هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

صدای افق(شماره 721)

صدای افق(شماره 721)



پیامک

یكی از ساكنین آهنشهرگلایه ای داشتند كه خواستم بگویم اوقات خود را تلخ نكنید. شما كه دوسال دیگر بازنشست می شوید؛ مثل بعضی ها كه با وجود بازنشستگی و منزل مسكونی در بافق باز هم ساكن هستند، شماهم دوسال باقی مانده را اضافه بمان و ناشكرنباشید. ما در بافق اجاره 500 هزارتومان می دهیم باحقوق كارگری، ولی شما یك پنجم.
913-853
 سلام، مسئول شورای شهر اگر زحمتی نیست برای رفاه حال خودتان هم شده فكری به حال طرح گازcngبكنیدكه بلاتكلیف است. شهر ما از شهرهای دیگر سال ها عقب تر است.
913-337
 باسلام، من ازشما مخابراتی ها خواهشمندم اینترنت خیابان امام رضا(ع) را سرعتش را بیشتر كنید، چون كه همه ی بافق به جز خیابان امام رضا(ع) از سرعت اینترنت خوبی برخور دارند، اما اینجا، حتی علامت اینترنت هم بالا نمی آید؛ مخصوصاً فرعی 39 به بعد خیلی اینترنت ضعیف است. حتماً رسیدگی كنید.
910-758
 سلام، وقتی می بینی مردم عراق، اربعین حسینی برای 26میلیون زوار مجانی چه سرویسهای می دهند و بی ریا كمك می كنند یاد غریبی امام رضا(ع) میفتی. سالروز شهادتش از كرایه خانه و هتل تا اجناس مشهد چند برابر می شود. وای به حالت؛ اگر بو ببرند غریبه و خارجی هستی. یا امام غریب. شهادت امام رضا(ع) تسلیت باد. 
913-705
 باسلام، دوستان افق کویری اگر یادتان باشد چند سال پیش برای دختر من هم اتفاقی مشابه كودك اصفهانی افتاد. باز هم صد رحمت به دكتر اصفهانی كه لااقل بخیه زده و بعد كشیده، ولی دكتر خواب آلود بهداری (...) اصلاً حاضر نشد بخیه كند و گفته بود نخ نداریم. به آرشیو افق رجوع كنید حتماً خواهید دید. به دنبال نخ بخیه.خدا پدر مدیریت را بیامرزد كه دستور پیگیری دادند و اوضاع كمی بهتر شده. 
913-705
 سلام، قابل توجه شهرداری و اصناف؛ چرا ساعت 9:30صبح شده، ولی هنوز مغازه ها باز نشدند. به جز كسانی كه شغلشان همین است؛ حتمأ بقیه سیر هستند یا خواب می افتند؛ خواهشاً به كسبه ساعت مشخص بدهید كه هماهنگ باشند. یك مراجعه كننده عصبانی
913-853
 قابل توجه فرمانداری و مسئولین محترم استان یزد و شهرستان بافق؛ چرا شركت سنگ آهن بافق پول های كلان به نیروهایش می دهد و اوضاع اقتصادی مردم شهرستان بافق را به هم ریخته است. دیگر نیروهای ادارات و نهادها و سازمانها حقوق پایین دارند یك آبدارچی شركت سنگ آهن از مسئول یك اداره بیشترحقوق می گیرد یا حقوق ما كارمندان را همانند آنها بدهید و یا بعضی مزایای اضافی و كارانه را قطع نمایید. مسئولین بافق و مردم ولایت مدار واقعاً این عدالت در ادارات و یك كشور اسلامی است كه مسئولین برایمان ایجاد كردند. دریافت حقوق بالا حدود پنج هزار نفر برای اكثر خانوادها ی كم درآمد شهركوچك و ادارات كه به قیمت زمین و دیگر اقلام اثر می گذارد زجرآور و غیر قابل تحمل است. مستدعی است در این مورد تدابیر و اقدامات لازم اقدام شود. 
913-713
 سلام، چرا هیچكس به وضعیت هدر رفتن آب چاه قویدل رسیدگی نمی كند، بابا ناسلامتی بی آبی تو كشور بی داد می كند، اما هر روز شاهد سرریز شدن آب به داخل خیابان هستیم. اكثر چاه ها لوله كشی شده؛ اما این چاه نیمه كارمانده و مسئولین به فكرخرج كردن بودجه شهر در جای دیگر هستند، كدام اداره باید پاسخگو باشد. هفته نامه شهر هم بد نیست یه گزارشی تهیه كند و به این معضل خاتمه بدهد. 
