هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شباهت 2 قلوهای بافقی همسان و مشکلات آنها

شباهت 2 قلوهای بافقی همسان و مشکلات آنها



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، اغلب 2 قلوها با وجود شباهت زیاد، همیشه یک نقطه تفاوت محسوس یا نامحسوس در ظاهر خود دارند که اطرافیان با دقت در این نقطه تفاوت، شاید بتوانند این دو را از هم تفکیک کنند.
خبرنگار ما به سراغ دو قلوهایی در بافق رفته است که  در تیرماه سال 83 به فاصله پنج دقیقه از یکدیگر متولد شده اند. شباهت عجیب و غریب این 2، بدون کوچکترین تفاوتی در ظاهر و حتی رفتار، موجب سردرگمی اطرافیان، همکلاسی ها، معلمان و اقوام آنها شده است.
تنها فردی که آنها را تشخیص می دهد مادر این دوقلوهاست که به گفته خودش او هم بر اساس غریزه مادری، قادر به تفکیک دلبندان خود است.
این مادر می گوید: البته من فقط حضوری، آنها را تشخیص می دهم و اگر تلفنی با آنها ارتباط برقرار کنم؛ واقعا متوجه نمی شوم کدام طاهاست و کدام پویا و به همین خاطر شیطنت های کودکانه آنها موجب می شود که گاهی وقتها من را دور بزنند و یکی به جای دیگری، تلفنی با من صحبت کند.
پدر بچه ها پس از گذشت 13 سال، هنوز قادر به تشخیص این دو نیست، عمه ها، خاله ها، دایی و عموها هم داستانشان به همین شکل است.
خیلی از اطرافیان این دوقلوها، نامهای این دو کودک را جمع بسته و هر 2 را با نام 'طاهاپویا' خطاب می کنند تا کار را بر خود آسان کنند.
پدر این دوقلوها می گوید: هر وقت خیلی کلافه می شوم و فقط با یکی از آنها کار دارم به پیچش موهای وسط سر یکی از آنها نگاه می کنم و آنوقت می توانم تشخیص دهم که کدام طاها و کدام پویاست، اما تا کی باید آنها را فرابخوانم و به مغز سر آنها نگاه کنم؟!.
اتفاقاتی که طی این 13 سال و بخصوص دوران مدرسه برای این دو کودک رخ داده شنیدنی و جالب است.
طاها می گوید: گاهی وقتها معلمان ما با ماژیک، خالی در پیشانی یکی از ماها حک می کردند تا بتوانند ما را از هم تفکیک کنند.
پویا هم در ادامه صحبت های برادرش گفت: گاهی وقتها من در مدرسه، شیطنت می کردم، اما به پای برادرم می نوشتند و او را بازخواست می کردند.
پویا ادامه داد: حتی شرایط به گونه ای می شد که گاهی اجازه نمی دادند ما دو نفر در کلاس درس در کنار هم بنشینیم و جای یکی از ما را عوض می کردند.
طاها و پویا که دوران ابتدایی خود را در مدرسه شاهد گذراندند از دانش آموزان موفق بوده و در جشنواره جابربن حیان، رتبه های استانی کسب کردند و خوش درخشیدند.
آنها علاوه بر شباهت ظاهری در کلام و رفتار و خصوصیات اخلاقی هم شبیه به هم هستند و این کار، تشخیص آنها را مشکل تر می کند.
این دو علاقه عجیبی به نگهداری حیوانات خانگی دارند و هر دو می خواهند مهندس رباتیک شوند، فن و هنر می تواند آنها را سرگرم کند و به ورزش آمادگی جسمانی هم علاقه زیادی دارند.