هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شهرستان بافق شاهراه ریلی کشور

شهرستان بافق شاهراه ریلی کشور


شهرستان بافق شاهراه ریلی کشور

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر؛ چهارمین همایش کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان بافق، مهندس تفقدی مدیرکل نیروی کشش، دکتر کلانکی مدیر طرح سلامت، دکتر طاهرخانی بهداشت و روان، مهندس پورفخری مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، مهندس سالاری معاون مدیرکل راه‌آهن یزد، مهندس ضیغم مدیرکل منابع انسانی و رفاه راه‌آهن، انوری مدیریت کارخانجات لکوموتیو شهرستان بافق در محل سالن همایش‌های آهن‌شهر در روز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
در ابتدای این همایش سیدمهدی طلایی‌مقدم فرماندار شهرستان بافق ضمن خیرمقدم به مهمانان و حضار شرکت کننده در همایش گفت.
همانطور که مستحضرهستید شهرستان بافق به لحاظ قرار گرفتن و موقعیت خاصی که در مرکز کشور دارد از پتانسیل ها و مواردی هست که قطعاً زمانی برای جانمایی ریلی و کارخانجات مدنظر قرار گرفته است. شهرستان ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی در کشور دارد. از جمله قرار گرفتن در شاهراه ریلی کشور می‌باشد.
فرماندار بیان کرد: وجود ذخایر و معادن نقطه قوت شهرستان بوده و می تواند آن را به قطب بزرگ صنعتی، معدنی در کشور تبدیل کند. وجود گونه‌های گیاهی و جانوری و اکوسیستم خاص منطقه به ویژه یوز آسیایی در شهرستان باعث گردیده از جایگاه خوبی در کل کشور برخوردار شود. اقدامات خوبی در بحث معادن انجام شده و پیگیر هستیم صنایع جوارمعادن صورت گیرد.
وی اظهار کرد: انتظاراتی نیز مردم شهرستان از رؤسای حمل و نقل که در بحث ریلی فعالیت می‌کنند دارند از جمله مصوبه دولت در سال 1386 که بر اساس آن مکان‌یابی مطالعات فاز 1 و 2 و نقشه‌ها و جانمایی کارخانجات در شهرستان انجام شد. استدعا داریم که طرح‌ها ضمن تکمیل توسعه هم پیدا کند. شهرستان هر گونه آمادگی مختلف در مسائل زیرساختها و منابع انسانی را دارد.
انوری مدیریت کارخانجات در ادامه ضمن خیرمقدم به حضار بیان کرد: کارخانجات لکوموتیو تخصصی‌ترین مرکز تعمیر و نگهداری دو ناوگان باری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
یکصد دستگاه لکوموتیو مسئولیت تعمیر و نگهداری آن بر عهده راه‌آهن بافق می‌باشد.
وی افزود: همایش قرار بود در پایان سال 92 انجام شود به لحاظ فشردگی فعالیت به 20 اردیبهشت تغییر کرد.
میهمانان بعد از همایش، برای بازدید از کارخانجات، به راه‌آهن رفتند. برنامه عصر روز شنبه آنان بازدید از بناهای باستانی شهرستان بافق بود

راضیه بیگی