هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سنگ اندازی های بزرگی برای احداث کارخانه فولاد است

سنگ اندازی های بزرگی برای احداث کارخانه فولاد است


نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی:

پانزدهمین نشست کارگروه پیگیری مطالبات مردمی و صورت جلسه ۹شهریورماه ۹۳با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی،فرماندار بافق و جمعی از مسوولان در مسجدجامع این شهرستان برگزار شد.
نماینده مردم بافق،مهریز،ابرکوه،بهاباد وخاتم در مجلس شورای اسلامی در این نشست به برخی اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف شهرستان پرداخت و گفت:گندله ای که درحال احداث است کار بسیار بزرگی انجام شده و در رابطه با فولاد قراردادی بسته شده وپیگیرهستیم که این مجموعه نیز احداث شود.
محمدرضا صباغیان در رابطه با فولادابویی افزود:قریب به ۹سال است که کلنگ این مجموعه به زمین خورده و حدود ۵سال خصوصی شده است اما برخی نمی خواهند این کارخانه فولاد احداث شود.
وی بیان داشت:مراحل احداث این کارخانه روبه اتمام است اما سنگ اندازی های بزرگی است که مجوز داده شده و احساس می شود این روند روبه اتمام است.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در خصوص بحث 5/28درصد وپرداخت عوارض ۲درصد شرکت سنگ اهن مرکزی تصریح کرد:با اعتراضاتی که صورت گرفت قرار شد طی واگذاری امتیازاتی این 5/28درصد بعدا فروخته شود و بحث عوارض ۲درصد نیز اکنون پرداخت می کنند.صباغیان همچنین خاطر نشان کرد:نتیجه مناسب درخصوص اتمام جاده نوق و جاده خرانق ،تخصیص ۹میلیارد تومان جهت بیمارستان ولی عصر که بیش از ۱میلیارد آن برای تجهیزات است،صادر شدن مجوز دانشگاه فنی و حرفه ای که از اول مهرماه دانشجو می پذیرد وجاده گزوئیه برخی از اقداماتی است که از وزیر دستور گرفته شده است.
گرفتن چند دستگاه امبولانس،گرفتن هزار تن قیر،تصویب دوبانده شدن جاده بافق به بهاباد که از سال اینده اعتبارآن گذاشته می شود، بهبود حقوق و مزایا و امنیت شغلی کارگران،پرداخت خسارت به خرماکاران،تخصیص بیش از ۴میلیارد تومان جهت جنگل کاری منطقه گودگوار،تخصیص ۲۰۰میلیون تومان جهت طرح مطالعاتی روستای قطرم وبرداشتن محدودیت جهت تخصیص کوپه قطار برای بافق از دیگر اقدامات انجام شده توسط صباغیان می باشد.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در هر کدام از شهرستان های حوزه انتخابیه ۱۸بار رفته و ۸نشست درهر دفعه برگزار شده است بیان داشت:۷۲نشست با مدیران کل و ۴نشست با فرمانداران با حضور استانداران و سرمایه گذاران در خصوص تصویب سرمایه گذاری در این حوزه برگزارشد.
صباغیان افزود:۱۴دستور از وزیر بهداشت و ۱۹دستور از وزیر کار برای ۵شهرستان گرفته شد و از ۴طرحی که به مجلس ارائه دادم تاکنون یکی از آنها(پاسخگویی وزراو رئیس جمهور) تصویب شد که ۴۳دفعه نطق و تذکر در جهت پیگیری مشکلات مردمی داشته ام.
وی همچین پاسخ به برخی سوالات مردم در بخش های مختلف گفت: موسسه کاسپین ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مردم گرفته است که ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد آن نیست که ۹۵درصد مردم پایین ۲۰۰میلیون تومان طلبکاران که به آنها پرداخت می شود.
نماینده مردم بافق،مهریز،ابرکوه،بهاباد وخاتم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:مجلس مصوب کرد که حقوق بازنشستگان و شاغلان یکسان شود و حداکثر ۲۰درصد تفاوت داشته باشد و کمتر از ۲میلیون تومان حقوق نگیرند که این موضوع در مجلس تصویب شده اما ابلاغ نشده است.
به کارگرفتن نیروی بومی در کارخانه گندله سازی طبق قانون،اقدامات انجام شده در خصوص حوزه انتخابیه که عدالت برقرار شود،پیگیری مرزهای جغرافیایی طبق قانون و مکاتبات صورت گرفته درخصوص ایست بازرسی جاده نوق از دگر مباحثی بود که صباغیان در این نشست به آنها اشاره کرد.