هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سپرده گذاری 124 هزار و 532 میلیاردی یزدی ها در بانک ها

سپرده گذاری 124 هزار و 532 میلیاردی یزدی ها در بانک ها


بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی؛

بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی مانده کل سپرده‌های ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری استان یزد در پایان شهریور ماه سالی جاری 124 هزار و 532 میلیارد ریال اعلام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.5 درصد رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، بانک‌ها و موسسات اعتباری استان، 106 هزار و 925 میلیارد ریال را در غالب تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده‌اند و این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 14.6 درصدی را تجربه کرده است.
گفتنی است استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در جذب سپرده و پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده‌اند و استان یزد رتبه 12 را در جذب سپرده و همچنین پرداخت تسهیلات در بین ‌سایر استان‌ها داشته است.
بنابراین نسبت مصارف به منابع بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری استان یزد پس از کسر ذخیره قانونی به 97.08 درصد رسیده است. به این معنی که بیش از 97 درصد از مبالغی که در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است به صورت وام و تسهیلات پرداخت شده است.
بررسی آمارها حاکی از آن است که 15 استان کشور بیش از 100 درصد سپرده‌های خود را وام داده‌اند؛ به طوری که بانک‌های استان ایلام بیش از 142 درصد از سپرده‌های خود را در غالب تسهیلات پرداخت کرده‌اند. این درحالی است که در مجموع سطح کشور نسبت مصارف به منابع بانک‌ها و موسسات اعتباری پس از کسر ذخیره قانونی 85.94 درصد است.
یزدرسا