هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شکل جدید دفترچه‌های بیمه در راه است

شکل جدید دفترچه‌های بیمه در راه است


وزیر بهداشت:

خبرگزاری دانشجو| سید حسن هاشمی در حاشیه کارگروه خدمات الکترونیکی در حوزه سلامت، عنوان کرد: از آنجا که آحاد مردم با هر سنی از خدمات سلامت استفاده می‌کنند، بنابراین خدمات الکترونیک در حوزه سلامت برای مردم و در بخش مدیریتی برای دولت لازم و ضروری است. 
وزیر بهداشت یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور را خدمات الکترونیک دانست و افزود: علی رغم وجود زیر ساخت‌های خوب در کشور در حوزه خدمات الکترونیک، هماهنگی های مناسبی در این خصوص وجود نداشته که همین مسئله باعث می شود تا آسیب هایی از این مسیر ببینیم.
به گفته هاشمی، بدون در اختیار داشتن فناوری اطلاعات به اهداف برنامه تحول سلامت دست نخواهیم یافت.
وزیر بهداشت در ادامه، ضمن اشاره به تشکیل نخستین کارگروه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت، عنوان کرد: نخستین جلسه این کارگروه با حضور نمایندگان دستگاه‌ها، سازمان ها و وزارتخانه‌های مختلف تشکیل شد که نتایج تصمیمات آن در اواخر سال برای مردم ملموس خواهد بود.
هاشمی افزود: کنترل دقیق تر بیمه‌ها، هزینه‌ها و دستمزدها به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از مهمترین کارکردهای این کارگروه است.
به گفته وزیر بهداشت، به منظور کاستن از دغدغه‌های دریافت کنندگان خدمات سلامت و حذف رفت و آمدهای غیر ضروری آنان تسهیلات جدیدی تعریف خواهد شد.
 هاشمی همچنین بر لزوم مبارزه با فساد در حوزه‌های دارو و تجهیزات تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در این زمینه اقدامات  بسیار خوبی صورت گرفته است، اما کافی نیست.
وزیر بهداشت در ادامه، یکی از تصمیمات نخستین جلسه کارگروه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت را ایجاد کمیته‌هایی به منظور تعریف معماری فناوری اطلاعات و تهیه فهرست و کدینگ خدمات قابل ارایه در نظام سلامت عنوان کرد و گفت: این کمیته ها گزارشات خود را تا یک ماه آینده اعلام خواهند کرد.
هاشمی  با تاکید بر حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه، اظهار داشت: افرادی که در زمینه شکل و ساختار دفترچه‌های بیمه خبره هستند، طی چند ماه آینده شکل جدید آنها را نهایی خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: تدوین و تصویب آیین نامه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت، توسط دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کار ارزشمندی است و امیدواریم قدم های موثری در جهت رفاه و آسایش مردم و همچنین صرفه جویی و مراقبت از بیت المال توسط این شورا صورت گیرد.