هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شیشه ‌بالابر خودرو، باعث مرگ کودک 3 ساله شد

شیشه ‌بالابر خودرو، باعث مرگ کودک 3 ساله شد


در کرمان؛

به گزارش ایسنا ،«حسین میرزابیگی» به روایت مرگ دلخراش یک پسربچه سه ساله در کرمان پرداخت که گردن وی بین شیشه و شاسی خودرو گیر کرد و پس از خفگی و مرگ مغزی درگذشت.
وی گفت: امسال، یک پسربچه سه ساله سوار بر خودروی والدین خود بوده است، مادرش زمانی که قصد داشته برای دقایقی به منزل برود، این کودک را در داخل خودرو تنها می‌گذارد و درب ماشین را قفل می‌کند و زمانی که شیشه‌بالابر برقی فعال می‌شود، گردن بچه بین شیشه و شاسی دستگاه شیشه بالابر گیر کرده و این کودک دچار خفگی شده و جان خود را از دست می‌دهد.
بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: ما در زندگی روزمره از وسائلی استفاده می‌کنیم که می‌تواند به‌طور بالقوه برای ما و فرزندان‌مان خطرزا باشد که دزدگیرهای خودکار خودروها یکی از این موارد است.
میرزابیگی اظهار کرد: پس از قفل کردن برخی خودروها توسط دزدگیر شیشه‌های آنها به‌صورت خودکار بالا می‌آید و امکان دارد چنانچه خردسالان در خودرو تنها باشند، اعضای بدن آنها مانند دست یا سر بین شیشه و شاسی خودرو گیر کرده و صدماتی به آنها وارد شود.
وی تصریح کرد: نمونه‌ی عینی استفاده از شیشه‌بالابرهای برقی فوت کودک سه ساله‌ای در کرمان است که با خارج شدن والدین وی از خودرو و تنها شدن در ماشین به‌علت کنجکاوی سرش را بیرون آورده و با بالا آمدن شیشه گردن این پسربچه بین شیشه و شاسی خودرو گیر کرده است و دچار خفگی و در نهایت مرگ مغزی می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.
میرزابیگی تصریح کرد: از والدین تقاضا می‌شود در استفاده از چنین وسائل خطرزایی دقت بیشتری داشته باشند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.