هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سنگ خام در واگن‌ها و مردم در حسرت اشتغال

سنگ خام در واگن‌ها و مردم در حسرت اشتغال


دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی جمعه گذشته، در جمع نمازگزاران مسجد جامع بافق عنوان نمود:

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی جمعه گذشته، در جمع نمازگزاران مسجد جامع بافق،گفت: "صحیح نیست به مردم دروغ گفته شود، واقعیت را بیان کنید. اعتماد به مردم حفاظت و صیانت از نظام می باشد. نظام ما با توپ، گلوله و تفنگ به وجود نیامده است امام امت با چه وسیله ای انقلاب کرد؟! مردم به پای امام جان می دادند. در همه عرصه ها مردم حضور داشتند. میز و منصب داران مردم را، حذف نکنند. حرف را محکم به مردم بزنید. مطمئن باشید آنان دلسوزانه با نظام هستند".
وی با بیان این موضوع که قصد دارم سه واقعیت ولو تلخ را بیان می کنم گفت: "درخواست مردم بافق اختصاص 15 درصد از شرکت سنگ آهن به مردم، برگشت 5/28 درصد و سرمایه گذاری سهام 5/71 درصد می باشد، قرار هست که این موضوع پیگیری شود؛ اما راحت بگویم تا الآن که دویدیم طی جلسه‌ی با وزیر و معاون برنامه ریزی با مسئول معدنی و معاونت امور معدنی وزیر انجام شد، متاسفأنه فاتحه همه قولها خوانده است".
نماینده مردم در مجلس افزود: "معاون برنامه ریزی وزیر با غرور فرمود گندله سازی در بافق پیشرفت قابل توجه ای نداشته است، سهمیه آن حذف و به شیراز داده می شود. بر مبنای تصمیم هیئت دولت اعلام می کنم که در دو مکان بایستی سرمایه گذاری فولاد بشود. 1- در جوار معادن 2- در کنار دریا. سؤال من این است آیا در بافق زیر ساخت آماده نیست؟ اگر فولاد بافق تاکنون درصد پیشرفتش آنچه شما می گویید نیست چه کسی کار شکنی کرده و فضا را تخریب نموده است؟ کجا رفت اصل 44 که در تضاد بسیار نامفهوم قرار گرفته است. 5/28 درصد و 5/71 درصد با تمام قدرت واگذار می کنید. اعتقاد دارید این مبتنی بر اصل 44 هست و ضرورت دارد، جایی دیگر بخش خصوصی را چنان در تنگنا قرار می دهید که قدرت سرمایه گذاری و پیشرفت از او می گیرید و آن را به ذوب آهنی که برای فولاد کشور از نظر زیان دهی و نالایقی در مدیریت مصیبت است تخصیص می دهید".
وی ادامه داد: "چرا دوباره کسانی که بازنشسته وزارت صنعت هستند از مافیای فولاد به ضرر مردم و به نفع جیب عده ای خاص استفاده کنند؟چرا؟!  آقای معاون برنامه ریزی که متأسفانه یزدی و متاسفأنه مهریزی هستی اعلام می کنم؛ اگر سر عقل نیایی و سهمیه ی 5 میلیون تنی ابویی در گندله سازی و 5 میلیون تنی سنگ آهن مرکزی برنگردد هر اتفاقی افتاد گردن شخص تو است. نگویید نگفتید؛ اخطار ندادید. صبر هم حدی دارد".
زارع زاده عنوان نمود: "مردم بافق در اعتراض هیچ برخوردی با نظام و دولت نداشتند، یک شعار انحرافی یا تخریب انجام ندادند. اعتراض بحقی بود، مردم مظلومی که بیش از 50 سال حقوق آنان نادیده گرفته شد حق خواهی نمودند اعتراض، اعتراض بحق و مثبت بود. 15 درصد را انشاا... به زور خواهیم گرفت؛ اما چرا باید کاری کنید که باعث یأس مردم شوید؟ جایگاه معدن را چه چیزی در شهرستان پر خواهد کرد؟ دلسوزی برای مردم شیراز در حالی است که استان فارس از کشاورزی و تأمین آب خوبی بهرمند هستند. تمام موجودیت استان یزد منحصر به معدن در حال غارت شدن می باشد؛ اگر پول معادن به خزانه دولت برمی گشت حرفی نبود. نفع آن به جیب کسانی می رود که در مافیای فولاد تنها چیزی که برایشان مهم است جیب های پر نشده آنان می باشد. صندوق بازنشستگی فولاد در سهام 5/71 درصد به اعتراف مدیرعامل و دیگران قدرت سرمایه گذاری ندارد، حداقل خوراک سرمایه گذار را تأمین کند. خوراک ها فقط برای استان اصفهان ثبت و ضبط گردیده است. استانی که نمایندگان آن مدعی هستند فقط کل ایران اصفهان هست و بس. آبی که استان یزد از روی تشنگی آورد به راحتی نتوانستند تحمل کنند. یزدی از تشنگی اگر مُرد مهم نیست، چون مردمی نجیب، سربه زیر و زحمت کش هستند. مدیر آب منطقه ای استان کسی است که میزش از جان مردم عزیزتر بوده و حاضر نیست برای دفاع از حق مردم داد بزند. باید واقعیت را گفت: مردم استان یزد در شرف نابودی هستند آینده وخیمی دارند؛ دلیل آن تنها نفس مردم وابسته به کشاورزی می باشد که سفرهای آب های زیر زمینی شهرستان استان به 200 متر رسیده است. همه امید در استان یزد به این می باشد در فرآوری معادن اشتغال زایی صورت گیرد. تا یک هفته ی دیگر مهلت می دهم.
وی افزود: "نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که هیچ گونه اختیاری در وزارتخانه ندارد و دیگران برای او تصمیم می گیرند باید شفاف بگوید در کنار معادن استان یزد چه فعالیتی می خواهد داشته باشد؟ مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق که مدعی هست 800 میلیارد تومان پول موجود هست به میدان بیاید. سر مردم شیره مالیدن برای چیست؟ آنچه گندله مصرف دارد استفاده کنید و مابقی را به هر کجا می خواهید بفرستید. کور خوانده‌اید اگر بخواهید قیچی به جان بافق بزنید. تا پنج شنبه هفته آینده مهلت خواهم داد؛ اگر تکلیف روشن شود که بهتر، ولی اگر تکلیف روشن نشود به گونه ای دیگر برخورد می نمایم. دهن کجی و دروغ گفتن به مردم جایز نیست. و هر کس ظلم کند ظالم می باشد. ثابت کنید حق مردم نیست تا مورد قبول واقع شود. سنگ خام را در واگن ها بریزند و مردم در حسرت اشتغال باشند".

 

راضیه بیکی