هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شهرستان بافق و بهاباد از بعد کیفیت و کمیت با بحران جدی آب روبه‌روست

شهرستان بافق و بهاباد از بعد کیفیت و کمیت با بحران جدی آب روبه‌روست



باشگاه خبرنگاران| مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان گفت:عمليات آب‎رساني سيار به 300 روستاي استان از سال گذشته تاکنون متوقف نشده است.

محمد رضا حاتمي گفت: در حال حاضر 300 روستا از 1140 روستاي يزد به صورت سيار آب‎رساني مي‌شوند.

حاتمي‌ در تشريح وضعيت آب شهرستان‌هاي‌استان گفت: شهرستان اردکان هم از بعد کيفيت و هم از بعد کميت با بحران جدي آب روبه‌روست و اين وضعيت در شهرستان‌هاي بافق و بهاباد نيز صدق مي‌کندودر شهرستان تفت هم کميت منابع آبي به شدت افت کرده است و متوسط دبي استحصالي از هر منبع آبي به 2 ليتر در ثانيه کاهش يافته است.

حاتمي‌درباره بازسازي منابع آبي روستاهاي استان گفت: هر سال اعتباري براي بازسازي اين منابع آبي در نظر گرفته مي‌شود که امسال نيز حدود 2 ميليارد تومان اعتبار براي اين امر پيش‌بيني شده است و هم اکنون 28‌مجتمع آبرساني در حال ساخت است که تاکنون 12‌مورد از اين مجتمع‌ها ساخته شده و مورد بهره‎‎برداري قرار گرفته است.

وي اعتبار مورد نياز براي تکميل مجتمع‌هاي باقيمانده را 130‌ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: اين مجتمع‌ها در تمام روستاهاي استان پيش‌بيني شده اما تاکنون تنها در روستاهاي بخش مرکزي شهرستان يزد اجرايي شده است.

وي در پايان بر ضرورت استفاده از ظرفيت شبکه‌هاي اجتماعي و نقش رسانه‌ها براي جلوگيري از مصرف بي‌رويه آب ناشي از ناآگاهي مردم تاکيد کرد.