیزان جان و خوبان نجیب، نیکو و با سعادتم.  سپاس صمیمانه و امتنان و دعای خیر ( بجز نگاه تو من چیزی نمی خواهم ... سید و سالارحسین «ع»بر فراز باشی: افق دل آرا و زیبای کویر
 باباحیدر
 دل، حرم الهی است. جز « خدا « را در آن وارد نسازید .از فرمایشات کلیدی و زندگی ساز 
امام صادق «ع» 
.. و تو ای مهربانم مرا یاد کن، آن دم که خدا را تلاوت می کنی شاید به صداقت قلب پاکت، من نیز اجابت شوم .
 « ابروی تو قبله ی نمازم باشد، یاد تو گره گشای رازم باشد، از هر دو جهان برفکنم روی نیاز، گر گوشه چشمت به نیازم باشد . «* سروده امام خمینی «ره» ؛ تقدیم به محضر نورانی و پر مهر آقایمان حضرت امام مهدی «علیه السلام و عج ا... تعالی فرجه الشریف .
 رسول اکرم صلی ا... علیه و آله فرمودند «مَن رَدَّ عَن عِرضِ اَخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ اَلبَتَّةَ» هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.
 غمناک ترین لحظه زندگی را از کسی تجربه میکنی که شیرین ترین خاطرات زندگی را با او داشتی
شکسپیر
 
خوش یمن ها
 
رقیه جان! بیست و نهم مهرماه هفتمین سال میلادت را تبریک می گوییم و از خداوند متعال بابت دادن این هدیه زیبا قدردانی می کنیم عاشقانه دوستت داریم. 
از مامان و بابا
 
تبریک
 
جناب آقای حاج کاظم نارگانی: حسن انتخاب شما را که بیانگر فهم و شعور و روح انقلابی شماست در دعوت از عالم فرهیخته و روشنگر جناب حجت الاسلام تقوی درحسینیه امامزاده تبریک و دست مریزاد می گویم. اجرتان با آ قا امام حسین (ع) .
فدائیه
 
سپاس گزاری ها
 
سلام، تقدیر و تشکر فراوان داریم از هیئت امنا و دست اندرکاران و بانیان مسجد جوادالائمه علیه السلام؛ خصوصاً آقای حاج باقری که در ایام محرم زحماتی فراوان در خصوص هرچه با شکوه تر شدن مراسمات کشیده‌اند. اجر ایشان با سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین علیه السلام. 
 913-284
 سلام، از حضور عالم فرهیخته و ارزشی جناب حجت الاسلام تقوی طهرانی در دهه اول محرم در حسینیه امامزاده (ع) و ارائه مطالب روشنگرانه و بصیرتی تشکر می کنم. 
 913-344
 باسلام خدمت مداح اهل بیت آقای مجید روح الامینی، که با صدای گرم و دلنشینشان همه را در این ایام سوگواری ابا عبدا..‌. به فیض اکمل رساندند. از طرف تمامی اهالی روستای دولت آباد کمال تشکر و تقدیر را دارم .اجرکم عندا..
 990-285
 سلام، قریب به دو سالی است که هیئتی واحد و یکپارچه که از چند هیئت از روستاهای سبز دشت می باشد تشکیل گردیده‌است که در روز سوم شهدای کربلا در امامزاده عبدا...(ع) و حسینیه میانگاه و مسجد جوادالائمه علیه السلام به عزاداری و جوش زنی می پردازند بسی جای تقدیر و تشکر دارد از عزیزانی که این هیئت را تشکیل داده تا عزاداران سبزدشتی نیز بتوانند بعد از روز عاشورا در بافق هم به عزاداری بپردازند و مهمتر از همه حفظ اتحاد بیشتر در روستاهای منطقه اجر ایشان با سرور شهیدان آقا اباعبدا... الحسین علیه السلام.
 913-284
 
تسلیت
 
ای امام عابدان شب زنده دار، غم فراق علقمه و عاشورا، چگونه بر پیکر تب دارت نهیب می زد، آن زمان که در ابتدای اسارتت، زخم های گلگون قدم هایت را به شمارش نشستی؛ شهادت امام زین العابدین(ع) تسلیت باد.