913-684
 برادر و خواهری كه آژانس داری و می آیی دنبال بچه های مدرسه ای(چهارده معصوم فرعی11) اینقدر صبح ساعت7 بوق پشت سرهم نزن. مردم شب كار هستند و ساعت6 از سركارمی آیند نیاز به استراحت دارند؛ اگر اینطور ادامه داشته باشد (...).
910-356
 سلام، از شهرداری بافق تقاضا داریم تا در مورد میدان وسط خیابان امام رضا(ع) چاره ای بیندیشد تا خلاف كمتری توسط وسایل نقلیه صورت گیرد. 
913-210 
 سلام، از شهردار محترم خواهشمندیم نسبت به توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در بافق تلاش كنند؛ مانند یزد كه ایستگاههای متعددی برای دادن دوچرخه رایگان به مردم دارند، مسئولین بافق تلاش و همت كنند تا بصورت فرهنگی در شهر ما بشود ان شاا... 
913-349
 با عرض سلام به شهردار بافق، خواهشاً پیگیر حقوق ما كارگرهای خدمات شهری باشید. آخه زمانی برای ما مشخص كنید كه بدانیم چه موقع حقوقمان را می دادند. ممنونم.
 913-890 
 سلام خدمت پیمانكار میدان شهداء، درخت هایی كه در میدان كاشته اید با چه فكر و ایده ای بوده؟10سال دیگر می آید جلو نماد شهداء!!! این همه پول خرج شده....بهتر نبود بوته كاشته شود تا چندسال دیگر هم دیده بشود؟؟؟
913-076
 افرادی كه برای هدایت زباله هایشان به سطل بزرگتر ازكاپوت ماشین استفاده می كنند؛ اگر افتاد زمین خواهشاً پیاده شده و بردارید، نگذارید له بشود تو كوچه و خیابان. خدا از شما نگذرد. (...) به افراد بی تفاوت. از طرف شاهد عینی
913-853
 تمام كوچهای خیابان شهدا گازكشی شده. به غیر از كوچه جلو مسجد! از شركت گاز پرسیدیم گفتند شهرداری گفته بعد از تعریض و عقب نشینی خیابان این كوچه هم گازكشی می شود! حال ما تا كی باید به انتظار گاز بنشینیم! 
محمدحسین تفكری
913-835
 قابل توجه مجلس شورای اسلامی؛چرا باید یك شهرستان یك نماینده و پنج شهرستان نیز یك نماینده داشته باشد؛ چرا در صحن مجلس مطرح نمی شود. این بی عدالتی است و این می شود كه مردم این پنج شهرستان از رای دادن نا امید می شوند.
913-152
 باسلام خدمت بخشدار مركزی بافق و دهیار و اعضای شورای مباركه، خواهشمندیم برای نخاله های ساختمانی كه پشت شهرك صنعتی مباركه و مزارع اطراف توسط رانندگان تراكتور و ماشینهای معلوم الحال ریخته شده و روز به روز به آن اضافه می شود جلوگیری كنید.
 913-786
 با سلام، از شهرداری تقاضا داریم با ماشینهای كه آشغالها و آسفالتها را دو طرف جاده باقر آباد می‌ریزند كه منطقه توریستی است بر خورد نمایید
 913-389
 قابل توجه خانمهای شهرستان بافق؛ چرا ارزش کار خود را پایین می آورید و برای شرکتها و مغازه هایی که درآمد کلان دارند با 150 هزار تومان و یا 200 هزار تومان کار می کنید. این مبلغ کرایه آژانس ماهیانه شما می شود؟! واقعاً متأسفم برای چنین افرادی. این کار شما ارزش کار خانه های دیگر را زیر سؤال می برد. مگر غیر از این است که جدا از وظیفه خانه داری، همسرداری و مادری از خود مایه گذاشته و برای این افراد سود جو کار می کنید؟! خواهشاً خودتان برای مقام زن ارزش قایل شوید تا دیگران نیز برایتان ارزش قایل شوند. شده دوران برده داری.   
0913-009
 قابل توجه مسئولین مربوطه؛ لطفاً برای سگهای ولگرد داخل کوچه و خیابان سطح شهرستان بافق فکری بردارید. کوچه و خیابانها شده جولانگاه سگهای ولگرد. سنگ می برند به جای آن سگ برای شهرستان به ارمغان می آورند.
0934-97 
 
