هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سهم35 درصدی راه آهن یزد در جابه‌جایی بار کشور

سهم35 درصدی راه آهن یزد در جابه‌جایی بار کشور



مدیر کل راه آهن یزد گفت: موقعیت خطوط راه‌آهن یزد نسبت به دیگر راه آهن های کشور خاص است و می‌تواند 35 درصد از حجم بار کشور را جابه‌جا و همچنین 20درصد از درآمد راه‌آهن را تامین کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید مصطفی داودی گفت : برای سال جاری اقدامات گسترده‌ای برای افزایش حمل بار و همچنین کسب درآمد برای راه‌آهن در دست اجرا داریم تا به اهداف مورد نظر برسیم.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راه آهن یزد نسبت به رشد حمل بار در سال جاری و سال های آینده حساسیت ویژه دارد، افزود: موقعیت خطوط راه‌آهن یزد نسبت به دیگر راه‌آهن‌های کشور خاص است بنابراین هدف گذاری شده است تا در سال جاری به رشد خوبی در بار و کسب درآمد برای راه‌آهن برسیم.
داودی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های سال جاری ما راه‌اندازی یک رام قطار یزد به تهران، تکمیل بخش زیادی از طرح ریلی دو خطه بافق به اصفهان، بازگشایی تعدادی از ایستگاه‌ها و علایمی کردن ایستگاه‌ها است.
مدیر کل راه آهن یزد خاطر نشان کرد: افزایش تعداد سکو در ایستگاه‌ها، کاهش تاخیر سیر قطارها و افزایش ضریب ایمنی سیر و حرکت و استقرار آسانسور و رمپ برای مسافران از دیگر اقدامات اداره کل برای آسایش و رفاه مسافران است.
وی گفت: به دلیل حجم بالای عملیات جابجایی بار در این راه‌آهن ما شاهد روزانه بالغ بر 100 رام قطار باری و مسافری بر روی خطوط هستیم.