هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سرانه فضای سبز بافق 25 درصد افزایش یافت

سرانه فضای سبز بافق 25 درصد افزایش یافت



 مدیر روابط عمومی شهرداری بافق از توسعه و افزایش 25 درصدی فضای سبز این شهر خبر داد.

علی اصغر موفق گفت : با توسعه 19هزار مترمربع فضای سبز، سرانه فضای سبز بافق از چهار متر به پنج متر مربع افزایش پیدا کرده است.

این مسئول توسعه فضای سبز را شامل درختکاری و گلکاری در پارک آبشار ، خیابانهای مهدیه، مسجدجامع، ولیعصر، فنی وحرفه ای، شهید فهمیده، دارائی، وحشی بافقی، شهرک های امام رضا ، حضرت ولیعصر، و میدانهای بهارستان و ابوالفضل عنوان کرد.

وی به گونه های سازگار با اقلیم بافق اشاره و خاطر نشان کرد : درختان سنجد تلخ، اقاقیا، زیتون، توت ،کاج و درختچه های زینتی از گونه هایی هستند که با شرایط آب و هوایی این شهر سازگاری دارند.

موفق اضافه کرد : برای توسعه فضای سبز در معابر و مکانهای مذکور اعتباری معادل سه میلیارد ریال هزینه و پرداخت شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری بافق از آماده سازی 16 هزار متر مربع برای گسترش فضای سبز شهری نیز خبر داد و یادآور شد: میدانهای زکات، امام حسن، بخشی از انقلاب 63 ،چهارده معصوم 20 و قسمت هایی از بلوار آیت ا... میرغنی زاده با پیش بینی اعتبار دو میلیارد ریال برای نهال کاری در سالجاری آماده سازی شده اند.

وی همچنین گفت: فضای سبز پارک آبشار برای کاشت انواع درختان سازگار با اقلیم این شهر آماده است.

موفق، وسعت کاشت نهال در این پارک را 55 هزار متر اعلام و بیان کرد: به همین منظور اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیر روابط عمومی شهرداری بافق کاشت گل های فصلی از جمله شب بو، کلم گل، گازانیا، داوودی، شاه پسند و ... در میدانها و روفوژهای میا نی بلوار و باغچه های سطح شهر را از دیگر اقدامات فضای سبز شهری برشمرد و افزود: در این راستا بیش از 300 میلیون ریال هزینه کرده ایم.

وی، 9 هزار متر لوله گذاری برای تامین آب فضای سبز، هرس درختان و راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در جهت توسعه و کیفیت فضای سبز شهر بافق عنوان کرد و گفت: در این خصوص هم معادل 6 میلیارد ریال هزینه شده است