سپاس گزاری ها
 
سلام و خسته نباشید خدمت برادر جانباز و بسیجی جناب آقای "حسینعلی عبداللهی" كه هم اكنون نیز رییس شورای روستای دولت آباد می باشد خدا قوت. اجركم عندا...
 سلام خدمت خانم عبدالهی در شبكه بهداشت كه با ارباب رجوع كمال همكاری را دارند، خسته نباشید می گویم و از زحمات فراوان و بی دریغ شما كمال تشكر را دارم. 
 910-843
 با سلام و خسته نباشید، ضمن تقدیر و تشكر فراوان از آقای "خارنگی" كارمند محترم تأمین اجتماعی بافق به لحاظ برخورد بسیار مناسب با ارباب رجوع، شایسته است از نام برده تقدیر به عمل آید. 
آقای مسلمان
 باعرض سلام خدمت كلیه همكاران عزیز، اینجانب محمدطالعی خادم مسجد آهنشهر بدینوسیله مراتب تشكرخود را از زحمات جناب آقای "محمودتقی زاده" خبرنگارحرفه ای و زحمتكش مركز اطلاع رسانی شركت سنگ آهن كه به لطف ایشان پوشش مناسب و شایسته ای از فعالیتهای صورت گرفته در مسجد در ایام محرم و رمضان و سایر اعیاد مسلمین صورت دادند اعلام نموده و برای ایشان توفیقات واسعه خواستارم.
913-589
 ریاست محترم شورای روستای شادكام، آقای محمدرضا دهقان! با تشكر فراوان از پیگیری های شما در راستای راه انداختن كاروان پیاده اربعین حسینی در قالب هییت روستای شادكام و رفتن در آن سرزمین پاك و زحمت های فراوان شما در طول مسیر از جنابعالی تشكر كرده و آرزوی موفقیت را برای شما خواستاریم. 
(باعنوان) جمعی از همسفران*
 
یادبودها
 
میگن خواب یه مرگ كوتاهه، ولی چه فرق عجیبی است بین مرگ و خواب وقتی عزیزی خوابیده، دلت می خواد، حتی هیچ پرنده ای پر نزند تا بیدار نشود؛ وقتی مُرده، دوست داری با بلندترین صدای دنیا بیدارش كنی، ولی افسوس....... 
بیاد آبجی گلم سعیده
 رفتی ای قاصدك بی پروا / رفتی اما بی صدا / رخت كندی تو از این دنیای پست / رد پای رفتنت بر دل ما نقشی بست / قطره لؤلؤ دیدگان ما تر است دل درون سینه هایمان آتش و خاكستر است/ غصه ام از رفتنت بس جگر سوز است و بس / تو پریدی، یادت از میان ما نرفت طاقت دوری تو كاری بود بش سخت/  
بیاد مرحومه سعیده باقری
 هادی جان! گرچه می خواهم غمت را در دلم پنهان كنم، سینه می گوید كه من تنگ آمدم، فریاد كن. 
برادرت حسین.
 عموهادی! غصــه نخــور؛ كنــار آمـده ام بـا نبـودنت .....خیلـی كه دلـم بگیرد ، گریه می كنـم! 
از طرف فاطمه زهرا
 
