هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شرکت فنلاندی کارخانه تولید گندله سنگ آهن در ایران می‌سازد

شرکت فنلاندی کارخانه تولید گندله سنگ آهن در ایران می‌سازد



پلاتز| گروه مهندسي اوتوتک فنلاند اعلام کرد، اين شرکت، سفارشي از مجتمع سنگ آهن بافق ايران دريافت کرده و قرار است يک واحد توليد گندله سنگ آهن را در بافق استان يزد طراحي و خدمات و فن آوري مورد نياز آن را تامين نمايد.

طرف هاي قرارداد توافق کرده اند ارزش اين قرار داد را افشا نکنند، اما به گفته اوتوتک، معمولا ارزش چنين قراردادهايي بسته به بزرگي و ويژگي هاي فني طرح به 80 تا 100 ميليون يورو (87 تا 109 ميليون دلار) مي رسد.

اين کارخانه جديد توليد گندله سنگ آهن به ظرفيت 5 ميليون تن در سال بخشي از برنامه سرمايه گذاري سبز شرکت محسوب مي شود.

شرکت اوتوتک در زمينه صدور مجوز تکنولوژي، طراحي اوليه کارخانجات توليد گندله سنگ آهن، طراحي جزئيات و تامين تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز و انجام خدمات مشاوره براي نصب سايت فعاليت دارد.

بر اساس اعلام اين شرکت، پيش بيني شده که اين کارخانه در سال 2018 عملياتي شود.

عادل هتاب، از مسئولان شرکت اوتوتک در اين باره گفت: «فن آوري توليد گندله سنگ آهن اوتوتک به دليل توانايي فرآوري انواع مختلف سنگ آهن و سابقه قوي اي که ما در دنيا و ايران داريم انتخاب شده است. فن آوري هاي ما به صورت گسترده اي در شرکت هاي توليد سنگ آهن و مس ايران مورد استفاده قرار مي گيرد و اوتوتک فن آوري هاي پايداري را از دهه 1970 تاکنون به ايران تحويل داده است. ما همچنين در حال حاضر مشغول اجراي چند پروژه ديگر در ايران هستيم.»

اوتوتک همچنين اعلام کرد، قبل از نهايي شدن اين قرارداد، « همه مجوزهاي صادراتي لازم را از نهادهاي کنترل صادرات اخذ کرده و تمام جوازهاي لازم را گرفته تا مطمئن شود که اين تحويل فن آوري به ايران با مقررات (تحريمي) فعلي تضادي ندارد.»