هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سربازان دارای تحصیلات تکمیلی صاحب شغل می شوند

سربازان دارای تحصیلات تکمیلی صاحب شغل می شوند



معاون نيروي انساني ناجا گفت: براي اولين بار در نيروي انتظامي سربازاني که داراي مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد و بالاتر هستند به شکل سرباز عمومي ديده نمي‌شوند و صاحب شغل مي‌شوند .

به گزارش خبرگزاري مهر، سردار محمدتقي عصار در نشست خبري هفتمين جشنواره حضرت علي‌اکبر (جوان سرباز) به زمان برگزاري اين جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: شنبه 9 خرداد ماه جشنواره حضرت علي‌اکبر در استاديوم آزادي برگزار خواهد شد.

وي با بيان اين مطلب که برگزاري هفتمين جشنواره را نيروي انتظامي بر عهده دارد تصريح کرد: سربازان، فداکارترين قشر نيروي مسلح و از جمله نيروي انتظامي هستند و پايه استقلال و امنيت کشور را تشکيل مي‌دهند بنابراين بسيار حائز اهميت است که با توجه به سن جوانان سرباز برنامه‌ها در نيروهاي مسلح و از جمله ناجا متناسب با سربازان جوان باشد.

اين مقام ارشد نيروي انتظامي به برگزاري مراحل مقدماتي اين جشنواره در بين 15 هزار نفر از سربازان سراسر استان‌هاي کشور اشاره کرد و گفت: 10 محور براي انتخاب جوان سرباز در نظر گرفته شده است. معاون نيروي انساني ناجا اين 10 محور را به شرح ذيل اعلام کرد: 1- سرباز، دفاع، امنيت و اقتدار 2- سرباز، ايثارگري و فداکاري 3- سرباز، وظيفه‌شناسي و اقدام برجسته 4- سرباز، امور فرهنگي و تبليغاتي 5- سرباز، دينداري و بصيرت 6- سرباز، خلاقيت و فناوري 7- سرباز، ورزش و تربيت بدني 8- سرباز، نظم و انضباط اجتماعي 9- سرباز، سازندگي و تفکر بسيجي 10- سرباز، مسئوليت‌پذيري و خانواده.

سردار عصار در ادامه به انتخاب 600 نفر از 15 هزار نفر شرکت‌کننده در اين جشنواره اشاره کرد و افزود: از اين 600 نفر نيز 129 نفر به مرحله داوري وارد شدند که در نهايت 36 نفر به مناسبت سي و ششمين سالگرد انقلاب اسلامي در سطح ناجا انتخاب شدند.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: نيروي انتظامي براي اينکه سربازان در 21 ماه خدمت خود بهترين بهره‌برداري را از اوقات حضور خود در سربازي ببرند طبيعي است که در زمينه انگيزش و نشاط آنها بايد کاري کند چرا که وظايف ناجا بسيار پيچيده است و سربازان ناجا در معرض مأموريت‌هاي مختلف و پيچيده قرار دارند.

وي به اجراي دوره‌هاي فني و حرفه‌اي در همه يگان‌ها و استانها اشاره و تصريح کرد: ما دوره‌هاي فني و حرفه‌اي را در سطح ناجا به فراواني توسعه داده‌ايم.

معاون نيروي انساني ناجا يکي از کارهاي بسيار خوب به منظور خوشايندسازي محيط براي سربازان را آمايش سرزميني کارکنان وظيفه عنوان کرد و بيان داشت: هم اکنون محور 300 کيلومتر را براي سربازان قرار داده‌ايم تا هر سربازي حداکثر تا 300 کيلومتر از محل زندگي خود دور باشد؛ بر آنيم که سربازان را در شهرستان خود به کار گيريم اما اگر شهرستان کوچک و محدود بود در استان و در نهايت در استان همجوار خود به سربازي مي‌رود و اين امر مطلوبيت خدمت سربازي را بالا مي‌برد.

سردار عصار در ادامه به بهينه‌سازي اوقات فراغت و در اختيار گذاشتن وسايل ورزشي در عمده پاسگاه‌ها و کلانتري‌ها پرداخت و گفت: امروزه سربازان در ناجا مورد تکريم قرار مي‌گيرند و در محاسبات، سربازان نيز لحاظ مي‌شوند چرا که سرباز را بخشي از پيکره عظيم نيروي انتظامي مي‌دانيم.

وي ادامه داد: براي اولين بار در نيروي انتظامي سربازاني که داراي مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد و بالاتر هستند به شکل سرباز عمومي ديده نمي‌شوند و مثل يک پرسنل رسمي برايشان حکم صادر مي‌شود و صاحب شغل مي‌شوند و ديگر براي کارهاي عمومي از آنها استفاده نمي‌شود.

سردار عصار به تقدير از سربازان ساعي ناجا اشاره و بيان داشت: سالانه بيش از 3 هزار سرباز ساعي در نيروي انتظامي معرفي مي‌شوند که يک ماه از سربازي‌شان به عنوان تشويق کسر مي‌شود.

وي در ادامه به سربازان شهيد اشاره کرد و گفت: در قسمت ايثارگران ناجا يک سرفصل جدي سربازان هستند چرا که براي سربازان شهيد نيز مثل کادر رفتار مي‌کنيم و سربازان جانباز نيز مستمري‌بگير مي‌شوند.

اين مقام ارشد انتظامي در مورد سهميه سربازان نمونه براي شرکت در جشنواره جوان سرباز اظهار داشت: از ارتش 12 نفر، سپاه 9 نفر، ناجا 10 نفر، وزارت دفاع 3 نفر و ستاد کل 2 نفر راهي هفتمين جشنواره جوان سرباز مي‌شوند.

وي در مورد هديه پيش‌بيني شده براي اين 36 نفر جوان سرباز نمونه نيروهاي مسلح گفت: 2 ميليون تومان پول به همراه لوح تقدير و نشان به اين 36 جوان سرباز تعلق مي‌گيرد.

سردار عصار در پاسخ به پرسشي در مورد به کارگيري سربازان حرفه‌اي تر در مرزهاي شرقي کشور اظهار داشت: تنها آموزش در اين رابطه کافي نيست و ابعاد گوناگوني مدنظر است.

معاون نيروي انساني ناجا افزود: براي به کارگيري سربازان در نقاط مرزي براي آنکه به دنبال فرسودگي و تکراري شدن محيط ، ذهنشان خسته نشود مواردي چون جابجايي، کم کردن ميزان حضور، مسابقات فرهنگي ورزشي و ... مدنظر است؛ به طور مثال به جاي 21 ماه خدمت 18 ماه خدمت در نظر گرفته شده تا محدوديت خدمت براي سربازان اين مناطق بيشتر شود.

سردار عصار در مورد ميزان خدمت در انواع مناطق عملياتي، درگير و غير درگير گفت: خدمت در مناطق آرام 21 ماه، در مناطق غيردرگير 19 ماه و در مناطق درگير و عملياتي 10 ماه با احتساب مدت آموزش است.اين مقام ارشد انتظامي در خاتمه تعداد سربازان شهيد نيروي انتظامي را 8 هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: 9 هزار سرباز نيز در نيروي انتظامي از بدو انقلاب تاکنون به درجه جانبازي نائل شده اند.