هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شوراهای اسلامی مطالبات مردم را پیگیری کنند

شوراهای اسلامی مطالبات مردم را پیگیری کنند


بخشدار مرکزی بافق:

«محمدرضا فتاحی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی برای آبادانی روستاها قائل است و بر همین اساس تعامل و همفکری نقش بسزایی در جلب مشارکت های مردمی و پیشرفت و توسعه مناطق روستایی دارد.
وی ادامه داد: اگر همدلی بین مردم، اعضای شوراها و دهیاران باشد زمینه توسعه پایدار روستاها فراهم و از مهاجرت به شهرها جلو گیری خواهد شد.
این مسئول اظهار کرد: یکی از راه های موثر توسعه در روستاها همکاری و تعامل دهیاران با اعضای شوراهای اسلامی و بهره گیری از تجربه مردم روستا است.
وی تصریح کرد: چنانچه حلقه ارتباطی این دو نهاد و ارتباط آنها با مردم روستا ،تقویت شود مشارکت و پیشرفت را به دنبال خواهد داشت.
فتاحی با بیان اینکه روستاها قابلیت و ظرفیت های زیادی دارند، افزود: نباید دهیاران به درآمد اندک دولتی بسنده کنند،
باید درآمدزایی کرده و درآمد کسب شده را در راستای عمران و آبادانی روستا هزینه کنند تا چهره روستا متحول شود.
وی، به برگزاری دوره‌های آموزشی برای شوراها و دهیاران اشاره کرد و افزود: اخیرا حدود 50 نفر از دهیاران و رؤسای شورای اسلامی روستاهای بافق در دوره آموزش بودجه نویسی و بودجه ریزی دهیاریها شرکت کردند.
فتاحی اضافه کرد: در این دوره 22 دهیار و 26 نفر از رؤسای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی بافق با نحوه بودجه نویسی و بودجه ریزی آشنا شدند.
بخشدار مرکزی، بافق هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی هر چه بیشتر دهیاران با اصول و مفاهیم بودجه و بودجه نویسی ونقش بودجه ریزی در مدیریت روستایی و ضرورت تنظیم بودجه سالیانه براساس بخشنامه بودجه دهیاری ها و کنترل و نظارت بر بودجه عنوان کرد.