هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شارژ تلفن همراه با یارانه 43 فرد محروم

شارژ تلفن همراه با یارانه 43 فرد محروم



پایگاه اطلاع رسانی پلیس: رییس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از دستگیری فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از یارانه 43 نفر از اهالی محروم این استان برای خرید شارژ تلفن همراه کرده بود، خبر داد.
سرهنگ قاسم جعفریان روز شنبه افزود: افرادی به پلیس فتای استان مراجعه و اظهار کردند که مدتی است بصورت غیرمجاز مبالغی از حسابشان کسر می شود.
وی اظهار داشت: شاکیان اعلام کردند دارای حساب در یکی از بانک ها هستند که یارانه نقدی ماهیانه به آن واریز می شود اما به محض واریز یارانه، مبالغی از حسابشان برداشت می شود.
سرهنگ جعفریان افزود: با بررسی کارآگاهان، مشخص شد وجوه برداشتی از حساب شاکیان برای خرید کارت شارژ و از طریق خطوط مختلف صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: با تلاش کارآگاهان، عامل برداشت کننده از حساب مردم که جوانی 21 ساله بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، احضار شد.
وی گفت: متهم که در ابتدا منکر اتهامات بود، پس از مواجه شدن با مستندات به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت قبلاً در یکی از بانک ها که متصدی آن عمویم بود، رفت و آمد داشتم و بعضی اوقات او امور بانکی را به من می سپرد تا یک روز اطلاعات محرمانه تعدادی کارت عابر بانک افراد یارانه بگیر مناطق محروم شهرستان لردگان را یادداشت کردم و هر ماه پس از واریز یارانه نقدی، به مرور از حساب آنها اقدام به خرید کارت شارژ می کردم.
این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم از این طریق یکهزار و 500 فقره کارت شارژ و حدود 50میلیون ریال از حساب 43 نفر به صورت غیرمجاز و اینترنتی برداشت کرده است.
رییس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شد.
سرهنگ جعفریان با هشدار در باره خطر واگذاری کارت بانکی و اطلاعات آن به دیگران خاطرنشان کرد: تعویض رمز عبور به صورت دوره ای راهکاری مناسب برای جلوگیری از این گونه سوء استفاده هاست.