هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سنگ اندازی برای اشتغال پایدار در بخش جوار معدنی بافق

سنگ اندازی برای اشتغال پایدار در بخش جوار معدنی بافق



اکرم عباسي|به گزارش هفته نامه افق کوير، «محمد رنجبر» رييس شوراي اسلامي شهر بافق پيرامون جلسه اي که در خصوص فولاد بافق با وزير صنعت، معدن و تجارت در تهران در معيت ساير اعضاء داشت، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با فولاد ابويي همکاري نمي کند و با وي لج و لجبازي دارد، دليل آن را نمي دانم، ولي به جاي اينکه دست بخش خصوصي را بگيرند با آن لجبازي مي‌کنند و اين درحالي است که مجتمع فولاد بافق عملکرد خوبي تا به الآن داشته است.

وي افزود: دستي در کار هست تا بخش خصوصي در بافق سرمايه گذاري نکند. طي صحبتهايي که با وزير صنعت، معدن و تجارت داشتيم، متأسفانه جواب مثبتي در اين زمينه ندادند.

به بهانه اي اينکه خوراک بافق تقسيم شده است در حق بافق و بخش خصوصي ظلم مي‌کنند.

رنجبر تصريح نمود: مکاتباتي با دکتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور انجام داده و از وي خواسته شد تا اقدامي صورت بگيرد، متأسفانه تا الآن اقدامي نشده است و دستي در کار هست تا فولاد و بخش خصوصي در بافق کار نکند، تسليم شده و کار را تعطيل نمايند.

رييس شوراي شهر عنوان نمود: بعد از 50 سال برداشت از ذخاير بافق به جاي اينکه بخش جوار معدني را براي اشتغال پايدار تقويت کنند به شدت سنگ اندازي مي کنند. پيگيري هاي متعددي انجام گرفته؛ متأسفانه تا الآن جوابي نگرفتيم، اگر حمايت از اين بخش صورت نگيرد به احتمال زياد اين بخش خصوصي تعطيل مي شود و حدود 1500 نفر اشتغال آنها با مشکل روبرو مي شود.