هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سلامت مردم یزد در خطر جدی است!

سلامت مردم یزد در خطر جدی است!



 رییس اداره کاهش خطر در حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بعضاً کارخانجات صنعتی یزد در برخی ساعات شبانه روز فیلترهای خود را برداشته و باعث آلودگی بیش از اندازه شهر یزد می‏‏‌شوند.

دکتر حسن جان فدا اظهار کرد: مسئولان و سازمان‌های ناظر باید در این مورد اقدامی عاجل و فوری کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه آلودگی‏‏های زیست محیطی اعم از آب، هوا و خاک از استان‎‎هایی هستیم که ضعیف عمل کرده‏‏ایم، تصریح کرد: ایجاد اکثر صنایع استان در مسیر اردکان تا مهریز به لحاظ سکونت اکثر جمعیت استان به ویژه شهر یزد در این محور، استان را در معرض تهدید جدی و بیماری‏‏های ناشی از آلودگی هوا قرار داده است.

این مسئول با اشاره به شیوع بالای بلایای انسان ساخت در استان یزد، افزود: در سال‎‎های اخیر این قبیل بلایا در استان به ویژه در قالب معادن و کارخانجات صنعتی مشاهده می‌‏‏شود که پیشگیری از بروز آنها ضرورت دارد.

به گفته این کارشناس، به طور قاطع مکان‌یابی این صنایع صد درصد اشتباه بوده چرا که ایجاد صنایع در مسیر بادهای غالب موجب افزایش بیماری‎‎ در استان شده است.

رییس اداره کاهش خطر در حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه باید بر صنایع آلاینده هوای یزد نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد، افزود: استانداری و محیط زیست باید در جهت به حداقل رساندن آلودگی‏‏های زیست محیطی استان تصمیمات جدی بگیرند چرا که سلامت مردم در خطر جدی است.

این مسئول یادآور شد: آمار حوادث ترافیکی و عوارض ناشی از آن به عنوان یکی دیگر از بلایای ناشی از عوامل انسانی در استان یزد، بالا است و مسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.

وی خشکسالی و بحران بی‎‎آبی، بیماری‏‏های منتقله از آب و غذا و طوفان گرد و خاک را از مخاطرات تهدیدکننده استان یزد دانست و بیان کرد: زلزله‌خیزی از مخاطراتی است که بیشتر شهرستان‌های بهاباد و بافق را درگیر خود ساخته است.                ایسنا