اس ام اس باران
 
روزگار غریبی است ... نمكدان را كه پر میكنی توجهی به ریختن نمكها نداری ...اما زعفران راكه می سابی به دانه دانه اش توجه می كنی..!! حال آنكه بدون نمك هیچ غذایی خوشمزه نیست...ولی بدون زعفران ماهها و سالها می توان آشپزی كرد و غذا خورد ...
 مراقب نمكهای زندگیتان باشید ...ساده و بی ریا و همیشه دم دست ...كه اگر نباشند وای بر سفره زندگی !!!
 باید بهشتی وار در راه خدا رفت/ اینگونه در راه حسین سر جدا رفت/ باید چو چمران رفت تا اوج رهایی/ در باغ آتش سوختن همچون رجایی
(حامدطاهری)
 
خداوندا ....
به تمامی آن چه دادی....به تمامی آن چه خواستم و ندادی،به تمامی آن چه دارم...تو را سوگند،آن چه را می خواهم ....با آن چه می خواهی.....برابر کن،و هر خیری را که من ندانم و نخواهم،تو برایم بخواه و نخواه که در راه بمانم،راهی ام کن....
 
گاهی به گذشته خیره می شویم و خاطرات را مرور می کنیم ...می فهمیم خیلی چیزها را جا گذاشته ایم !مهربانی را ... ! عشق را ... !لبخند را ... !شادی های بی دلیل را... !و یا حتی کسی را ... !خسته، دلگیر، غمگین و پریشان از چیزهایی که دیگر نیست و هستیم ...
 
می دونی چرا وقتی میخوای بری تو رویا چشمهات رو میبندی؟وقتی میخوای گریه کنی چشمهات رو میبندی؟ وقتی میخوای خدارو صدا کنی چشمهات رو میبندی؟ وقتی میخوای کسی رو ببوسی چشمهات رو میبندی؟ چون قشنگ ترین لحظات این دنیا قابل دیدن نیستن !
 
خوش یمن ها
 
در تاریخ 26 آذرماه سال1393دنیا صدای گریه كودكی را شنیدكه امروز تنها بهانه برای خندیدن ما است. پس امروز را با یادت لبخند می زنیم. جگر گوشه مان یگانه سادات! تولد یكسالگیت مبارك.
 از طرف مامان الهام و بابا مهدی
 قشنگترین گلها را به آستان نیلوفری چشمات هدیه می كنم تا بدونی خیلی برام عزیزی. *تولدت مبارك عزیزم* تقدیم به همسر عزیزم.حسن جان!
 از طرف همسرت آزاده
 مونس مهربان روزها و شبهای غربتم؛*محبوبه ام* همه دنیا فدای یك نگاه و لبخند شیرینت! فرشته ی زیبایی و عشق و صبوری؛22 آذر زاد روز زمینی شدنت مبارك. 
جواد قربانی زاده* نفسمون نازنین رقیه
 
 
تسلیت
 
(همكارگرامی جناب آقای محمدجوادقانعی) با نهایت تأسف در گذشت (مادر عزیزتان)را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و غفران و برای شما طول عمر مسئلت دارم.
(حامدطاهری)
 ﺩﻟﺶ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺧﻮﻥ، ﭼﺸﻤﺶ ﺑﻪ ﺩﺭ ﺑﻮﺩ، ﺍﻣﯿﺪﺵ ﺩﯾﺪﻥ ﺭﻭﯼ ﭘﺴﺮ ﺑﻮﺩ، ﭘﺪﺭ ﻣﯽﮔﺸﺖ ﻗﻠﺒﺶ ﭘﺎﺭﻩ ﭘﺎﺭﻩ، ﭘﺴﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩ ﺑﺮ ﺣﺎﻟﺶ ﻧﻈﺎﺭﻩ، ﭘﺪﺭ ﭼﻮﻥ ﺷﻤﻊ ﺳﻮﺯﺍﻥ ﺁﺏ ﻣﯽ ﺷﺪ، ﭘﺴﺮ هم ﻣﺜﻞ ﺍﻭ ﺑﯽﺗﺎﺏ می شد، پسر از پرده ی دل ناله سرداد پدر هم جان در آغوش پسرداد: شهادت آقا امام رضا(ع) برشیعیان تسلیت باد. 
(احمدرضاطاهری)