هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شرکت در مسابقات استانی و کشوری، به صورت مجازی

شرکت در مسابقات استانی و کشوری، به صورت مجازی



به گزارش هفته نامه افق کویر، " مبینا عبداللهی ده عسکری" نوجوان ۱۳ ساله بافقی، که در رشته ی کاراته "سبک شیتوریو" موفق به کسب چند مدال رنگارنگ گردیده است، در این خصوص با وی به گفتگو پرداختیم.
افق کویر از چند سالگی وارد این رشته ورزشی شدید و علت انتخاب سبک رزمی چه بوده است؟
از سن ۹ سالگی، ورزش رزمی " کاراته " را آغاز نمودم، علاقه بسیاری هم به رشته تیمی " والیبال " دارم و بعضی مواقع به این ورزش می پردازم. بخاطر علاقه و تشویق پدرم و اینکه هنر رزمی باعث آرامش روح و سلامت جسم می شود به این سبک روی آوردم.
افق کویر از چه زمانی تمرینات شما منظم آغاز گردید؟
ازتابستان ۹۷ تمرینات را تحت نظر هیات کاراته و مربی خود" بانو تقی پور " آغاز نمودم.
افق کویرچه مقام هایی تا کنون کسب نمودید؟
درمسابقات مختلفی شرکت نمودم و عناوین برتری به دست آوردم، مهمترین آنها، کسب مقام طلای استانی در سال ۱۳۹۷ کشوری و مقام نقره در اولین دوره مسابقات آسیایی، به میزبانی یزد و کسب مقام برنز استانی درسال ۱۳۹۸ و در فروردین ماه سال جدید مقام طلای اولین دوره ی مسابقات مجازی استان را اخذ کردم.
افق کویر ورزش کاراته در شهرستان بافق نسبت به یزد چه جایگاهی دارد ؟
این رشته ورزشی خوشبختانه طرفداران زیادی در بین نوجوانان و جوانان بافقی دارد و استعدادهای زیادی در این زمینه وجود دارد؛ اما به علت کمبود امکانات ورزشی در بافق، ورزشکاران کمتر دیده می شوند. البته سطح کاراته
بافق حدود یکسال است که نسبت به یزد ارتقاء داشته است.
افق کویرمشکلات ورزش کاراته چیست؟ به عنوان یک ورزشکار مقام آور؛ چه راهکاری برای حل این مشکلات دارید؟
مشکل کمبود شدید امکانات استاندارد و پیشرفته جهت طراحی تمرینات متنوع توسط مربیان وجود دارد. به نظرمن باید وام های بلاعوض و کم بهره جهت تامین و تجهیزات سالن و امکانات استاندارد در نظر گرفته شود و همچنین
دولت از هیأت های ورزشی، مربیان ومدیران باشگاهای خصوصی حمایت نماید

افق کویر: باتوجه به وضعیت پیش آمده بیماری کرونا و تعطیلی باشگاه ها؛ چگونه به تمرین می پردازید؟

تمرینات خود را تحت نظر مربی ازطریق فضای مجازی  انجام می دهیم. همچنین به صورت مجازی در مسابقات استانی، کشوری، جام رمضان وهمچنین به مناسبت روزکارگر در مسابقات  نیزشرکت نمودم.

افق کویر: انتظار شما از مسئولین  چیست؟

نگاه ویژه ای به ورزش علمی و پر مدال کاراته داشته باشند.  همچنین جهت  احداث سالن تخصصی برای کاراته درشهرستان اقدام نمایند.