هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شهروندان بافقی مردمانی مشتاق هنر

شهروندان بافقی مردمانی مشتاق هنر



به گزارش هفته نامه افق کویر، جعفر نجیبی استاد دانشگاه هنر نیشابور و دبیر سمپوزیوم سردیس سرداران شهید و سه تن از مشاهیر بافق که طرح سردیس محمد مفیدی مستوفی بافقی را انجام داده است در گفتگو با هفته نامه افق کویر گفت: تصویری از محمد مفیدی مستوفی بافقی که در عهد صفویه می زیسته در دست نبود. در ابتدا طرح آن را تهیه و سپس تصویری از آن را ساختیم.
وی افزود: این سمپوزیوم ارتباط مردم را با زنده کردن یاد شهداء و همچنین ارزش گذاشتن به فرهنگ بومی خودشان و مشاهیر و مفاخر منطقه بیشتر کرده است. 
وی تصریح کرد: خیلی مشاهیر و شاعران دوران مختلف کشور شناخته شده نیستند و فقط تاریخ نویسان آنها را می شناسند و چه خوب است از طریق زبان هنر این مشاهیر و مفاخر را به مردم و نسل امروز بشناسانیم. وی پیرامون باز خورد بازدید کنندگان از این سمپوزیوم گفت: اولین دفعه است که مردمی با این مشتاقی به هنر می بینم با اینکه برای تفریح به پارک مراجعه می کنند؛ اما از این مکان نیز بازدید می کنند روزی قریب به هزار نفر از این سمپوزیوم بازدید کردند. حتی خانواده های شهداء هر روز از سمپوزیوم بازدید دارند و از هنرمندها استقبال می کنند و برای شبیه شدن سردیس ها به خود شخصیت افراد اطلاعاتی را در اختیار هنرمندان قرار می دهند؛ چرا که تصاویری که از سرداران شهید باقیمانده است قدیمی است.